• cnord

    Aprilmammor 2014

    Hej! Detta är min första graviditet och därför har jag ju många frågor och funderingar. Vi första mammor kan väl samlas här i denna tråden och skriva av sig allt som har med graviditeten att göra.... Berätta våra erfarenheter och ja allt som rör graviditet!

  • Svar på tråden Aprilmammor 2014
  • FlowerBritt24

    Hej, vad roligt, jag ska oxå ha mitt första barn i April..4 april verkar det som änsålänge
    Lagom nervöst...dessutom mår jag ganska bra så jag börjar fundera om jag såg i syne när jag plussade :P De symptomen jag känner av är väl mest ömma bröst (!!!) mår lite illa om jag är hungrig...måste äta något oftare annars mår jag illa av hunger. Trött som bara den på kvällarna...somnar vid 21 vissa dagar.

    Egentligen räknade vi inte med att bli med barn såhär tidigt..då jag trodde efter lite läkarbesök att jag hade endometrios att jag aldrig skulle kunna bli gravid..så då slutade jag med mina minipiller och det tog ungefär 3 mån så plussade jag...snacka om att bli chockad. Ännu har vi inte berättat för någon så snart tänkte vi släppa bomben...nervöst då vi båda bara är 23 år och mina föräldrar tycker vi borde vänta..

    Solig

  • Emeliih

    Åh vsd spännande! Jag är också gravid med första barnet, som är beräknat 17 april. :) vi är båda så spända på att vi ska ha en liten bebis. Vi är rätt unga, han 22 och jag 23. Tiden innan v 12 gick så långsamt, nu springer tiden iväg. Redan v 18. Jag har också många frågor pch funderingar, det är så mycket som händer i kroppen.

  • Malinsofia01

    Va roligt! Grattis till er! Jag väntar också mitt första barn i April och är 23 år. Den här veckan ska vi på ultraljud första gången och det känns jättespännande :)

  • ronja96

    ååh så härligt ! hoppas allt går bra för er .. ;) jag är väldigt väldigt ung men är det okej om jag hoppar in här jag ska ha mitt första barn den 23 april. :) så nu är jag i vecka 24 (23+6)

  • FlowerBritt24

    vad skoj! jag gick in i vecka 26 i förgår! tkr tiden går ganska sakta nu, men det är mysigt när man känner hur bebisen sparkar varje dag och det verkar bli en vilding här iallafall hihi..

  • sajts

    Hej alla april mammor! Vad roligt att jag hittade er. Jag och min sambo ska få vårt första barn med BF 27april. Vi är precis som ni jätte spända inför detta och längtar som bara den tills det är dags. Vi tyckte att de första 12 veckorna gick otroligt sakta men att det nu mer och mer börjar rulla på snabbare Tänk att vi alla här inne kommer bli föräldrar i år! Super mysigt. Hur mår ni nu och vilken vecka är ni i? Har ni gått upp mycket sedan starten? Vi gick in i v.24+o idag. Mått riktigt bra sedan v.12 då jag mådde väldigt illa de första veckorna. Känt det senaste veckan att illamåendet kommer tillbaka då och då:-/ Viktuppgång sedan v.1... 10kg:-/

  • FlowerBritt24
    sajts skrev 2014-01-05 09:54:54 följande:
    Hej alla april mammor! Vad roligt att jag hittade er. Jag och min sambo ska få vårt första barn med BF 27april. Vi är precis som ni jätte spända inför detta och längtar som bara den tills det är dags. Vi tyckte att de första 12 veckorna gick otroligt sakta men att det nu mer och mer börjar rulla på snabbare Tänk att vi alla här inne kommer bli föräldrar i år! Super mysigt. Hur mår ni nu och vilken vecka är ni i? Har ni gått upp mycket sedan starten? Vi gick in i v.24+o idag. Mått riktigt bra sedan v.12 då jag mådde väldigt illa de första veckorna. Känt det senaste veckan att illamåendet kommer tillbaka då och då:-/ Viktuppgång sedan v.1... 10kg:-/
    Vad skoj, grattis!! Jag har mått bra från början men med lite illamående i början men knappt märkbart...just nu har jag fått lite ont i magen när jag ligger ner..antar att bebisen trycker Sen springer man ju på toaletten heeela tiden går in i vecka 27 imorgon, Har gått upp ca 9 kg nu men de känns som det blir ett kg varje dag som jag väger mig. haha..men bara bebisen mår bra ska till bm nästa vecka igen och mäta magen, hoppas han/hon växt!
  • peegasus

    Är redan med i två apriltrådar men kan hoppa in här också ;) Alltid kul med nytt folk!


    Jag är 22 år och har BF den 18e April. Kommer nog bli tidigare dock då jag är under utredning för planerat snitt.


    Jag och sambon försökte i ca 2 år innan vi plussade och vi väntar en liten tjej som kommer få namnet Saga.


     


    Har en blogg där jag skriver av mig lite om graviditeten och visar magbilder varje vecka.


    michaelanorlin.blogg.se heter den.


    michaelanorlin.blogg.se/ <--- Min gravidblogg beautybym.se <---- Min skönhetsblogg
  • boornehav

    Hej. Jag är också gravid med första barnet som är beräknat 20 april :) är alltså i v.26 (25+3). Jag är 22 år, blir 23 två dagar efter bebis är beräknad så det känns spännande :) har gått upp 8 kilo än så länge. Är de någon mer än jag som har foglossning? Är sjukskriven tills bebis kommer.

  • ronja96
    jag är beräknad den 23 aprill .. men jag har precis fått foglossning tror jag de är extremt jobbigt .. blää men bara att stå ut de är inte så värst långt kvar ändå :P
  • boornehav

    Okej ja det är jobbigt har haft det sen i v.8 så det har påverkat hela vardagen.. Men det går ju över när bebis kommer förhoppningsvis och som sagt, inte så långt kvar :)

  • noziah

    Hej hej!

    Jag har beräknad BF den 27 april. Så jag hänger med här och hoppas att vi kan dela lite tankar både inför förlossning och tiden därefter. Hoppas att ni alla mår bra och njuter av det lilla livet i magen!

Svar på tråden Aprilmammor 2014