• hocapontas1

    Tips mot fett hår?

    hej hej!

    Senaste tiden har jag helt plötsligt börjat fått rätt så fett och stripigt hår. Har inte ändrat vare sig schampot eller balsamet. Vet inte vad det kan bero på. Vad rekommenderar ni att använda mot fett hår? jag har kollat runt lite själv på olika hemsidor (typ www.fetthår.se osv) men tänkte det kanske är lika bra att fråga rätt ut! 

  • Svar på tråden Tips mot fett hår?
  • Sarah3

    Tvätta håret max 2-3 ggr i veckan. Använd torrschampo där emellan om det behövs. Sen är det också bra att byta märke ibland. Djuprengörande schampo några gånger i månaden är också ett tips.

  • Dr to be

    Hur ofta tvättar du håret? Jag har väldigt tjockt och grovt hår som når lite längre än till axlarna. Sedan ca 1 år tillbaka tvättar jag håret var 5:e - 6:e dag och mitt hår har bara förbättrats i kvalitet efter det. När man tvättar så sällan så går det heller inte åt så mycket shampo och balsam heller så då kan man unna sig dyrare grejer från frisören. Jag har inte stenkoll men mitt shampo heter nått i stil med "Paul Mitchell Tea tree oil" och balsamet "Paul Mitchell deep conditioner" eller nått åt det hållet... Funkar super för mig. Det kanske kan vara nått för dig - att tvätta håret mer sällan och ev byta märke på produkter? Lycka till!

  • Alvea

    Jag har alltid haft fett år. Har tidigare försökt att vänja håret med att tvätta mer sällan men kommit fram till att det för mig inte spelar någon som helst roll hur länge det går mellan tvättningarna. Jag använder Head and Shoulders för fett hår. Då håller håret lite längre än med vanliga schampon (trots att jag inte har mjäll). Jag använder heller inte balsam. Ev. kan man ta bara balsam i topparna även mitt hår inte ens klarar det.

  • Gajdvfvdv

    Dom 2 senaste veckorna har mitt hår varit flåtigt eller sätt flåtigt ut, jag tvättar mitt hår ca 5 ggr i veckan och det har jag gjort sedan länge länge tillbaka men nu har det varit fattigt och flåtigt den senaste tiden. Har ni några tips vad jag kan göra för att få bort det? Vill gärna få bort det så snabbt som möjligt. Klarar inte av fattigt hår.

Svar på tråden Tips mot fett hår?