• SofiaKala

    Permanent hårborttagning - Laser eller IPL?

    Undrar om någon har gjort permanent hårborttagning tidigare och vad för metod de har använd sig utav? 
    Har hört att laser ska ta bort hår effektivare men flera salonger har endast IPL (särskilt de med bra priser) och IPL kanske är lika effektivt? Är lite vilse i hårträsket, hjälp uppskattas!

  • Svar på tråden Permanent hårborttagning - Laser eller IPL?
  • KattaKlok

    Sök upp/googla en salong som använder Candela Laser. Fick veta att det är ett lasersystem som håller absolut topp standard!  Jag bor i Stockholm, så jag valde en salong i Fridhemsplan (aysels.se). Här fick jag äntligen professionell behandling (envisa strån på hakan) dvs. de använder Candela Laser och arbetar med helheten - att  man ska behandlas 1 gång/månad och inte när kunden "tycker det är dags". Jag har under ett flertal år gått till annan salong med vanlig IPL-laser. Där de bad mig boka ny tid "när stråna är tillbaka". ÄNTLIGEN har jag hittat rätt med Candela Laser + tillvägagångssättet med behandling varje månad. Har nu gjort 3 behandlingar, stråna blir färre o färre!!

  • Grappa

    Jag hade för mig att laser används för stora mängder hår, tex under armar, ben, medan IPL är bra för enstaka strån?

  • Grappa
    KattaKlok skrev 2013-11-08 19:02:49 följande:
    Sök upp/googla en salong som använder Candela Laser. Fick veta att det är ett lasersystem som håller absolut topp standard!  Jag bor i Stockholm, så jag valde en salong i Fridhemsplan (aysels.se). Här fick jag äntligen professionell behandling (envisa strån på hakan) dvs. de använder Candela Laser och arbetar med helheten - att  man ska behandlas 1 gång/månad och inte när kunden "tycker det är dags". Jag har under ett flertal år gått till annan salong med vanlig IPL-laser. Där de bad mig boka ny tid "när stråna är tillbaka". ÄNTLIGEN har jag hittat rätt med Candela Laser + tillvägagångssättet med behandling varje månad. Har nu gjort 3 behandlingar, stråna blir färre o färre!!
    Vilken illa dold reklam förresten.
    Och en kass hemsida som hävdar att Candela Laser är sedd i branschen som den överlägset bästa sen 70talet. Konstigt då att man bara kan få en enda träff på Candela Laser i Sverige och det på din salong. Skulle verkligen alla andra aktörer välja andra system om detta var det bästa. Trams.
Svar på tråden Permanent hårborttagning - Laser eller IPL?