• anneleea

    Hur gamla är era män?

    Vi väntar vårt barn i nov.. Min man är 49 år.. Vi får kommentarer hela tiden om hans ålder! Nu börjar hjärnspökena härja i min gravida hjärna.. Är det ego att vi skaffat barn när han är så "gammal"? Hur tänker ni inför framtiden. Tonåren osv..

  • Svar på tråden Hur gamla är era män?
  • Angelica8912

    Jag skulle inte vilja ha barn så sent, eller att min sambo var det. Men det är jag.

    Vad andra gör skiter jag fullständigt i, så länge det känns rätt för dom. :)

  • tyfg

    Tycker det är en konstig diskussion egentligen. Min pappa var ett par år yngre än din sambo och han gick visserligen bort i cancer när jag var i tonåren men inte går jag och önskar att jag inte skulle fötts för det.

  • tyfg
    viseversa skrev 2013-08-09 00:17:07 följande:
    Min sambo är 33 pr. Vi har 4 barn tillsammans.
    Jaha?
  • fluu

    Visst kan allt hända,men tar han hand om sig så är väl risken inte överhängande att han kommer gå bort innan ert barn är vuxen i alla fall.

    Det är väl alltid ego att skaffa barn om man nu ska se det krasst.

    Jag personligen hade inte velat ha barn så sent.  Speciellt inte eftersom det nu föll sig så att vi fick vår första för ett och ett halvt år sen. Då var vi 19 och 23 och vi vill ha tre ungar inom högst tio år. Inga sladdisar.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Lajkie

    Jag var 20 och han 23 när vi fick första och 23 resp 26 när vi fick tredje. Nu är han 30 år. Jag vill gärna ha en till, men hade nog aldrig skaffat barn vid nästan 50 års ålder. Jag planerar att vi är mormor och morfar då.

    Samtidigt så är inte jag någon att döma ålder på andra, eftersom man inte vet vad livet har att ge, hur det blev osv så finns det väl ingen ålder som är rätt och fel.
    Jag var ju väldigt ung när jag fick barn, 23 år och trebarnsmor är väl kanske inget att rekommendera. Men det gick det också!

  • viseversa
    tyfg skrev 2013-08-09 00:23:18 följande:
    Jaha?
    Vadå jaha? Ts frågade hur gamla våra män är. Och nej jag tycker inte man är för gammal att bli pappa som 49 åring ts. Hur man är som förälder har inget med åldern att höra.

    Min morfar var värmare 60 år när min mamma föddes och mamma sa att han var den bästa pappa hon kan tänka sig. Han hade massa tid. Lärde dom allt om naturen fiskade tältade lekte med dom(mamma och hennes syster)
  • Mrs Moneybags

    Min man var 43 när vi fick vårt första barn. (Jag var 40.)

    Jag tycker inte 49 är för gammalt, beroende på vem det är. Jag hoppas vara 43 och min man 46 när vi får barn nummer 2. 

    viseversa - det kanhända att tyfg undrade eftersom tråden ligger under 40+... Fast du kanske är 40+?  

Svar på tråden Hur gamla är era män?