• Tussan09

    Hjälp! Jag är konstant skitförbannad!

    Träffade min kärlek för ett år sedan och det slog gnistor direkt. Vi bestämde ganska snabbt att vi skulle bli ett par och jag skulle introducera honom för mina barn. Han är en oerhört snäll och lugn människa. Och barnen godkände honom direkt. Han flyttade in till oss i april och sommaren flöt på som vanligt. Vi hade ofta sex och båda är i vanliga fall väldigt fysiska. Sen blev jag gravid och nu är ALLT ändrat. Problemet är att jag blir arg på honom hela tiden, hittar fel i allt han gör, tycker han luktar illa, låter konstigt, har konstiga kläder säger konstiga saker osv. Inget han gör duger. Vad fan är det som händer? Hjälp vad skall jag göra? Älskar jag honom inte? Eller är det bara hormonerna som spelar oss ett spratt? Hur får jag reda på det? Har någon erfarenhet av något liknande? HJÄLP!

  • Svar på tråden Hjälp! Jag är konstant skitförbannad!
  • E8601

    Känner igen mig helt och hållet! Precis så var jag när jag väntade första barnet plus att jag fruktansvärt svartsjuk och misstänksam. Men det gick över som tur var! Jag förklarade att jag inte kunde hjälpa att jag kände som jag kände och hur jag reagerade på vissa saker. Men för mig hjälpte det med att få av reagera mig en stund och sen va allt bra! Håll i bara för det går över! =)

  • aleakim

    Under de första veckorna av graviditeten tyckte jag att min sambo rent ut sagt var skitäcklig. Han luktade fruktansvärt och jag fick kväljningar av att sitta bredvid honom. Han pratade för mycket, bet på naglarna för högljutt och tuggade så att absolut hela kvarteret hörde det. Men det gick över efter ett tag, förutom det där med nagelbitandet för det stör mig fortfarande jättemycket.  

  • Tussan09
    E8601 skrev 2013-10-07 15:09:14 följande:
    Känner igen mig helt och hållet! Precis så var jag när jag väntade första barnet plus att jag fruktansvärt svartsjuk och misstänksam. Men det gick över som tur var! Jag förklarade att jag inte kunde hjälpa att jag kände som jag kände och hur jag reagerade på vissa saker. Men för mig hjälpte det med att få av reagera mig en stund och sen va allt bra! Håll i bara för det går över! =)

    När gick det över? Jag är i v. 10 nu.
  • SmultronSöt

    Det går nog över - låter som typiska irritationsmoment att störa sig på när man är gravid.

    Haha jag är också gravid och blev det snabbt efter att jag träffade sambon. Jag älskar honom otroligt mycket men visst hittar jag fel (det gjorde jag nog i början också innan jag var gravid men då var jag inte tvungen att häva ur mig allt som jag tyckte och tänkte i tid och otid som jag gör nu...) Min kille tycker att jag tjurar och gnäller lite då och nu - men jag är i vecka 38 så lidandet är nog snart över för våran del Skrattande. Om du älskar din sambo kan nog bara du svara på egentligen - jag älskar min OTROLIGT mycket trots att det mesta som han säger - och gör, är fel  Tungan ute 

  • Tussan09
    aleakim skrev 2013-10-07 15:14:10 följande:
    Under de första veckorna av graviditeten tyckte jag att min sambo rent ut sagt var skitäcklig. Han luktade fruktansvärt och jag fick kväljningar av att sitta bredvid honom. Han pratade för mycket, bet på naglarna för högljutt och tuggade så att absolut hela kvarteret hörde det. Men det gick över efter ett tag, förutom det där med nagelbitandet för det stör mig fortfarande jättemycket.  

    Och snarkningarna! Jag blir tokig snart
  • Tussan09
    SmultronSöt skrev 2013-10-07 15:31:49 följande:
    Det går nog över - låter som typiska irritationsmoment att störa sig på när man är gravid. Haha jag är också gravid och blev det snabbt efter att jag träffade sambon. Jag älskar honom otroligt mycket men visst hittar jag fel (det gjorde jag nog i början också innan jag var gravid men då var jag inte tvungen att häva ur mig allt som jag tyckte och tänkte i tid och otid som jag gör nu...) Min kille tycker att jag tjurar och gnäller lite då och nu - men jag är i vecka 38 så lidandet är nog snart över för våran del . Om du älskar din sambo kan nog bara du svara på egentligen - jag älskar min OTROLIGT mycket trots att det mesta som han säger - och gör, är fel   

    Det låter som ett hopp om framtiden! Lycka till med den kommande förlossningen!
  • Afasi

    Åh, visst är det väl heeelt underbart att vara gravidFlört

    Garanterat hormoner som spökar. Jag blev hemsk! Han luktade illa, gjorde allt fel, skickade sms vid fel tillfälle osvosvosv. Han kunde på allvar inte skicka ett enda sms till mig under en veckas tid därför att jag fick ett raseriutbrott på honom direkt. Jag blev nästan känslokall och kunde inte ens säga att jag älskade honom, jag KÄNDE inte ens att jag älskade honom. Jobbig tid som höll i sig säkert en 10 veckor eller så.

    Trots att vi minns detta så väl så planerar vi nummer tvåFlört Mycket tacksam för sambons jobbarkompisar som hela tiden sa åt honom "Ignorera utbrotten, det är hormoner och går över. Jag lovar!" Utan dom peppande orden hade han nog lämnat mig eftersom jag blev ett sånt monster.

  • yvve77

    Jag tror min sambo är påväg att lämna mig. Jag har varit så jävla jävlig så han t.om tycker att jag ska överväga abort. :(

  • ica
    yvve77 skrev 2013-10-18 08:39:38 följande:
    Jag tror min sambo är påväg att lämna mig. Jag har varit så jävla jävlig så han t.om tycker att jag ska överväga abort. :(

    Lider med dig! Kan du inte visa honom tråden. Så att han förstår att det är graviditetshormoner som ställer till det.
  • Afasi
    yvve77 skrev 2013-10-18 08:39:38 följande:
    Jag tror min sambo är påväg att lämna mig. Jag har varit så jävla jävlig så han t.om tycker att jag ska överväga abort. :(
    Säger som Ica, kan du inte visa honom tråden? Känner han någon som har fått barn som han kan få stöttning av? Min sambo fick som sagt mycket stöttning av gubbarna på jobbet som redan hade 2-3 barn. Dom såg direkt när jag fått utbrott på sambon, han behövde aldrig säga ett ord till dom utan dom peppade honom hela tiden och sa att det var normalt.
Svar på tråden Hjälp! Jag är konstant skitförbannad!