• Anonym (Farsan)

    Min son råkade se min tjejs....

    Kanske ett litet problem men ändå ett problem. Min tjej sover i ett nattlinne utan trosor. Hon gillar inte att sova i trosor lika lite som jag gillar att sova naken. Min son som är 10 gick väldigt tidigt en morgon och kollade in i sovrummet där vi sover om jag kvar för jag o tjen skulle skulle iväg tidigt på ett ärende.. Då råkade han se musen på min tjej. Han sa inget förrän några veckor efter. Då berättade han för mig detta och sa att h an verkligen ville glömma att han sett musen (sa han...). Sedan bad han mig att inte säga något till tjejen och vi kom överens om att inte prata mer om det. Syrran vet inget. Jag har inte sagt något till mitt ex för hon skulle dö av pinsamhet. Vad gäller i sådana här lägen? Ska jag kräva att hon sover i trosor för att skydda barnen från mustrauma? Hon går inte utan trosor under nattlinnet i lägenheten när barnen är hemma. Hon är lite av ett naturbarn. Hemma hos hennes föräldrar var det ok om jag gick i kalsonger när det var varmt:) Jag tror grabben överlever, men det känns lite skumt att veta att min son har sett vad som finns under kjolen på min tjej och jag är lite orolig för vad min konfliktsökande ex fru ska säga.

  • Svar på tråden Min son råkade se min tjejs....
  • Supertorsk

    Såg ditt barn ett könsorgan!? Allvarligt. Förmodligen krävs ungdoms-psykiatrisk vård under lång tid.

     


    Den största fisken i en liten damm
  • Anonym (Äh)

    Men gu, det är ju inte värre än att råka gå in till någon som sitter på toa eller kommer ut ur duschen, sånt som händer när man bor tillsammans. Lite pinigt, men han kommer över det.

  • Nape

    Det är ingen fara, det är nog mest pinsamt för grabben. Avdramatisera det genom att säga typ "Jag råkade se min mamma i duschen en gång, piiiinsamt.".

    Jag tror nog han, automatiskt, hädanefter kommer att vara mer försiktig med att klampa in i sovrummet hur som helst. Det hör ju till utvecklingen också- att vilja ha lite privatliv och förstå att vuxna också vill ha lite privatliv.

    Jag är finne och har sett diverse personer nakna i bastun. Inget jag har dött av, det var mest lite förbryllande att se hur olika alla är. Mormor födde 12 barn och jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat ana hur låååååånga och tomma ett par bröst kan bli.

  • Rakad Apa

    Tycker det är fint att grabben känner sig såpass trygg med dig att han vågar snacka med dig om sådana saker. För övrigt så är det säkerligen ingen fara, men han kanske borde lära sig att knacka på sovrumsdörren innan han går in.


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Whitetrash86

    Jag såg min pappas snopp när jag var runt 13-14. Har inga men efter det...
    Våran dotter (5år) kom på oss att ha sex för ett par veckor sedan, hon verkar inte lida av det idag. 

    Lite pinsamt kanske, men inget att brusa upp för. Ni har pratat om det så nu är det bara att gå vidare i livet. Händer det igen kanske du kan kräva att hon sätter på sig trosor eller lära din son att knacka innan han kommer in. 

  • Apopan

    Är man ett "naturbarn" för att man sover utan trosor? Min farmor är en fin gammal dam och hon var alltid noga med att påpeka att det var viktigt att sova utan trosor. "Passa på att lufta snippan" brukade hon säga :P

    ... hur som helst så är jag helt säker på att det inte kommer tillföra några men på pojken. Men jag kan ju tänka mig att pojkens mamma skulle kunna bli putt (jag skulle inte blivit det, men det finns säkert dem som blir det). Men strunt i det, och lär sonen att knacka till nästa gång :)

  • Anonym (Farsan)

    Mina barn har sett min snopp och jag byter om när vi har badat utan att skylla mig. Min dotter brukar vara med i herrarnas för hon är 7 år och varken hon eller någon annan bryr sig. Det kanske bara är jag som stör mig på att han sett snippan för att det är min tjejs snippa. Ungefär som att brorsan skulle sett samma snippa... Hmm Jag tror inte att han tar någon skada även om han är lite pryd.

  • Ess
    Anonym (Farsan) skrev 2013-08-23 17:30:51 följande:
    Mina barn har sett min snopp och jag byter om när vi har badat utan att skylla mig. Min dotter brukar vara med i herrarnas för hon är 7 år och varken hon eller någon annan bryr sig. Det kanske bara är jag som stör mig på att han sett snippan för att det är min tjejs snippa. Ungefär som att brorsan skulle sett samma snippa... Hmm Jag tror inte att han tar någon skada även om han är lite pryd.
    Hade du reagerat likadant om din tjej varit mamma åt killen?
    Det verkar mer som om det är testosteron delen i din hjärna som reagerar. -Ingen annan kille ska få se min tjejs snippa, sen spelar det ingen roll huruvida det är min egen son eller den kåta grannen..

    Pinsamt, jag tror att han är mer försiktig när han kikar in nästa gång.
    Om ditt ex är av den rabiata sorten, så får vi hoppas att han inte berättar för henne vad han såg. 
  • Anonym (Farsan)

    Tror inte det om det var morsan. Skulle nog inte heller velat att min dotter skulle se min ex dolme. På badhuset brydde jag min inte. Det är nog testorondelen som reagerar. Min brud skulle dö om hon visste vad sonen sett....

Svar på tråden Min son råkade se min tjejs....