• Scrubs81

    Surfa med surfplatta

    Funderar på att köpa en enklare surfplatta. Hemma går den ju på nätverker. Men om man vill ta med den på ex bilresan. Hur får man surf?
    Har ingen lust att köpa ett mobilt abonnemang. Jag har ju surf på mobilen.
    Går det att surfa med mobilens abonnemang på plattan? Koppla ihop dom? Funderar på att kanske skaffa extra simkort, funkar det?

  • Svar på tråden Surfa med surfplatta
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Scrubs81 skrev 2013-08-25 23:35:41 följande:
    Går det att surfa med mobilens abonnemang på plattan? Koppla ihop dom? Funderar på att kanske skaffa extra simkort, funkar det?
    Ja, du kan koppla ihop dem. Du gör en wi-fi hotspot av telefonen och så kan du ansluta andra enheter till den, exempelvis en bärbar dator, en surfplatta eller en telefon utan datatrafik tillgänglig.

    Det fungerar med ett extra simkort också, men det beror på din operatör och abonnemang.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Scrubs81

    Tackar för svar! Följdfrågor!

    Och wifi hotspot går att göra med alla mobiler?

    Bluethoot låter ju bra det med. Bara kolla så plattan har det då mao.
    Gud så oteknisk jag är!

  • dirpower

    På Iphone, Android och Windows Mobile kan du på ett mycket enkelt sätt dela internet trådlöst till din surfplatta. Åker du bil kan du ju dessutom ladda alla enheter samtidigt.

  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Scrubs81 skrev 2013-08-25 23:42:49 följande:
    Tackar för svar! Följdfrågor!

    Och wifi hotspot går att göra med alla mobiler?

    Bluethoot låter ju bra det med. Bara kolla så plattan har det då mao.
    Gud så oteknisk jag är!
    Nej, inte alla. Men alla som är någorlunda nya och inte de absolut billigaste kan man göra det med (många billiga har funktionen också). iPhone fungerar.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Scrubs81

    Tack så mkt. Nu behöver jag inte vara lika mkt "idiot" när jag ska handla platta!

  • Scrubs81
    PCDealsSe skrev 2013-08-26 00:28:03 följande:
    Ett tips som vi kan ge är att informera om surfplattan som man planerar att köpa stödjer USB OTG (On The Go). På detta sätt kan man ansluta ett USB 3G Modem till plattan ifall man är ute och inte vill tömma mobilen på batteri.

    Lycka till!

    /Gabriel

     
    Och då betalar jag extra för det modemet?
  • dirpower
    Scrubs81 skrev 2013-08-26 00:38:07 följande:
    Och då betalar jag extra för det modemet?
    Gör det enkelt, strunta i en massa extraprylar och använd en enhet till allt om du är på resande fot.

    Har surfplattan stöd för samtal och sim-kort så kan du ju lämna mobiltelefonen hemma. Annars; har du en Androidtelefon så letar du reda på en app där du kan dela internet med ett tryck. Hämta en widget med sökorden hotspot toggle.
  • Scrubs81
    dirpower skrev 2013-08-26 00:53:09 följande:
    Gör det enkelt, strunta i en massa extraprylar och använd en enhet till allt om du är på resande fot.

    Har surfplattan stöd för samtal och sim-kort så kan du ju lämna mobiltelefonen hemma. Annars; har du en Androidtelefon så letar du reda på en app där du kan dela internet med ett tryck. Hämta en widget med sökorden hotspot toggle.
    Så enkelt. En app för att få en hotspot och så kan jag använda mobilens internet med surfplattan? Vill ju inte ha några extra prylar och kostnader lixom. Plattan lär användas i bilen och på tåg, då har man eluttag och drar inga batterier.
  • Scrubs81

    Fräckt att göra reklam för sitt eget dessutom....tummen ner....

Svar på tråden Surfa med surfplatta