• Äldre 24 Sep 18:40
    10484 visningar
    10 svar
    10
    10484

    Nyttig dricka??

    ja det kanske är en konstig rubrik... Men för att göra en lång historia kort, jag vill börja ett nyttigare liv, men mitt största hinder är all denna läsk, eller ja, snarare allt socker.

    Jag har börjat dricka den riktiga aloe vera men som har förstått är den inte bra att dricka mycket utav den och den är verkligen för dyr för att dricka bara för att man är sugen. 
    Vatten och den sockerfira saften är verkligen inte en hitt. Dricker inte kaffe, däremot dricker jag gärna te, men jag vill ha en kall dricka... Anledningen till att jag vill ha en dricka är att jag gärna dricker något "hela tiden" nu köper jag hellre en cola än godis tex om jag vill "mysa till det".

    Finns det någon nyttig, sockerfri, helst kolsyrad dricka (ej ramlösa, loka ect)? Har prövat Celsius och gillar den skarpt, men den är lite dyr för att kunna dricka (20:-/burken) "hela tiden".
    Någon som har något tips? Glad 

  • Svar på tråden Nyttig dricka??
  • Achja
    Äldre 24 Sep 18:44
    #1

    Det verkar inte så nyttigt att dricka något "hela tiden"..

  • Äldre 24 Sep 18:49
    #2

    Osotad iste med citron.

    Dietläsk.

  • Äldre 24 Sep 18:58
    #3
    Achja skrev 2013-09-24 18:44:27 följande:

    Det verkar inte så nyttigt att dricka något "hela tiden"..



    Med "hela tiden" menar jag tex så som många dricker sitt kaffe... Dock ej morgon då efter som ajg dricker te, och dricker ofta te på kvällen. Men tex till mat.. Jag är laktos intolerant och kan därför inte dricka vanliga mjölk och tycker inte heller mjölk smackar speciellt gott då dricker jag hellre vatten men vatten är för mig ingen favorit ...
  • Äldre 24 Sep 19:00
    #4
    Tow2Mater skrev 2013-09-24 18:49:14 följande:
    Osotad iste med citron.

    Dietläsk.

    Vart hittar man iste?? Finns det på vanliga ica? Vart letar man? :)

    Dietläsk innebär väl light? och det är oftast sötningsmedel i dom?  
  • Äldre 24 Sep 19:01
    #5

    Vatten med några droppar citron eller äppelcidervinäger?

  • Achja
    Äldre 24 Sep 19:04
    #6
    MissKali skrev 2013-09-24 18:58:51 följande:

    Med "hela tiden" menar jag tex så som många dricker sitt kaffe... Dock ej morgon då efter som ajg dricker te, och dricker ofta te på kvällen. Men tex till mat.. Jag är laktos intolerant och kan därför inte dricka vanliga mjölk och tycker inte heller mjölk smackar speciellt gott då dricker jag hellre vatten men vatten är för mig ingen favorit ...
    Hm ok.. Är havredryck nyttig?
  • Äldre 24 Sep 19:10
    #7
    MissKali skrev 2013-09-24 19:00:05 följande:

    Vart hittar man iste?? Finns det på vanliga ica? Vart letar man? :)

    Dietläsk innebär väl light? och det är oftast sötningsmedel i dom?  
    Sötningsmedel,  ja. Vill du inte dricka vatten kommer du att få nåt "onyttligt" i allt. Så länge du inte dricker en 12-pack om dagen, big deal. (Ska finnas en sort med det naturliga Stevia också, men de är dyra.)

    Jag brukar gora eget iste. Brygg te och låt kallna. Servera med is och citron.

    Egen rabarbersaft är gott; koka rabarber i vatten med citron och sila av saften. Sota med Stevia, ett naturligt sotningsmedel om man vill ha det lite sott. Håller flera dagar i kylskåp.
  • Äldre 24 Sep 19:34
    #8

    Man kan brygga olika örtteer också, om man vill, typ Friggs. Det finns ex ingefära och citron, pepparmynta osv. Sedan stället man tillbringaren i kylen och sötar ev lite med stevia eller några droppar flytande honung.

    Iste man köper är tyvärr alltid sötat. Ofta massor.

  • Äldre 11 Aug 20:03
    #9

    Jag gör egna juicer och smoothies i juicepress eller mixer. Går enkelt att göra på sina favoriter, apelsin, ananas, mango osv.

  • Äldre 11 Aug 20:06
    #10
    MissKali skrev 2013-09-24 18:40:53 följande:

    ja det kanske är en konstig rubrik... Men för att göra en lång historia kort, jag vill börja ett nyttigare liv, men mitt största hinder är all denna läsk, eller ja, snarare allt socker.

    Jag har börjat dricka den riktiga aloe vera men som har förstått är den inte bra att dricka mycket utav den och den är verkligen för dyr för att dricka bara för att man är sugen. 

    Vatten och den sockerfira saften är verkligen inte en hitt. Dricker inte kaffe, däremot dricker jag gärna te, men jag vill ha en kall dricka... Anledningen till att jag vill ha en dricka är att jag gärna dricker något "hela tiden" nu köper jag hellre en cola än godis tex om jag vill "mysa till det".

    Finns det någon nyttig, sockerfri, helst kolsyrad dricka (ej ramlösa, loka ect)? Har prövat Celsius och gillar den skarpt, men den är lite dyr för att kunna dricka (20:-/burken) "hela tiden".

    Någon som har något tips?  


    Vanligt vatten med citron eller lime är bra tycker jag :)
Svar på tråden Nyttig dricka??