• Anonym (Kola)

Gelatinpulver.

Har läst på om att äta gelatinpulver varje dag för bra effekt på allt i kroppen. Antiinflammatoriskt, bra för leder, tar bort rynkor och plumpar upp huden, bra för håret, tänder, ja allt. Låter för bra för att vara sant men nyfiken som man är kör jag igång. Billigt är det också, en bråkdel mot tex fillers, som ju gör ont också. Det ska även vara ett bra sömnmedel om man som mig har svårt att sova och vaknar upp mitt i natten. Men ändå ger det en mer energi under dagen. Det verkar vara ett undermedel. Hoppas bara man inte får galna kosjukan på kuppen, skulle vara typiskt mig. Men den chansen tar jag! Så, nu iväg till affären för att inhandla min första burk med pulver och börja hiva i mig!

• Svar på tråden Gelatinpulver.
  • Anonym (Kola)

Jag googlade på hur man hjälper mot rynkor/ful hud och så kom detta upp, sen googlade jag på gelatin och dess effekter och det kom upp massor. Det är även packat med protein, det är amino acids som kroppen behöver, man får i sig collagenet från insidan. Hjälper även mot sk leaky gut, så man tar upp näringsämnen bättre osv, osv, det verkar som sagt vara ett undermedel som hjälper kroppen på alla sätt och vis och det kan jag bara inte motstå. Googla får du se.

• Anonym (Kola)

Men det är ju framställt av collagen från djur, mest kor, så det finns ju den där risken för galna kosjukan. Vi får ju mest endast i oss muskelproteiner eftersom vi tar bort skinnet från köttet och det är ju inte så vanligt att koka soppa på fiskhuvuden och ben längre, vilket dom gjorde förr i tiden, så vi går miste om detta fantastiska ämnet. Men, som sagt, med risk för lite kosjuka...fast det skiter jag i, haha.

• Anonym (Kola)

Ska även inskaffa endast gräsuppfödda kors gelatin och att det kommer från humana gårdar, avskyr djurmisshandeln i den vanliga slakteriindustrin. Jag kör gärna lite längre för att kunna köpa just det.

• Anonym (.,.,.)

Låter helt sjukt... Och tror inte att det stämmer. Det är inget bra protein i gelatin.

• Harvester
    Anonym (Kola) skrev 2013-09-23 19:41:51 följande:
    Ska även inskaffa endast gräsuppfödda kors gelatin och att det kommer från humana gårdar, avskyr djurmisshandeln i den vanliga slakteriindustrin. Jag kör gärna lite längre för att kunna köpa just det.

Lycka till att hitta det.. :/
  • Anonym (Kola)
    Anonym (.,.,.) skrev 2013-09-23 19:44:17 följande:
    Låter helt sjukt... Och tror inte att det stämmer. Det är inget bra protein i gelatin.

Jo-ho-hoorå, det är det visst för sjutton. Har nyss läst om det. Tom läkare som skrivit om dess egenskaper. Varför säger du så? Vad har du för belägg?
Svar på tråden Gelatinpulver.