• Längtan 1970

    Äggdonation

    Hej:
    Är det några som har information om Unica kliniken eller IVI klinikerna när det gäller äggdonation? Vi vill bestämma oss inom en vecka och göra vårt livs försök och vill veta om chanserna. Hoppas att det finns några som vill/kan svara oss så att det kan vara hjälp för beslutet. Synd att vi inte kan få behandling här hemma i Sverige och då ska man behöva söka till ett annat land :( 
    Tack alla snälla. 

  • Svar på tråden Äggdonation
  • Längtan 1970

    Hej allahär:

    Jag är helt ny här och vill gärna ha råd från alla ni om kan hjälpa mig. Tacksam för alla svar. Är 43år och idag bokade vi tid hos ivi valencia till 5/nov. Kan någon säga till mig om vi har valt rätt klinik? Är jätte nervös inför besöket. Kram.   

  • swede

    Vad spännande! Lycka till! Jag har hört att det ska vara en jättebra klinik i Valencia! Jag är 40 år och vi funderar på att göra detsamma (om vi inte hittar någon donator hemma som vill hjälpa oss). Skriv gärna igen efter ert besök på kliniken. Det kommer att gå bra. Jag ska hålla tummarna för er. Kram

  • Längtan 1970

    Hej Swede, tack för dina ord. Ska absolut skriva allt. Men måste säga att min gynekolog börjar krångla till det. ringer aldrig tillbaka som han ska. Det har varit så dyrt att besöka honom och alla prover här. tänker byta honom. någa tips?
     Har du gjort några försök? Är så stressad över besöket. Kan inte vänta. Kram. 

  • swede

    Hej igen! Jag har inte gjort några försök, precis fått reda på att vi inte kan få barn utan hjälp. Mycket att ta in just nu...Gör ni allt i Valencia? Alltså tester mm...ingenting i Sverige? Hoppas att det blir bra, med gynekologen också. Kram

  • Längtan 1970

    Hej du rara.Vad jobbigt måste det kännas just nu för er. Ta din tid och bestäm dig när du känner dig redo. För oss tog nästan 18 månader innan vi kom fram till beslutet med ägg donation. Efter alla misslyckade IVF här hemma så var vi helt slut både psykisk och fysisk. Vi får se hur den här kommer att gå. vi måste gå in med 100 % positiv inställning.
      Vi har gjort blod testerna här hemma och kostade dyrt. Resten av behandlings plan kommer klarnas under besöket där. Vi har en hel lista med alla frågor och funderingar.
    Fick tips om att ringatill Mama mia och pratamed de. Det blir imorgon eller måndag.

    Du kan gärna prata av dig om du vill. på den här tråden verkar att det är bara vi 2.Kram och hörs.Glad    

  • swede

    Tack!! Vi vill så gärna ha barn, så vi vill gärna försöka med äggdonation. Men som du säger är det otroligt mycket att ta in just nu. Jag är glad att jag är ledig just nu, har tagit lite semester...så det är skönt att kunna vara hemma. Hälsar på hos mina föräldrar ett par dagar...lycka till...jag hör av mig senare. Kram

  • Bonifacio

    Hej tjejer!
    Här är en till utan-barn-och-över-40!
    Jag fyller 43 om ett par veckor och har de senaste 2 åren genomgått x antal IVF-försök i Malmo på privatklinik.
    Nu är vi inne på ännu ett försök och första ultrat var igår på kliniken, efter 7 dagar med sprutor. Såg tyvärr lite dåligt ut med äggblåseskörden, men där är ett par som vi hoppas ska växa till sig till på måndag då det blir nytt ultra. Så sprutor ett par dagar till. Ja, ni om några vet ju hur mycket man hoppas och så desperat vill att det ska bli något denna gång. Det MÅSTE det!!! MEN i mitt huvud har det nu mer och mer börjat dyka upp tankar kring äggdonation, för jag/vi måste ha en bredskapsplan OM det nu skulle gå åt h-vete denna gång också.
    För ett tag sedan kollade vi lite på kliniker i Tjeckien. Kom inte så mycket längre än så, så vet ej hur det hela går till rent praktiskt och hur mycket hjälp man kan få här hemma i Sverige med recept, ultra etc.
    Vad heter kliniken i Valencia?
    Kram till er (torts att detta bara är min första kontakt med erGlad)

               

  • Längtan 1970

    Hej Bonifacio. Välkommen in till tråden. Hoppas det ska gå bra med ivf försöket nu. Jag och min man har gjort många av fösöken som resulterade i bara fattigare med ekonomin och mått så dålig efter varje försök.

    Vi bestämde oss för ÄD beh efter att jag träffade en kvinna på mitt jobb och hon hade barnvagn/en lit bebis i. Vi bara kände för att prata om barn och det kändes helt rätt. Hon hade lyckats hos Ava/Riga och rekomenderade det värmt att väljaAva.Min man är en google expert och rfter hanns forskningar så var det IVI klinikerna bäst och bland de så var det Valencia den bästa. Efter att vi bokade tid så kom alla lista på prover. Eftersom det hade gått mer än 1 år efter sista försöket med ivf så var vi tvungna att göra om alla tester. Detta kostade oss 2000kr. Sedan åkte vi dit via Alicante och bilade upp till Valencia. Besöket gick på 5 timmar. Vid det besöket fick vi med oss massa andra prover som är kostnaderna här hemma ca 30000kr. Landstiget vill inte ta på sig kostnaderna för att det inte finns anledning. Om du vill så kan jag skicka lista på proverna till dig. Vi diskuterade runt om saken med flera läkare och min mans syster som jobbar med Ivf/ ÄD fast i frankrike. Vi kom fram till att vi inte gör testerna. Så nu väntar jag på min mens nu slutet av november och då börjar jag med medicinerna. Vi har fått datum för äggplockning av donatorn till 14-01-08 så vi åker den 6 eller 7 januari och kommer att stanna upp till 10 dagar .Det är svårt att ordna med jobbet och allt.

    Tänkte på att du gör just nu en Ivf och hoppas att det ska gå plus för dig/er. Passa på och ha färska hormonprover och spermieanalys.Då slipper ni kostnaderna för första prover. Jag hoppas verkligen att du inte kommer att behöva ÅD och det går ba nu.

    Men visst är det jobbigt med alla känslor och väntan på besked och allt medicinering. Vad man inte gör för att bilda den efterlängtade familjen. Jag har 2 barn sedan tidigare som inte vill träffa mig pga mitt nya liv. Livet är ibland så orättvis. Men vi kämpar och hoppas på det bästa. kram och roligt att du är med här i tråden.   

  • swede

    Lycka till med er IVF Bonifacio! Jag håller tummarna för att det ska gå bra och att ni inte behöver gå vidare för ÄD. (Jag har skickat mail till dig).

    Längtan 1970, jag ska hålla tummarna för er i januari. Lycka till, jag ska tänka på er! Vad tråkigt att höra att dina barn inte vill träffa dig Jag hoppas och önskar att ni hittar tillbaka till varandra. Jag kan förstå att det är jobbigt för vår familj och anhöriga också, önskar att ni hittar tillbaka och att dina barn kommer på andra tankar. Skickar dig en extra stor kram.  

Svar på tråden Äggdonation