• 4finafilidutter

    Sub 70 kg till den 1 november!

    Ja, då var man där igen... Efter en fruktansvärt jobbig sommar och ett tråkigt besked att min yngste son har både en utvecklingsstörning och autism var jag nere på botten. Och min lösning var naturligtvis att äta...och äta...och äta. Men godis är en dålig tröst, hur mycket man än äter mår man bara sämre. Min lille grabb behöver en stark och frisk mamma som lever länge och orkar ta alla fighter för att han ska få ett värdigt liv. Så nu är det slut med pityparty och snaskande! Från idag kör jag LCHF. Första veckan tar jag det lite lugnt, sedan kommer jag nog experimentera med periodisk fasta också. Vägning på måndagar men inte den här veckan, då blir jag bara mörkrädd och ger upp (men gissar att jag ligger strax under 80 kg). Motion då? Nja, man ska ju vara realist. Promenader blir säkert men inte så mycket mer. Vill ni hänga på så är ni välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-14 14:02
    Startvikt 10/3 2014 84,4 kg
    Vikt den 15/3 2014 81,4 kg -3,0 kg

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-17 12:15
    Vikt den 17/3 80,1 kg -4,3 kg

  • Svar på tråden Sub 70 kg till den 1 november!
  • 4finafilidutter

    Då var jag igång! Frukost intagen, mandelbröd med smör, ost och skinka samt en kopp te med mjölk (aja baja, det ska fasas ut snart). Planen är ett kokt ägg under eftermiddagen och till kvällen blir det paprikor fyllda med köttfärs. Har redan promenerat en hel del, sonens skola ligger 15 minuters promenad bort, han cyklar och jag halvspringer efter. Bra med vardagsmotionen, ungen måste ju hämtas och lite miljötänk måste man ha, tar INTE bilen för en så kort sträcka.

    På onsdag ska jag åka till min studieort för lite seminarier och workshop. Kul med hotell, mindre roligt att lämna maken med småttingarna. I vår familj blir det tungt om en är borta, två starka föräldrar är en förutsättning för att vardagen ska flyta på. Håller tummarna för att knattens läkarintyg kommer idag så jag äntligen kan komplettera vårdbidragsansökan. Men habiliteringens kvarnar mal långsamt...  

    Sista flaskan Pepsi Max står på kylning. Ett par glas till och sedan blir det mineralvatten. Snyft, älskar min Pepsi :(  

  • 4finafilidutter

    Dag 1 gick bra och enligt planen men jag var så sugen på kvällen så det blev lite TY med bär till tv:n. Nåja, bättre än en godispåse. En hel del promenerande blev det också. Imorgon åker jag iväg, hoppas kunna hålla koll på maten. Delar rum med en studiekompis vilket bör hindra mig från att hetsäta, det gör jag bara om jag är ensam.

  • 4finafilidutter

    Haha, alltid roligt med trådar som är bevis på ens misslyckade föresatser. Men skam den som ger sig, efter sju sorger och åtta bedrövelser är jag förhoppningsvis på en bättre plats än förra året. I måndags vägde jag 84.4 kg men imorse hade min kickstart resulterat i -3 kg. Jag kör varannandagsfasta och lchf-tänk.

    Idag är det fastedag, lunchen var två ägg och en morot. Ikväll blir det en liten köttfärsfylld paprika och sallad till det.

    Om två månader fyller jag 35, då vore det kul att vara närmare 70 än 80 kg. 60-någonting har jag inte sett sedan år 2000 men man får väl drömma ;)

  • 4finafilidutter

    Helgen var bra med balanserat ätande och sköna promenader. Att vågen visade ett fint minus efter min senaste DD är ju inte helt fel heller :) Idag är det UD och aldrig smakar frukosten bättre. Nu är det plugg med sjukt barn hemma i soffan och imorgon gäller det att på ett smart sätt kombinera jobb och fasta. Tror att jag ska göra en lågkalorisoppa med räkor och ta med och äta ägg till kvällen.

  • Angeliyn
    4finafilidutter skrev 2014-12-19 12:24:49 följande:

    Det går! Väger nu 69,4 kg.


    gud vad du har kämpat och fått fina resultat. Stort Grattis.


    Vet inte om du räknade kalorier men om du gjorde de så undrar jag.
    Hur mycket kalorier åt du på fastedagarna? och de vanliga dagarna?

  • 4finafilidutter
    Angeliyn skrev 2014-12-19 14:51:17 följande:

    gud vad du har kämpat och fått fina resultat. Stort Grattis.

    Vet inte om du räknade kalorier men om du gjorde de så undrar jag.

    Hur mycket kalorier åt du på fastedagarna? och de vanliga dagarna?


    Jag räknar aldrig kalorier. På fastedagar äter jag en liten portion middag, mina vanliga dagar äter jag mycket ????
  • Angeliyn
    4finafilidutter skrev 2014-12-19 14:58:37 följande:
    Jag räknar aldrig kalorier. På fastedagar äter jag en liten portion middag, mina vanliga dagar äter jag mycket ????

    Okej. Ja själv hade jag nog också hoppat över att räkna kalorier då man kan haka upp sig för mycket på det till slut.


    Återigen ett stort grattis.

Svar på tråden Sub 70 kg till den 1 november!