• Ina Scot

    Nya vänner i Nacka, Tyresö, Haninge.

    Är en 36- årig tje som letar efter någon ny vän att hitta på saker med, som ex promenader, fika, bio, m.m. Är inflyttad sen några år tillbaka men har inte riktigt hittat en nära vän. Det vore kul att hitta någon som bron i närheten då det är lättare att ses. Jag bor med min sambo och vår 3-åriga dotter i Älta.

  • Svar på tråden Nya vänner i Nacka, Tyresö, Haninge.
  • Hjalmarsmamma

    Hej!

    Flytten har gått bra. Vi och barnen börjar känna hos hemma.

    Den här veckan har vi inskolning på förskolan. Jag var med lill-killen igår och jag tyckte att det kändes bra. Vi får se hur det går sen när vi ska lämna honom själv nästa vecka.

    Om någon vill ta en promenad nästa vecka så är jag gärna på. Ska vi bestämma en dag, tid och plats?
    För mig skulle tisdag eller torsdag mellan 9-15 passa bäst.

  • LindaLoue

    Hallå!! Jag tänkte gå på öppna förskolan på tisdag här i älta :) ! Den har dom i kyrkan och börjar halv tio . Följ med om du vill !! :)

  • Hjalmarsmamma

    Imorgon är det sångstund på biblioteket kl 13. Det tänkte jag gå på.

    altabibliotek.nacka.se/web/arena/children

    Har öppna förskolan flyttat till kyrkan? Jag tror att de har babydag för de med bebisar 0-7 mån på tisdagar så jag och min "stora" tjej är nog inte välkomna.
    Jag funderar på att gå dit på torsdag istället. Måste bara kolla upp adressen nu när de har flyttat :)

  • LindaLoue

    Kanske har dom öppna förskolor på fler ställen ? Almvägen 5 ligger kyrkan på och starten är nästa tisdag. Tror nog kyrkan inte kan säga nej till några barn men kanske är det inte lika anpassat då ? Din minsta var 11 månader va? Låter kul det där på bibblan! Kul det hittas på lite saker för dom små som man kan gå på! Lätt att bli fast hemma annars och framför allt nu när det är så kallt!

  • Hjalmarsmamma

    Det är nog två olika.

    Jag menar kommunens öppna förskola som har öppet mån-fre 9-15 och du menar nog något annat som kyrkan har.
    Vi är inte så religiösa av oss och har valt att inte döpa våra barn så jag håller mig nog till den kommunala.

    Vi var och besökte den kommunala i höstas, innan flytten, och det var så mysigt där och tanterna som driver stället var urmysiga. De låg då på Almvägen 1, men har nu flyttat till flädervägen 4. Hade jag en liten som din hade jag absolut gått på tisdagar då de endast har öppet för 0-7 mån bebisar. (På deras sida på facebbok står det att de ska börja med babymassage i mars, kan kanske vara något).

    Vår Josefine fyllde 1 år den 27 december och är nu ca 12,5 månad. Tänk vad snabbt ett år kan gå!!! :)

  • Milmam

    Hej på er!

    Hittade den här tråden av en slump, bor i Älta, är mammaledig med min  son född november -12 och vill jättegärna hitta fler att umgås med här! Ska vi styra upp en promenad eller fika, kanske redan den här veckan? :)

  • Hjalmarsmamma

    Hej!

    Jag tar också gärna en promenad imorgon.

    Helst mellan 9.30-14.30 då jag har stora killen på förskolan. Det känns lättast att träffas första gången med ett barn.

    Var och när ska vi ses?

  • Hjalmarsmamma

    Hej!

    Vi kommer 13.30 också kan vi promenera tills det är dags för oss att hämta storebror.

    Jag ska bara kolla upp var bvc ligger, vi har inte varit där ännu Flört
    Men visst ligger det vid Ältacentrum?

  • LindaLoue

    Hallå där! Jag ska försöka hinna också! Haft en natt med huvudvärk / migrän men mår bra nu! Kram Linda

  • Hjalmarsmamma

    Okej

    Då tittar jag efter någon med hund.

    Jag kommer att ha en svart jacka på mig och vår vagn är en svart/röd Bugaboo donkey

    Ligger bvc inne i centrumhuset?

  • Milmam

    BVC har ingång från utsidan, typ vid busshållplatsen. På övre delen av centrum alltså, om du förstår :) Annars kan vi mötas nån annanstans om du inte hittar?

  • Ältabonu

    Hej alla! Hittade den här tråden, ser att ni träffades upp för ca 2 månader sedan- e ni en liten grupp som hänger ibland nu? :) Jag är snart 32, flyttat till Älta med min son på snart 2 år, för ngr veckor sedan. Ny i Älta och träffar gärna nya vänner med barn så kanske man kan ses i ngn lekpark nu när våren är här?! Någon som fortfarande följer tråden och vill ses? Mvh S

  • elli1981

    Någon som läser till beteendevetare på distans och kan berätta lite hur det är? Vore sååå tacksam!

Svar på tråden Nya vänner i Nacka, Tyresö, Haninge.