• Anonym (:()

    Jag har inte haft mens på 6 månader (ej gravid)...

    Ja, jag har inte sett röken av min ganska regelbundna mens på ca 6 månader nu. Det kunde skilja lite i hur många dagar det gick mellan mensen, men den har alltid dykt upp varje månad tidigare.

    Det dröjde faktiskt ca 2-3 månader innan jag tänkte på det, att fasiken, min mens var det längesedan jag såg till. Jag förklarade det med en ganska snabb viktuppgång. Nu har jag dock gått ner all den vikten plus lite till (men väger ändå mer än vad jag borde) och mensen är ännu inte igång.

    Jag har inte kollat upp det dels för att jag skyllde det på min viktuppgång och dels för att jag är väldigt rädd för att gå till läkare öht. Har tidigare fått väldigt dåliga bemötanden osv. Plus att jag vill inte veta vad det kan bero på, är så nojjig. Jag vill inte höra tex att jag inte kan få fler barn. Jag är 27år gammal och har två barn redan, men jag/vi vill ju ha fler.

    Nu har maken börjat prata om barn nr.3 och vill att vi ska börja försöka. Jag har inte tidigare sagt något till honom om min mens, men nu när han började prata om fler barn, så kände jag mig tvungen. Han pushade väl inte direkt för att jag skulle kolla upp det heller (han vet ju iofs hur jag känner inför läkare), men.. ja.

    Har ingen aning om vad jag vill med det här inlägget, skriva av mig lite kanske. Jag är bara så rädd för att det ska vara något väldigt fel och att vi inte ska kunna få fler barn helt enkelt. Och trots att jag vet att det inte blir bättre av att gå hemma och grubbla på det, utan att kolla upp det, så kan jag bara inte förmå mig att kolla upp det.

  • Svar på tråden Jag har inte haft mens på 6 månader (ej gravid)...
  • Anonym (Z)

    Nu är ju TS gammal, förhoppningsvis har hon vart till läkare nu. Men sånt här är ju nästan alltid nåt hormonstrul.

  • Anonym (:()

    Det visade sig att jag trots allt var gravid. Hade faktiskt gjort två tester som visat negativt, när dom borde ha visat positivt. Jag var till vårdcentralen samt akuten ett flertal gånger och ingen kunde svara på vad det var. Inte förrän jag väldigt sent gjorde ett till graviditetstest och det visade positivt.

    Barnet är fött och är 7 månader gammalt och vi mår alla bra.

    Mensen är tillbaka ;) hehe

Svar på tråden Jag har inte haft mens på 6 månader (ej gravid)...