• Mamori

    Någon som har satt GPS-tracker på sitt barn?

    Hur har det fungerat i så fall och vilket märke har ni använt? Nu när han åker själv till skolan med taxi skulle det kännas som en trygghet då han inte har så mycket till språk, om ngt skulle gå fel. Bara att skicka iväg honom med en okänd taxichaufför skulle kännas bättre om man hade en sådan tänker jag.

  • Svar på tråden Någon som har satt GPS-tracker på sitt barn?
  • UnikFamilj

    Nope, men funderat på det. Inväntar svar här.. =)

    Äldsta dottern, har dock en iPhone med möjligheten att spåra - under bra förutsättningar i alla fall. Kruxet för oss är att vi bor i glesbygd... 

  • blubbblubb

    Vi har. En dosa som vi har i bältet rund magen på vår virvelvind. Problemet är att den är så känslig rent sändningsmässsigt. Hamnar den på magen istället, kan den inte längre hålla reda på possitionen, fast den är utomhus. Men, den fungerar väl hyfsat. 

    Vi har den som komplement för att kunna se om hon drar iväg, när hon är ute och leker på gården. Men, hittills har hon stannat.  

    Minns tyvärr inte vad den heter. Stor som en liten tändsticksask, med 2 miniknappar på. On/Off + SOS( registrerade mottagare). Man kan skicka SMS till den och får possition och batteriladdning tillbaka.  Finns zoonlarm med det har vi inte testat än.  

    Vår dosa skulle förmodligen inte hitta var den var under bilturen men vakna till liv efter att den stannat och kommit ut i luften. 

    Den är inte lika vattentålig som instruktionen säger.     
       

  • anne h

    Vi hade, men då batteritiden var under 7 h så var den inget alternativ, batteriet var slut redan innan skoldagen var slut. Minns inte vad den heter.. (hade även radiopejl tidigare, den var faktiskt mer pålitlig med ett batteri som höll lääänge, även om det var svårare att hitta rätt position med den)

    Nu använder jag barnets iPhone, inte helt pålitlig men bättre än inget tills jag hittar något bättre alternativ. 


    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Minniemousemommy
    Mamori skrev 2013-08-30 08:06:57 följande:
    Hur har det fungerat i så fall och vilket märke har ni använt? Nu när han åker själv till skolan med taxi skulle det kännas som en trygghet då han inte har så mycket till språk, om ngt skulle gå fel. Bara att skicka iväg honom med en okänd taxichaufför skulle kännas bättre om man hade en sådan tänker jag.
    Sökte runt lite på nätet då jag också vill ha en gps på mina barn. Det bästa jag hittare var TraX, Etrak, tractive.
    Lätt att jag ska skaffa något likande till mina barn. Det borde alla göra! I framtiden tror jag nog att alla har små sändare på sina barn, åh underbara framtid. :)
  • Jörgen B

    Jag kan verkligen rekommendera Trax. Jag har tidigare anlitat dyra privatspanare men nu gör trax jobbet, och så mycket bättre. Nu vet jag var min fru befinner sig hela tiden, något som är positivt för både henne och mig. Trax är liten och smidig att använda, går lätt att gömma t.ex. i fodret på en kappa eller i botten på en handväska.

  • anne h

    Vad kostar Trax i inköp och att använda?


    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Pelleglad

    Vi opererade in chip under huden på våra 5 barn, perfekt, ingen risk att vare sej GPS eller barn försvinner!

  • anne h
    Mammammamma skrev 2016-05-07 14:11:26 följande:

    Aldrig hört att man kan operera in gps på sitt barn. Är det ens lagligt ?


    Det var bara ett dåligt skämt av någon -i en gammal tråd Flört
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • AnnaKarlansson
    Ja,  vi bor lite utanför stadskärnan så min dotter tar bussen varje dag till skolan. Efter att jag sett alla tragiska fall den senaste tiden där små barn försvunnit så ville jag inte låta henne åka utan en GPS mer. Ibland så har hon åkt till en kompis utan att höra av sig, vilket lett till oro (ni känner säkert igen er), nu kan jag iallafall se om hon är hos en kompis och slippa oron.
    Jag kan inget annat än att rekommendera att ni gör samma sak om ni känner er oroliga. Hon bär den med sig och tänker inte ens på den längre, bara att ta ut den u väskan och ladda var 3:e dag.
    Vi får väl se hur länge hon är villig och bära den. Just nu är hon 10år gammal, hon lär sluta använda den om 2-3 år, men ju längre desto bättre ;)
    Jag använder mig av en Minifinder Pico www.gpser.se/minifinder-pico. Har inte provat något annat, men är helnöjd med denna!
Svar på tråden Någon som har satt GPS-tracker på sitt barn?