• Äldre 12 Aug 06:22
    12473 visningar
    8 svar
    8
    12473

    Bästa bank för att sätta in kontanter

    Hej!
    Jag använder för tillfället skandia banken men vill byta bank då de har helt slopat kontant insättning.
    Vilken är den bästa banken att ha om man vill fortfarande kunna sätta in kontant insättning? 
     
    Vill också kunna skicka pengar till min bank i UK gratis, som det var med skandia banken samt fria uttag i automater utomlands.

  • Svar på tråden Bästa bank för att sätta in kontanter
  • Äldre 12 Aug 06:43
    #1

    Forex. Tror även de är avgiftsfria

  • Äldre 12 Aug 06:56
    #2

    Forex som sagt

  • Äldre 27 Aug 12:08
    #3
    voldis skrev 2013-08-12 06:43:34 följande:
    Forex. Tror även de är avgiftsfria
    Ingen avgift att sätta in kontakter på eget konto, ingen avgift för kontot i sig. Men de tar (rejält!) betalt för varje överföring du gör till annan bank, även från internetbanken! Pengarna blir alltså väl "inlåsta" på deras egen bank, och så fort de ska någon annanstans (undantaget kontantuttag direkt på banken och betala räkningar Bankgiro/Postgiro antar jag) så kostar det stålar.
  • Äldre 27 Aug 12:24
    #4

    Ica-banken har fria uttag utomlands, kostar 20kr/mån inkl. internetbanken och ett mastercard. Vissa transaktioner till utlandet är kostnadsfria andra inte.

  • Äldre 1 Sep 20:32
    #5

    Kostar det att ta ut pengar från forex i vanlig bankomat? Eller om man betalar med busskort i affär?

  • Äldre 2 Sep 10:33
    #6

    Handelsbanken!

    Där vi bor finns nästan alla större banker representerade med egna kontor men av dem är det bara Handelsbanken som överhuvudtaget har kontanthantering. Oslagbart när man har barn som sparar mynt och vill sätta in på sina konton tex.  

  • Äldre 26 Oct 18:25
    #7

    Hej

    Jag rekommenderar Ica-banken. Där kan du sätta in upp till 8000:- i månaden på vilken Ica-butiken som hels, ofta öppna tills kl 22:00. Samt det kostar inget att ta ut pengar utomlands med deras MasterCard.

    Lycka till!

  • Äldre 26 Oct 19:33
    #8
    Reneraul skrev 2017-10-26 18:25:45 följande:

    Hej

    Jag rekommenderar Ica-banken. Där kan du sätta in upp till 8000:- i månaden på vilken Ica-butiken som hels, ofta öppna tills kl 22:00. Samt det kostar inget att ta ut pengar utomlands med deras MasterCard.

    Lycka till!


    Du, tråden är över 4år gammal (sen 2013) tror problemet är löst nu :)
Svar på tråden Bästa bank för att sätta in kontanter