Pink or blue webbshop?
Är det någon som beställt från Pink or blue (www.pinkorblue.se)? Vad har ni för erfarenheter av dem?
Försökte googla men det gav ingenting.
Är det någon som beställt från Pink or blue (www.pinkorblue.se)? Vad har ni för erfarenheter av dem?
Försökte googla men det gav ingenting.
Jag undrar också, var in på hemsidan härom dagen och det var mycket fint. Men har inte hört någon som beställt så jag vet inte hur de är.
Vill också veta.
Undrar ja med! Hittat massor men känns lite skumt då ja sett massor med betyg på sakerna men inga kommentarer?!!
följer
Nu har jag testat! Beställde lite prylar och betalade i förskott till bankkonto. Det tog rätt lång tid att få varorna (två veckor) då de först missade min betalning, men jag fick å andra sidan 50 kr i kompensation att använda vid nästa köp så de får godkänt ändå. :) Varorna levereras med UPS och det är smidigt om man är hemma på dagarna, mindre smidigt om man måste hämta dem på något annat ställe...
Nu har jag också testat, handlade hos de den 1/10 och varorna kom hem 3/10. Snabb leverans och blev väldigt nöjd med varorna :)
Eftersom dom säljer framåtvända bilbarnstolar för användning från 9 kg så borde dom BOJKOTTAS fullständigt.
De strider mot svenska rekommendationen att barn ska sitta bakåtvänd till minst 4 års ålder och helst så länge det går.
Fler som handlat härifrån?
Köpte varor för 528 kr betalade i förskott,men pengarna drogs aldrig från mitt konto.
Ringde upp dom hade fått min beställning väntar nu en vecka eller 2 sen beställer jag från nåt annat ställe om det inte dyker upp nåt paket.
Som jag skrev i den andra tråden köpte jag massa duplo därifrån för någon vecka sedan. Jag betalade med Paypal och efter några dagar levererades paketet till dörren på eftermiddagen. Funkade alltså utan problem för mig.
Beställde varor från dem, fick två av tre i paketet. Det gick fort att anmäla saknade produkten, inget tjafs och de skickade ersättningsprodukten fort. Minus för att deras personal i svenska kontoret kunde bara tala engelska och tyska kontoret kunde bara tyska och föreslog att jag ringer senare.
Beställde nyss en springcykel därifrån - snabb leverans (UPS), inga problem, betalade med kort.
Jag har beställt en sulky därifrån, och väntar ännu på betalningsbekräftelse. Pengarna har dragits från mitt konto.
Jag reagerade först på att man kom till en sida där det stod "tack för ditt köp" innan man ens hade betalat. Gissar att om jag inte hade gått vidare därifrån och valt andra betalningsmetoder så hade jag fått en faktura. Någon gång. Oklart när och hur.
Överlag är det dålig layout på sidan, den ser inte riktigt seriöst ut.
Eftersom ingen betalningsbekräftelse kommit efter en hel arbetsdag (och det ska ju ta max 3 arbetsdagar att ens få vagnen levererad) ville jag logga in och kolla min beställningsstatus, då får jag meddelandet att min mail inte stämmer. Men i det automatiska beställningsmailet står min mailadress korrekt.
Har mailat och frågat vad som är felet och inväntar svar, vilket ska ta högst 48 h. Vi får väl se.
När man läser deras omdömen verkar det som att det är ett lotteri att handla av dom. Antingen går det utmärkt, eller så händer allt. Och då verkar deras kundtjänst vara under all kritik.
Någon mer som haft problem på senaste?
Har allmän magknip så här långt. Återkommer.
Två veckor efter min förskottsbetalning kom tillslut varan samma dag som leveransbekräftelsen(!) Tyvärr visade det sig att varan inte levde upp til våra förväntningar, så jag skickade tillbaks den enligt företagets rutiner med bl.a info via mail att retur skulle ske osv. Då företaget inte efterfrågade mitt kontonummer, förutsatte jag att de skulle sätta tillbaks till samma som jag betalat från. Två veckor efter returdatum gick utan att jag fick tillbaks mina pengar. Kontaktade företaget som uppgar att returen inte kommit. Det visar sig nämligen att företaget, utan att kolla vilka paket som anländer till Sverigeadressen (returadressen), vidarebefordrar alla paket till lagret i Tyskland, eller något liknande flummigt. Jag som konsument blev plötsligt ansvarig för en vara som skickats vidare någon annanstans än dit jag sänt den. Då jag saknade postkvitto gjordes stor affär av att jag skulle skriva på försäkran om att jag skickat returen, som var juridiskt bindande osv. Trots att jag gjort det och på anmodan åter uppger mitt kontonr, kommer inga pengar. Efter en vecka kontaktar jag företaget igen och då visar det sig att returen inkommit, något jag inte får skriftlig bekräftelse på. Ytterligare en vecka senare, inget kvitto på returen, inga pengar, många mail och löften om att ?prata med? ekonomiavdelningen. Nu har det gått fem veckor sedan jag skickade returen och ännu inga pengar i sikte. Får nog inse att jag blivit lurad av skojarföretaget. Rekommenderar INGEN att handla från dem.
Vad tråkigt att vissa har dåliga erfarenheter av dem. Förra månaden beställde jag varor för strax över 1000kr, de levererades dagen efter att jag beställt! Så fina grejer, sänghimmel osv.
Vad tråkigt att vissa har dåliga erfarenheter av dem. Förra månaden beställde jag varor för strax över 1000kr, de levererades dagen efter att jag beställt! Så fina grejer, sänghimmel osv.
Jag beställde 2 sänghimlar jättefina och kom 2 dgr efter beställning, jag är jättenöjd
Beställde bilstol därifrån kom inom en vecka. Betalade direkt. Jättenöjd.