• joss82

    Kanske gravid och livrädd!

    Hej alla kloka människor härinne. Jag tror jag behöver lite lugnande tips och stöttning...

    Jag kanske är gravid. Tog negativt gravtest strax före BIM, men mensen har inte kommit igång (BIM+3 idag) och det bara känns annorlunda i hela kroppen. Ska ta nytt test i eftermiddag, men försöker nu ställa in mig på att jag är gravid. Och det är skitläskigt! Detta är ingen planerad graviditet. Jag har varit tillsammans med min sambo i 15 månader och bott ihop sen november. För det mesta känns det jättebra och det är det absolut bästa förhållandet jag haft. Nio dagar av tio kan jag enkelt säga att jag älskar honom. men det har inte varit helt enkelt. Det är min sambos första förhållande (jag är 30, han 28). Han har ibland en rätt taskig självkänsla vilket leder till att han är rädd att förlora mig och att olika saker kan kännas hotfulla för relationen. Jag skulle inte säga att han är svartsjuk, men han kan bli rädd och agera lite konstigt tex när det skämtas om sex eller att vara förtjust i någon annan, när jag var i den gemensamma bastun på kallbadhuset eller när jag pratar väldigt beundrande om någon (text Håkan Hellström). Det har blivit mindre och mindre, han är fullt medveten om problemet och går i terapi för att jobba med det. Och för det mesta har vi det jättebra. Han är snäll, omtänksam, får mig att skratta och busa och vi kan prata om det mesta (även om jag inte alltid tycker att han förstår allt). Jag vill inte alls göra slut och som det känns nu vill jag ha barn med honom. Vi har pratat om det och sagt att vi vill börja försöka om ca ett halvår när allt stabiliserats ytterligare något. Om jag är gravid nu känns det inte som ett alternativ att göra abort. Jag längtar efter barn och det känns lite pirrigt att tänka att jag är gravid. Men det känns inte så enkelt och underbart och självklart som det verkar göra för en del av er här. Jag behöver nog landa lite i det. Hur landar man? Tänk om det inte kommer funka mellan oss, vad gör man då? Tänk om allt bara kommer bli jättejobbigt och jag vill göra abort? Det skulle förmodligen förstöra vår relation då han absolut inte vill det. Är det någon mer därute som känner sig väldigt rädd för detta stora??? Tacksam för lite svar i så fall...

  • Svar på tråden Kanske gravid och livrädd!
  • joss82

    Gjorde ett test. Inte gravid. Antar att det stämmer. Mest lättad tror jag men lite besviken också. Får nog bli ett ordentligt försök någon gång.

Svar på tråden Kanske gravid och livrädd!