• Amber

    Vad köper ni i julklapp?

    Tänkte vi kunde hjälpa varann att välja julklappar i år? Alla skriver vad dom har köpt för nåt till dom olika i familjen, så får alla andra tips också. Så kan vi fylla på allt eftersom?

    Jag börjar, jag har bara hunnit köpa en enda julklapp än så länge, och det var en stektermometer till min mamma. Flört

  • Svar på tråden Vad köper ni i julklapp?
  • Lena

    Skäggvax, sidenmysbyxor och fluga till mannen. De två sista gör jag själv.

    Barnen får sagoböcker, finkläder och någon leksak. Femåringen får nog något pyssel. Ettåringen en baltasarfilm.

  • Amber
    Lena skrev 2013-10-03 07:47:37 följande:
    Skäggvax, sidenmysbyxor och fluga till mannen. De två sista gör jag själv.

    Barnen får sagoböcker, finkläder och någon leksak. Femåringen får nog något pyssel. Ettåringen en baltasarfilm.

    Vad gör du för julklappar själv, vore spännande att höra? Glad
  • Lena
    Amber skrev 2013-10-03 07:52:58 följande:

    Vad gör du för julklappar själv, vore spännande att höra? Glad
    Jag ska sy mjukisbyxorna av siden och även flugan. Annars brukar vi göra kalendrar till släkten.
  • husetsfru

    Å, vilken bra ide.

    Jag har inte börjat handla än men funderar på en tyg-kungakrona och mantel till ena sonen, 5 år.

    Han provade det i affären och vart flera meter längre :) Tyckte han var jättefin .

  • jag är den jag är

    Maken och jag köper inga julklappar till varandra. Det har vi inte gjort sedan vi fick barn. Vi lägger pengarna på barnen. Och vi får julklappar av dem, oftast nåt som de gjort själva i slöjden.

    Till barnen har vi köpt följande än så länge; Påslakanset, Badlakan, Cd-skiva, Bok

    Vi planerar att köpa; Tidvändare (smycke ur Harry Potter), Monster High Abbey Boominable, Nya mobiler

    Ja, det är så långt som vi kommit i planeringen. Förmodligen kommer det väl att ändras lite, tas bort eller läggas till något.

    Våra döttrar är 10 och 12 år.   

    Vi vuxna spelar alltid Rulle när vi samlas hemma hos min mamma på kvällen, så vi får ju våra julklappar då.      

  • pockemon

    Tänker inte på julklappar när sommaren precis tagit slut, blir så nedstämd!

    Möjligen i början på december tänker jag på skiten som måste göras - inhandling av julklappar som jag lyckligtvis slipper vara med om att dela ut!

    Hatar jul så jag får ångest över att bara läsa om det.......
       

  • jag är den jag är
    pockemon skrev 2013-10-03 19:08:52 följande:
    Tänker inte på julklappar när sommaren precis tagit slut, blir så nedstämd!

    Möjligen i början på december tänker jag på skiten som måste göras - inhandling av julklappar som jag lyckligtvis slipper vara med om att dela ut!

    Hatar jul så jag får ångest över att bara läsa om det.......
       

    Åh, så sorgligt!
  • Amber
    pockemon skrev 2013-10-03 19:08:52 följande:
    Tänker inte på julklappar när sommaren precis tagit slut, blir så nedstämd!

    Möjligen i början på december tänker jag på skiten som måste göras - inhandling av julklappar som jag lyckligtvis slipper vara med om att dela ut!

    Hatar jul så jag får ångest över att bara läsa om det.......
       

    Givande inlägg, frågar mig då bara, varför går du ens in i en tråd som har den TYDLIGA rubriken "Vad köper ni i julklapp"???
  • Imse

    Till barnen blir det snowracers, kläder (de gillar att få kläder), någon film förmodligen och lego.

    Till mannen blir det kärlek och biljetter till något kul (för oss båda).

    Mina föräldrar behöver en ny kaffebryggare, så det blir det nog till dem.

    Svårast är alltid mina och makens syskon och kusinerna. Hoppas på tips här!         

     

Svar på tråden Vad köper ni i julklapp?