• danlis85

    Hemmamammor i Kalmar!

    Jag är en 28-årig tjej som är hemma med mina pojkar (2 år resp 5 mån) hela dagarna och söker andra mammor som också är hemma med sina barn. Vore trevligt att umgås och hitta på saker ihop och låta barnen titta på/leka med varandra. 

    Vi gillar att vara ute och leka men även innelekar och pyssel. Just nu kan dagarna kännas lite långsamma då vi inte känner så många andra här.

    Jag kan också tänka mig att passa någon annans barn några timmar då och då om du behöver göra något på egen hand. 

    Hör av dig/er om du/ni har lust att hitta på något! 

       

             

  • Svar på tråden Hemmamammor i Kalmar!
  • orkiden

    Hej!

    Jag har också snart två barn och bor i Kalmar. Min andra son är planerad till i början av oktober.

    Jag har precis slutat att arbeta och veckan som kommer är första veckan med 15 timmar för min son som är två år. Sen vet jag heller inte vad vi ska pyssla med den övriga tiden.

    Vi hittar gärna på något om ni vill, vi kan ses i lekparken och fika kanske? Var i Kalmar bor ni?

  • danlis85

    Hej!

    Vad spännande med en liten till, och så snart dessutom!

    Vi bor i Norrliden, var bor ni?      

  • orkiden

    Ja det är himla spännande, att bli tvåbarnsmamma. Känns som livet blir lite annorlunda då

    Vi bor på Ängö. Vi kan ju ses vid nån lekplats i Norrliden, har du några förslag?
    Eller träffas på Skälby? Jag åker gärna till nån annan än de i närheten här. Vi är ju där varje dag.

    Vi kan nu på fredag och nästa måndag, gärna på förmiddagen.

  • danlis85

    Ja, annorlunda blir det! De första månaderna har varit lite jobbiga men nu känns det lättare när man börjat komma in i det och barnen har utbyte av varandra.

    Skälby låter bra! Vi kan på fredag. Ska vi säga klockan 9, halv 10? 

  • orkiden

    Hej igen! Ja vad roligt vi säger vid niotiden på fredag på Skälby, ska vi ses vid kaninerna?

  • danlis85

    Hej! Förlåt att jag dröjt med mitt svar!

    Vad trevligt att ni också vill träffas :) Var bor ni? 

  • Jepa

    Här kan jag också tänka mig att vara med, om det fortfarande är kvar ngn här :)  
    Jag är hemma med mina tre barn på snart 5 år, 2,5 år och 1 månad. 
    Vi bor nga mil från Kalmar, men är inne i Kalmar varje vecka ändå :) 
     

  • ViVäntarLois

    Vi bor i Kalmarsundsparken :) Vad kul med fler som är hemma med lite äldre barn!

    Vi hänger mycket på Måsen och Skälby, brukar ni andra gå dit något? 

  • Jepa

    Skälby har vi varit nga ggr, är ju kanon, men måsen vet jag inte vad det är :/ Har jag missat ngt kanske? Viväntarlois: snabbkikade i din blogg, söta döttrar du har. Mina två yngsta är pojkar och de är verkligen så gott som jämngamla med dina döttrar. Skiljer mindre än en månad mellan de äldsta och bara 1 dag mellan de yngsta. Vi borde ju nästan sett varandra på bb :)

  • danlis85

    Så roligt att det är fler som skriver här :)

    Vi har varit på Måsen en gång och på Skälby har vi varit flera gånger.

    Vi kanske kan träffas på Skälby någon dag? Än så länge är det ju inte svinkallt! Vi kan i princip alla dagar och träffas gärna på förmiddagen då pojkarna är som piggast. Hur ser det ut för er andra nu i veckan eller nästa?     

  • ViVäntarLois

    Vi kan alla vardagar den här veckan, nästa vecka kan vi nog alla dagar förutom onsdag. Vi är inte så morgonpigga men till 10 skulle vi kunna vara på plats på Skälby :p

    Jepa: Måsen är en öppen förskola inne i centrum, ligger vid Baronen/Babyproffsen. Vad häftigt att barnen var så jämngamla :)  

  • Jepa

    En torsdag skulle nog passa oss bäst. Vi är inte heller morgonpigga så absolut tidigast 10 :) Har ni Facebook, så kan vi lägga till varandra där? Jag är inte så förtjust att skriva i forum och så får vi samtidigt en bild av varandra :) Inboxa mig namn så hittar jag er nog :)

  • Jepa

    Oj, såg det lite sent (dessutom ska det ju regna imorgon). Vad sägs om nästa torsdag istället klockan 10?

  • ViVäntarLois

    Det låter jättebra :) Och du hade rätt ang. vädret, hade inte blivit mysigt på Skälby igår... Men torsdag 17/10 kl. 10.00 skriver jag in i kalendern!

  • Jepa

    Hej igen, tror att jag fortfarande är gravidsenil ;) Jag hade helt glömt bort en grej jag ska göra på torsdag fm. Kan vi träffas vid 13 istället??

Svar på tråden Hemmamammor i Kalmar!