• Supertorsk

    Vad är chemtrail ?

    Nån som kan förklara begreppet chemtrail?
     


    Den största fisken i en liten damm
  • Svar på tråden Vad är chemtrail ?
  • tyfg

    Foliehattar som tror att kondensen bakom flygplan är staten som sprutar ut diverse gifter över sin befolkning. Om jag minns rätt.

  • Supertorsk

    Google? Ah - en konspirationsteori av foliehattar, och inget att ta på allvar alltså?

  • Aniiee
    Supertorsk skrev 2013-08-07 22:54:08 följande:
    Google? Ah - en konspirationsteori av foliehattar, och inget att ta på allvar alltså?
    Rätt. Fast foliehattarna kommer ju försöka övertyga dig om att det är sant. Tillsammans med Nibiru och allt det där......
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • ulfsas
    Aniiee skrev 2013-08-07 23:06:52 följande:
    Rätt. Fast foliehattarna kommer ju försöka övertyga dig om att det är sant. Tillsammans med Nibiru och allt det där......
    Solig Skönt att du inte har foliehaatt iaf.
    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • AgdaNg

    Ja det vore ju nåt i den här värmen Kräks


    ulfsas skrev 2014-07-28 00:38:09 följande:
    Solig Skönt att du inte har foliehaatt iaf.
  • ulfsas
    AgdaNg skrev 2014-07-28 01:23:49 följande:

    Ja det vore ju nåt i den här värmen Kräks


    Med foliehatt blir väl hjärnan bakad som en potatis i den här värmen...

    Har tagit mig an chemtrails på FB. Alla har inte varit glada åt det kan jag säga.
    Jag har bara talat om de fakta som jag sett och lärt mig efter 25 år inom flyget.
    Jag har blivit kallad för troll, senil gubbe, djävla idiot och säkert något mer. Detta efter att ha visat att dess bevis föe sk chemtrails inte ens hade med det att göra. Svårt ibland för en lekman att avgöra med hemliga tunnor mm ombord på flygplan. Noll chems ännu dock...Solig
    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • Tengel

    Chemtrails... suck!
    Nu är jag inte så insatt eller så värst intresserad i exakt vad det är.
    Men jag har en bekant som är helt insnöad på detta.

    Han försöker alltid få mig att inse att vissa typer av moln inte existerade innan 90 talet, då de enligt honom började spruta ut vad det nu är de sprutar ut Tyst
    Som att jag kommer ihåg vad det var för moln för typ 25 årsen.
    Han vill inte gå ut ibland eftersom de enligt honom varit ute och sprutat extra mycket någon dag tidigare.

    Och om de nu sprutar ut någon slags hjärntvättande gifter som min bekante påstår så undrar man ju hur de som sprutar undviker att få i sig gifterna själva?

    Han säger även att Amerika på något vis kan styra väder och orsaka naturkatastrofer som t.ex jordbävningar vart dom vill i världen.
    Orkar inte umgås med honom så mycket längre, tyvärr.

  • themia

    Ett sätt att försöka omvända en troende är att peka på omöjligheten att hemlighålla en konspiration av den storleken.
    Den måste omfatta tusentals personer - flygmekaniker, servicepersonal på flygplatser, meteorologer, klimatforskare mm världen runt.

  • Aniiee
    ulfsas skrev 2014-07-28 00:38:09 följande:
    Solig Skönt att du inte har foliehaatt iaf.
    Jag tror bara på en sak - alver; av bara en anledning - så jag kan skriva yaoi om Irestor....
    Key change, MOFO!
  • Tengel
    themia skrev 2014-07-29 23:41:02 följande:

    Ett sätt att försöka omvända en troende är att peka på omöjligheten att hemlighålla en konspiration av den storleken.
    Den måste omfatta tusentals personer - flygmekaniker, servicepersonal på flygplatser, meteorologer, klimatforskare mm världen runt.


    Ja men då drar de ju fram sina "whistleblowers" som bevis, haha
    Jag ser min vän som förlorad till foliehattsgänget redan, undviker istället att prata om sådant när vi väl ses.
  • themia
    Tengel skrev 2014-07-30 12:46:24 följande:
    Ja men då drar de ju fram sina "whistleblowers" som bevis, haha
    Jag ser min vän som förlorad till foliehattsgänget redan, undviker istället att prata om sådant när vi väl ses.
    Det kanske är bra för vänskapen Glad 
  • Gudasänd
    themia skrev 2014-07-29 23:41:02 följande:

    Ett sätt att försöka omvända en troende är att peka på omöjligheten att hemlighålla en konspiration av den storleken.
    Den måste omfatta tusentals personer - flygmekaniker, servicepersonal på flygplatser, meteorologer, klimatforskare mm världen runt.


    Manhattan-projektet som inkluderade 100 000-tals personer lyckade man ju också hålla hemligt väldigt länge...  Cool
  • ulfsas
    Gudasänd skrev 2014-09-12 23:59:47 följande:
    Manhattan-projektet som inkluderade 100 000-tals personer lyckade man ju också hålla hemligt väldigt länge...  Cool
    Ja, på en hemlig militärbas i en öken, under ett enormt säkerhetsskydd, censur, under brinnande världskrig. De flesta på jorden hade ingen som helst kunskap om atomernas kraft.

    Chemtarils skulle behöva en massa plan världen runt på en massa flygplatser. ingen har ju en iphone med kamera idag och sociala medier finns ju inte heller att lägga ut dessa bilder på, eller? Det fanns inte under 2:a världskriget.

    Mitt plan som inte sprutar ut chems kan av och till släppa ut jättelånga contrails. Alltså helt utan chems. Dessa långa strimmor är ett huvudargument i chemskretsar som bevis för chemtrails. Helt felaktigt alltså.
    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • Gudasänd
    ulfsas skrev 2014-09-13 00:12:36 följande:
    Ja, på en hemlig militärbas i en öken, under ett enormt säkerhetsskydd, censur, under brinnande världskrig. De flesta på jorden hade ingen som helst kunskap om atomernas kraft.

    Chemtarils skulle behöva en massa plan världen runt på en massa flygplatser. ingen har ju en iphone med kamera idag och sociala medier finns ju inte heller att lägga ut dessa bilder på, eller? Det fanns inte under 2:a världskriget.

    Mitt plan som inte sprutar ut chems kan av och till släppa ut jättelånga contrails. Alltså helt utan chems. Dessa långa strimmor är ett huvudargument i chemskretsar som bevis för chemtrails. Helt felaktigt alltså.
    Vad heter ditt plan?
  • ulfsas
    Gudasänd skrev 2014-09-15 19:19:29 följande:
    Vad heter ditt plan?
    Har flugit MD81,82,83,87,DC9-80, MD90  samt Boeing 767 och nu Boeing 737 NG-600,-700,-800.
    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • Aniiee
    ulfsas skrev 2014-09-15 20:21:19 följande:
    Har flugit MD81,82,83,87,DC9-80, MD90  samt Boeing 767 och nu Boeing 737 NG-600,-700,-800.
    Tror du Gudasänd förstod något av det där utan att googla?
    We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
Svar på tråden Vad är chemtrail ?