• Anonym (förhoppningsfull)

    Jag har fått testosterongel utskrivet för att hjälpa upp min sexlust...

    Jag har en förträfflig gynekolog som tar mitt problem på allvar och hon har nu skrivit ut testoterongel till mig i förhoppning att jag ska få tillbaka intresset för sex. Har förlorat lusten totalt sedan ett par år tillbaka, sedan mina äggstockar slutat fungera. -TÄNK OM DET FUNKAR!

    Testosteronet påverkar dels kroppens fysiska reaktion på sexuell stimulans, men ännu viktigare är att det också ger lust, ger hjärnan fantasier och aktiva tankar på sex. 

    Jag har alltid tidigare fantiserat mycket, aldrig förlorat intresset helt för sex, mer än i perioder, då jag hjälpt upp sexlivet igen genom att helt enkelt ha sex ändå
    Precis som de flesta tycker att det är skönt att motionera bara man masat sig ur soffan, så gillar man sexet när man väl börjat... Det har funkat för mig.

    Jag har haft svårt att förstå kvinnor som tycker att sex är ointressant och hellre är utan.

    NU förstår jag precis hur dessa kvinnor känner sig, allt är som bortblåst och jag kan sitta i soffan och titta på min man, tänka att han är attraktiv och har en snygg, stark och manlig kropp. Och tänka att det är ju tråkigt att jag inte vill ha sex när jag har en sån man.

    Jag tycker att det är en förfärlig tanke att jag ska leva halva mitt liv utan att ha lust till sex, så jag tog upp frågan med min gynekolog och i eftermiddag ska jag till apoteket.

    Vad vill jag med detta inlägg? Tja, jag vet inte. Om intresse finns återkommer jag med resultatet om en tid...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 09:57
    Snart tre veckor sedan jag började med testosteronet. I natt vaknade jag och var kåt! Det vet jag inte när det hände senast. Min man hade absolut inget emot sättet jag jag väckte honom på...

    Tänk om det verkligen är så att jag får tillbaka suget på riktigt och på lång sikt!

    Utvärdering så här långt:
    "Frivillig" sex ett par gånger under helgen.Spontan kåthet och eget initiativ till sex. Mer aktiv rent generellt och en större driftighet att få (tråkiga) saker gjorda. Jag har noterat att jag har varit ganska lättirriterad senaste veckorna, och hyn i ansiktet känns fet.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-02 17:16
    Fyra veckor med testosterongel:
    Positivt:
    Har sedan någon vecka en mycket märklig och angenäm känsla att spontan sexlust, som är mycket lätt att väcka igen, efter sex. -DET var länge sedan!
    Glidmedlet behövs inte längre, och så har jag blivit mer känslig, rent fysiskt, både utanpå och inuti. Får lättare orgasm som är mer kraftfull.
    Negativt: Något fetare hy i ansiktet. Har varit mycket lättirriterad ett par veckor, men det tycks redan gått över. Kan eventuellt upplevas som ytterligare en trist rutin att smörja på den där gelen varje kväll...

    Summering: Fördelarna överväger extremt. Vet inte vilka biverkningar som kan komma på sikt, men det ska mycket till innan jag vill sluta med den här dundermedicinen. Som dessutom går under högkostnadsskyddet.

  • Svar på tråden Jag har fått testosterongel utskrivet för att hjälpa upp min sexlust...
  • Anonym (VILL HA)

    Återkom o berätta om det funkade, är ganska DESPERAT jag själv.

  • Anonym (åh!)

    Det här vill jag följa! Sitter själv med bortblåst lust som varken Largiplex eller Horny Goat biter på... :/

  • Anonym (förhoppningsfull)

    Hmm, jag har inte haft läge att kolla IRL ännu. Har använt gelen i två veckor på onsdag.
    Första veckan jobbade min man dygnet runt (han är bonde= skörd och höstbruk och blabla...) Andra veckan var jag bortrest och kom hem igår. Nu jobbar jag borta i två dagar så vi ses inte förrän till helgen. Men vi har "bokat" kommande helg till att umgås, (=ingen av oss får planera att jobba eller hitta på nåt på egen hand. Vi gör så emellannåt, för annars ses vi typ aldrig!)

    Som jag känner mig, spontant, så här på jobbet vid datorn, så blir det åka av! Har också reagerat vid ett par tillfällen på att jag känt ett bekant sug i nedre regionerna.

    En annan sak som hänt är att jag fått mer energi, har tagit tag i flera såna där gamla surdegar som inte blivit gjort men legat i bakhuvudet och gnagt. Bland annat rensat och sorterat i alla skrubbar och garderober och sorterat en massa papper, sagt upp prenumerationer och bytt abbonnemang. Bara så där, utan att gräma mig och trots att jag har jobbat massor.  Intressant!

  • Anonym (åh!)

    Vad roligt att det har fått fler effekter, inte bara på lusten! Hoppas ni får en toppenmysig helg :)

  • jomen64

    hm, intressant. Hur funkar det? är det nån kräm som skall smörjas in med jämna mellanrum kring underlivet eller skall den smörjas in ett tag innan helt enkelt eller hur funkar den?
    Tro mig, frågan är seriöst ställd.
    Berätta!

  • Frogo
    Anonym (förhoppningsfull) skrev 2013-09-17 13:19:50 följande:
    Hmm, jag har inte haft läge att kolla IRL ännu. Har använt gelen i två veckor på onsdag. Första veckan jobbade min man dygnet runt (han är bonde= skörd och höstbruk och blabla...) Andra veckan var jag bortrest och kom hem igår. Nu jobbar jag borta i två dagar så vi ses inte förrän till helgen. Men vi har "bokat" kommande helg till att umgås, (=ingen av oss får planera att jobba eller hitta på nåt på egen hand. Vi gör så emellannåt, för annars ses vi typ aldrig!) Som jag känner mig, spontant, så här på jobbet vid datorn, så blir det åka av! Har också reagerat vid ett par tillfällen på att jag känt ett bekant sug i nedre regionerna. En annan sak som hänt är att jag fått mer energi, har tagit tag i flera såna där gamla surdegar som inte blivit gjort men legat i bakhuvudet och gnagt. Bland annat rensat och sorterat i alla skrubbar och garderober och sorterat en massa papper, sagt upp prenumerationer och bytt abbonnemang. Bara så där, utan att gräma mig och trots att jag har jobbat massor.  Intressant!

    Wow. Jättekul! Och en eloge till dig för att du tog tag i det och inte bara struntade i det och gav upp samlivet. Guldstjärna!
  • Anonym (förhoppningsfull)
    jomen64 skrev 2013-09-23 12:55:11 följande:
    hm, intressant. Hur funkar det? är det nån kräm som skall smörjas in med jämna mellanrum kring underlivet eller skall den smörjas in ett tag innan helt enkelt eller hur funkar den?
    Tro mig, frågan är seriöst ställd.
    Berätta!

    Det är en alkoholluktande genomskinlig gel i en flaska med dospump.
    Jag smörjer ut gel på magen varannan kväll och insidan av låren varannan kväll. Varje dag och ska inte göra något uppehåll.

    I Sverige finns inget testosterontillskott som är avsett för kvinnor, så man får använda samma som för män. Testosteronbrist anses knappt förekomma hos kvinnor och även om man har det så anses det inte orsaka några problem för en kvinna. Så det kan vara svårt att få en läkare att skriva ut det.
Svar på tråden Jag har fått testosterongel utskrivet för att hjälpa upp min sexlust...