• Anonym (oroli­g)
    Äldre 19 Aug 10:25
    995 visningar
    1 svar
    1
    995

    Anmäld för misshandel

    Hej. För ett tag sedan var jag på festival, det var en lugn och rolig kväll tills det att minnet försvann helt och hållet. Jag vet inte om det bara blev för mycket alkohol eller om någon har lagt något annat i ölen. Jag blev hur som helst anmäld för misshandel och har varit på förhör hos polisen. Där kom det fram att jag slagit en kille i huvudet, sparkat honom i magen och i skrevet. Om det har någon betydelse så är jag tjej, inte särskilt stark eller för den delen någon som annars slåss. Killen i fråga hade sagt på förhöret att han inte mindes vilken sida av huvudet jag slagit honom på, alltså kan smällarna inte ha varit särskilt hårda. Det han fortfarande kände av var lite ömhet i skrevet vilket kanske är något man kan förstå. Det finns två vittnen till händelsen. Jag minns absolut ingenting av det här och gick med på att betala om det är så att detta inte går vidare till rättegång. Jag är sen tidigare inte dömd för någonting och är 22 år gammal. Jag har fast jobb om det har någon betydelse. Såklart oroar jag mig en hel del över det här och nu har jag några frågor:
    Vad är det rimligt att jag får för straff för det här?
    Kan det läggas ner helt och hållet pga att jag är tidigare ostraffad?
    Hur lång tid kan det ta innan jag får veta någonting? Väntan är det värsta.      

  • Svar på tråden Anmäld för misshandel
  • Äldre 19 Aug 12:41
    #1

    Det kan ta ett tag upp till ett år då du inte är häktad och det finns lite mer akuta fall hos polisen som är viktigare,att det läggs ner helt kan hända men vittnen styrker offrets historia,vad gäller påföljd eftersom du är ren sen innan skulle jag gissa på dagsböter alternativt ett litet skadestånd för misshandel

Svar på tråden Anmäld för misshandel