• Li02

    Propprisk vid ÄD?

    Hej!

    Vi har gått igenom 3 IVF som misslyckats, men har nu bestämt oss för ÄD i Riga, (nya, pga konsultation i Stockholm).

    Jag har pga mkt strul på vägen nu hunnit fylla 47, och när vi gjorde sista IVF i feb sas det inte ett dugg om min ålder, utan de hejade på. (Hade bra provsvar och svarade bra på allt.) 

    Nu får vi ge upp Sverige och funderar på att testa ÄD i Riga, en eller två ggn i alla fall tänkte vi.

    Vår svenska privatklinik blev dock lite förfärade, (bad dom mäta slemhinna sen) , och läkaren gjorde världens moralpredikan hur gammal jag skulle vara när barnet växte upp och hur mkt hormoner de behandlar en med utomlands, och att det var JÄTTE stora risker för proppsjukdomar i min ålder pga det...

    Jag blev så chockad då, när man några månader innan enbart fått så mycket pepp, men de gillade väl inte att man tar hjälp utomlands kanske, men vad ska vi göra. (Min kille är 19 år yngre.) 

    Skulle gärna få lite råd om det här med propprisker/sjukdomar och östrogendoser? Vad har ni för erfarenheter? Vill såklart inte riskera mitt liv för detta..men nu är det sista rycket för min kille att få bli far ju..

    Tack på förhand! Kram     

             

Svar på tråden Propprisk vid ÄD?