• Anonym (Ledse­n)
    Äldre 8 Aug 18:45
    9778 visningar
    14 svar
    14
    9778

    Min pojkvän behöver utrymme

    Nu på senaste tiden har jag och min pojkvän börjat ses allt mindre han visar inte alls mycket känslor längre (förutom att just säga att han älskar mig/har känslor) Han ville inte göra saker med mig och var inte lika engagerad i vårat förhållande...

    Han har aldrig sagt vad som var fel har trott att det är det att han inte har några känslor för mig.

    Igår sa han till mig att han behöver utrymme och inte klarar av att ha ett förhållande. Att han älskar mig men vill ha lite egentid ett tag. Men att när han känner sig laddad igen gärna vill vara tillsammans med mig igen..

    Jag är helt förtvivlad. Jag älskar honom riktigt mycket. Det finns ingen jag hellre är med en honom... Vet inte vad jag ska göra.. gillar inte att han sa att han vill ha egentid ett tag men att när han känner sig redo kan han komma tillbaka till mig... Nu känns det helt pressat! Hela tiden frågor i mitt huvud när kommer han tillbaka hur länge har man egentid. Om det är  slut kommer han vara med andra då?

    Jag är helt förtvivlad vet inte vad jag ska göra bara gråter har inte lust att vakna på morgonen.. känns som hela mitt liv faller ihop... Har aldrig älskat någon på riktigt innan jag mötte honom... Vi har varit tillsammans lite mer än ett år.. Känns så sjukt att bara släppa alla minnen och bilder... åååh! Nån som har några ledande ord kanske? :( Hur kommer man över en person? 
    Gärna filmer som  gör en glad...

  • Svar på tråden Min pojkvän behöver utrymme
  • Äldre 8 Aug 18:49
    #1

    Du får nog inse att man måste ta sig tid att få sörja, annars tror jag inte man kommer över en person lika bra. Låt han få sitt space, men gör det klart för honom att du kanske valt en annan väg i livet när (om) han känner sig "redo" igen. Du ska absolut inte sitta och vänta på honom bara sådär.

    Alla har sina upp och nedgångar, jag var nära på att lämna min sambo för några år sen, är så himla glad att vi red ut stormen för idag har jag verkligen insett att han är min allra bästa vän och världens bästa pojkvän och blir alldeles pirrig då jag tänker på allt kul vi har kvar att uppleva ihop (skaffa barn, resa mer osv)  

    Du kan pma mig om du behöver prata med nån :) 

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 8 Aug 18:52
    #2
    Kakan02 skrev 2013-08-08 18:49:33 följande:
    Du får nog inse att man måste ta sig tid att få sörja, annars tror jag inte man kommer över en person lika bra. Låt han få sitt space, men gör det klart för honom att du kanske valt en annan väg i livet när (om) han känner sig "redo" igen. Du ska absolut inte sitta och vänta på honom bara sådär.

    Alla har sina upp och nedgångar, jag var nära på att lämna min sambo för några år sen, är så himla glad att vi red ut stormen för idag har jag verkligen insett att han är min allra bästa vän och världens bästa pojkvän och blir alldeles pirrig då jag tänker på allt kul vi har kvar att uppleva ihop (skaffa barn, resa mer osv)  

    Du kan pma mig om du behöver prata med nån :) 
    Men älskar honom så mycket.. vill inte ha någon annan eller tänka på någon annan. Skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan honom :( Allt det där vill jag göra med honom... Vi har pratar om att förlova oss ett tag innan allt detta hände. Allting var alltid underbart vi pratade om allting, men helt plötsligt var han bara ledsen och nere hela tiden och vad jag än gjorde gav han mig inte en chans... Åh vill verkligen inte förlora honom.. Gråter
  • Äldre 8 Aug 18:57
    #3
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-08-08 18:52:22 följande:
    Men älskar honom så mycket.. vill inte ha någon annan eller tänka på någon annan. Skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan honom :( Allt det där vill jag göra med honom... Vi har pratar om att förlova oss ett tag innan allt detta hände. Allting var alltid underbart vi pratade om allting, men helt plötsligt var han bara ledsen och nere hela tiden och vad jag än gjorde gav han mig inte en chans... Åh vill verkligen inte förlora honom.. Gråter

    Jag vet hur det känns MEN det kommer gå över. Du kommer hitta en annan man att älska om inte ni är menade för varandra! Hur länge har ni varit tillsammans föresten? Hur gammal är du?

    Jag förstår att allt jag säger bara låter som skit just nu för ditt hjärta är krossat! Men tiden läker alla sår, eller man lär sig åtminstonde att leva med dom! Du vill väl inte att han ska vara med dig utan att dela samma känslor?    
  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 8 Aug 19:03
    #4
    Kakan02 skrev 2013-08-08 18:57:29 följande:

    Jag vet hur det känns MEN det kommer gå över. Du kommer hitta en annan man att älska om inte ni är menade för varandra! Hur länge har ni varit tillsammans föresten? Hur gammal är du?

    Jag förstår att allt jag säger bara låter som skit just nu för ditt hjärta är krossat! Men tiden läker alla sår, eller man lär sig åtminstonde att leva med dom! Du vill väl inte att han ska vara med dig utan att dela samma känslor?    
    Jag är 22 och vi har vari tillsammans lite mer än ett år..

    Han har samma känslor men han känner att han behöver tid för sig själv.. Han skriver till mig ibland säger att han saknar mig och att han tror vi kommer hitta tillbaka :/

    Sommaren kan också göra en deprimerad... Man vill göra så mycket man kan men hinner man inte något specielt på Lovet/ledigheten så blir man ledsen och besviken.. Han känner sig deprimerad och ångestfylld över sommaren och behöver tid att tänka och vara ensam säger han...

    Han har haft det rätt traumatiskt denna sommaren... Han har fel på sin höft och det finns bara en läkare i hela Sverige som kan hjälpa honom med detta.. Därför har han fått vänta 7 månader på en tid och 1 månad kvar nu.. Kan vara det som spökar.. Han har ju väldigt ont.. Det växer ett ben ut ur hans höftkula som stoppar blodflödet i benet. Usch jag vet inte alls vad jag ska göra.. VIll inte vara utan honom även om det bara känns så "Nu" vill inte glömma mina känslor: Han är liksom den rätta för mig.. 
  • Äldre 8 Aug 19:07
    #5
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-08-08 19:03:16 följande:
    Jag är 22 och vi har vari tillsammans lite mer än ett år..

    Han har samma känslor men han känner att han behöver tid för sig själv.. Han skriver till mig ibland säger att han saknar mig och att han tror vi kommer hitta tillbaka :/

    Sommaren kan också göra en deprimerad... Man vill göra så mycket man kan men hinner man inte något specielt på Lovet/ledigheten så blir man ledsen och besviken.. Han känner sig deprimerad och ångestfylld över sommaren och behöver tid att tänka och vara ensam säger han...

    Han har haft det rätt traumatiskt denna sommaren... Han har fel på sin höft och det finns bara en läkare i hela Sverige som kan hjälpa honom med detta.. Därför har han fått vänta 7 månader på en tid och 1 månad kvar nu.. Kan vara det som spökar.. Han har ju väldigt ont.. Det växer ett ben ut ur hans höftkula som stoppar blodflödet i benet. Usch jag vet inte alls vad jag ska göra.. VIll inte vara utan honom även om det bara känns så "Nu" vill inte glömma mina känslor: Han är liksom den rätta för mig.. 

    Ni är ju väldigt unga, Jag tror jag var runt 21-22 då jag fick någon kris och fick för mig att jag inte ville fortsätta med mitt förhållande med killen, men det gick över :) (är 25 nu hihi)

    Det låter som han har det tufft och han kanske känner att han bara vill vara ensam. Försöka att stötta honom och var en sann vän utan att sätta press på honom, men tänk på att du själv också ska må bra! Berätta för honom att du finns där för honom.  
  • sextio­talist
    Äldre 8 Aug 19:09
    #6

    Nu kommer jag med den klassiska frågan, hur gamla är ni?

    För jag vet att jag som ung, hade exakt samma känsla , åh, han är den enda jag vill ha, och likväl ett tag efter det har tagit slut så skakar man på huvudet och undrar varför man kände så.

    Det är inget fel att känna så, att uppleva himlastormande förälskelse.

    Hur länge har ni varit tillsammans?     

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 8 Aug 19:09
    #7
    Kakan02 skrev 2013-08-08 19:07:40 följande:

    Ni är ju väldigt unga, Jag tror jag var runt 21-22 då jag fick någon kris och fick för mig att jag inte ville fortsätta med mitt förhållande med killen, men det gick över :) (är 25 nu hihi)

    Det låter som han har det tufft och han kanske känner att han bara vill vara ensam. Försöka att stötta honom och var en sann vän utan att sätta press på honom, men tänk på att du själv också ska må bra! Berätta för honom att du finns där för honom.  
    Det är så jobbigt att hålla kontakten med honom... Tänk om jag finns för honom ända in i det sista och sedan bestämmer han sig för att gå vidare... Och här har jag suttit och funnits för honom utan att gå vidare hållit hoppet uppe... 
  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 8 Aug 19:09
    #8
    sextiotalist skrev 2013-08-08 19:09:05 följande:
    Nu kommer jag med den klassiska frågan, hur gamla är ni?

    För jag vet att jag som ung, hade exakt samma känsla , åh, han är den enda jag vill ha, och likväl ett tag efter det har tagit slut så skakar man på huvudet och undrar varför man kände så.

    Det är inget fel att känna så, att uppleva himlastormande förälskelse.

    Hur länge har ni varit tillsammans?     
    Jag är 22 och vi har vari tillsammans lite mer än ett år..

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 8 Aug 19:10
    #9

    Kan bara inte fatta hur allt gick så snabbt hur hamnade vi här? efter att pratat om förlovning till att nästa månad tappa allting vi kämpat för :(

  • sextio­talist
    Äldre 8 Aug 19:15
    #10
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-08-08 19:09:47 följande:
    Jag är 22 och vi har vari tillsammans lite mer än ett år..

    Åh, då är det inte konstigt, det är inte många förhållanden som startar så tidigt som är livslånga.
  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 8 Aug 19:16
    #11

    Kan tillägga att jag har känt honom sen jag var 12! Och vi har alltid varit bästavänner.. Även haft känslor  för varandra till och från under hela livet. När jag inte gillade honom gillade han mig och när jag gillade honom gillade inte han mig...

    Det är så svårt för att vi hade träffats redan 1 år innan vi blivit tillsammans... Vi betedde oss som att vi var tillsammans men det var inte så "officiellt" om man säger så. Vi har alltid haft det underbart en svår tid som vi tog oss igenom för ett år sen precis när vi blivit tillsammans på riktigt.. Jag har liksom alltid känt något för honom det har alltid funnits kärlek mellan oss och nu när vi äntligen funnit varandra på riktigt och varandras brister ska detta hända... JAg älskar honom så mycket.. detta är det bästa förhållandet jag varit med om och allting har varit så perfekt och vi har alltid lyssnat på varandra... Vad är det här jag blir så less ObestämdRynkar på näsan 

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 8 Aug 19:51
    #12

    Någon som kan någon bra film ? att titta på så man har något annat i huvudet? :(

  • Äldre 8 Aug 20:44
    #13

    Safe haven är bra :)


    Anonym (Ledsen) skrev 2013-08-08 19:51:41 följande:
    Någon som kan någon bra film ? att titta på så man har något annat i huvudet? :(
  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 8 Aug 23:16
    #14
    Kakan02 skrev 2013-08-08 20:44:39 följande:
    Safe haven är bra :)
    Tack! Ska kolla upp den!
Svar på tråden Min pojkvän behöver utrymme