• Svar på tråden Pink or blue webbshop?
  • LillaMysan89

    Undrar ja med! Hittat massor men känns lite skumt då ja sett massor med betyg på sakerna men inga kommentarer?!!


    läängtar <3
  • Fröken Söt

    Nu har jag testat! Beställde lite prylar och betalade i förskott till bankkonto. Det tog rätt lång tid att få varorna (två veckor) då de först missade min betalning, men jag fick å andra sidan 50 kr i kompensation att använda vid nästa köp så de får godkänt ändå. :) Varorna levereras med UPS och det är smidigt om man är hemma på dagarna, mindre smidigt om man måste hämta dem på något annat ställe...

  • Risifrutti

    Nu har jag också testat, handlade hos de den 1/10 och varorna kom hem 3/10. Snabb leverans och blev väldigt nöjd med varorna :)

  • momomo

    Eftersom dom säljer framåtvända bilbarnstolar för användning från 9 kg så borde dom BOJKOTTAS fullständigt.

    De strider mot svenska rekommendationen att barn ska sitta bakåtvänd till minst 4 års ålder och helst så länge det går.  

  • Fröken Söt
    momomo skrev 2013-10-04 14:35:35 följande:
    Eftersom dom säljer framåtvända bilbarnstolar för användning från 9 kg så borde dom BOJKOTTAS fullständigt.

    De strider mot svenska rekommendationen att barn ska sitta bakåtvänd till minst 4 års ålder och helst så länge det går.  
    Det är synd att de inte framhåller de svenska rekommendationerna, det håller jag med om, men samtidigt är det upp till konsumenterna att undersöka utbudet.
    Så vitt jag förstår är det just rekommendationer och inte en lag, eller har jag missförstått det? Företaget är Tysklandsbaserat, har de andra rekommendationer där?
  • kaj 06

    Köpte varor för 528 kr betalade i förskott,men pengarna drogs aldrig från mitt konto.
    Ringde upp dom hade fått min beställning väntar nu en vecka eller 2 sen beställer jag från nåt annat ställe om det inte dyker upp nåt paket.

  • Hjärtefröjd

    Som jag skrev i den andra tråden köpte jag massa duplo därifrån för någon vecka sedan. Jag betalade med Paypal och efter några dagar levererades paketet till dörren på eftermiddagen. Funkade alltså utan problem för mig.

  • Tanja03

    Beställde varor från dem, fick två av tre i paketet. Det gick fort att anmäla saknade produkten, inget tjafs och de skickade ersättningsprodukten fort. Minus för att deras personal i svenska kontoret kunde bara tala engelska och tyska kontoret kunde bara tyska och föreslog att jag ringer senare.

  • StarC

    Beställde nyss en springcykel därifrån - snabb leverans (UPS), inga problem, betalade med kort.

  • fiffiobella
    Jag beställde från pink or blue i förra veckan och tyckte att allt gick smidigt och snabbt med både beställning och leverans. Hittade några fina bonusprodukter (bl.a. från Steiff och Barts) som jag inte har sett någon annanstans och var väldigt nöjd med allt som jag fick hem. Dessutom låg de lägre i pris på både Maxi Cosi bilbarnstolar och Lego i jämförelse flera andra onlinebutiker som jag jämförde med. 
  • Petrovia

    Jag har beställt en sulky därifrån, och väntar ännu på betalningsbekräftelse. Pengarna har dragits från mitt konto.
    Jag reagerade först på att man kom till en sida där det stod "tack för ditt köp" innan man ens hade betalat. Gissar att om jag inte hade gått vidare därifrån och valt andra betalningsmetoder så hade jag fått en faktura. Någon gång. Oklart när och hur.
    Överlag är det dålig layout på sidan, den ser inte riktigt seriöst ut.
    Eftersom ingen betalningsbekräftelse kommit efter en hel arbetsdag (och det ska ju ta max 3 arbetsdagar att ens få vagnen levererad) ville jag logga in och kolla min beställningsstatus, då får jag meddelandet att min mail inte stämmer. Men i det automatiska beställningsmailet står min mailadress korrekt.
    Har mailat och frågat vad som är felet och inväntar svar, vilket ska ta högst 48 h. Vi får väl se.
    När man läser deras omdömen verkar det som att det är ett lotteri att handla av dom. Antingen går det utmärkt, eller så händer allt. Och då verkar deras kundtjänst vara under all kritik.
    Någon mer som haft problem på senaste?
    Har allmän magknip så här långt. Återkommer.

  • babybjörnen

    Två veckor efter min förskottsbetalning kom tillslut varan samma dag som leveransbekräftelsen(!) Tyvärr visade det sig att varan inte levde upp til våra förväntningar, så jag skickade tillbaks den enligt företagets rutiner med bl.a info via mail att retur skulle ske osv. Då företaget inte efterfrågade mitt kontonummer, förutsatte jag att de skulle sätta tillbaks till samma som jag betalat från. Två veckor efter returdatum gick utan att jag fick tillbaks mina pengar. Kontaktade företaget som uppgar att returen inte kommit. Det visar sig nämligen att företaget, utan att kolla vilka paket som anländer till Sverigeadressen (returadressen), vidarebefordrar alla paket till lagret i Tyskland, eller något liknande flummigt. Jag som konsument blev plötsligt ansvarig för en vara som skickats vidare någon annanstans än dit jag sänt den. Då jag saknade postkvitto gjordes stor affär av att jag skulle skriva på försäkran om att jag skickat returen, som var juridiskt bindande osv. Trots att jag gjort det och på anmodan åter uppger mitt kontonr, kommer inga pengar. Efter en vecka kontaktar jag företaget igen och då visar det sig att returen inkommit, något jag inte får skriftlig bekräftelse på. Ytterligare en vecka senare, inget kvitto på returen, inga pengar, många mail och löften om att ?prata med? ekonomiavdelningen. Nu har det gått fem veckor sedan jag skickade returen och ännu inga pengar i sikte. Får nog inse att jag blivit lurad av skojarföretaget. Rekommenderar INGEN att handla från dem.

  • Pkb

    Vad tråkigt att vissa har dåliga erfarenheter av dem. Förra månaden beställde jag varor för strax över 1000kr, de levererades dagen efter att jag beställt! Så fina grejer, sänghimmel osv.

  • babybjörnen
    Pkb skrev 2016-03-08 13:55:39 följande:

    Vad tråkigt att vissa har dåliga erfarenheter av dem. Förra månaden beställde jag varor för strax över 1000kr, de levererades dagen efter att jag beställt! Så fina grejer, sänghimmel osv.


    Hade det bara varit den sena leveransen i mitt fall så hade det varit en sak. VAran var det heller inga fel på, men av olika anledningar passade den inte därav returen. MAn vill ju gärna få tillbaks sina pengar. Verkar som en majoritet är missnöjda med företaget.
Svar på tråden Pink or blue webbshop?