• londonkarin

    Kalas tips för 3 åring (men med blandade åldrar på gästerna)

    Min dotter fyller 3 och vi ska ha kalas för henne hemma. Vi har många vänner med barn i olika åldrar som kommer (alltså inte bara direkta kompisar till min 3 åring). Åldersgrupperna kommer vara fr bebis till 6 år. Några tips på aktiviteter, lekar, mat osv?? Jag vill helst inte att de äldre barnen tar över festen då det trots allt är min 3 årings kalas. Tacksam för alla tips!

  • Svar på tråden Kalas tips för 3 åring (men med blandade åldrar på gästerna)
  • Sous

    Vi kommer att ha ungefär samma upplägg på sonens kalas (många olika åldrar). Jag rekommenderar glassbar, dvs alla får fixa sin egen glassrätt med tillbehör (chokladsås, banan, grädde, maräng, strössel i olika färger, körsbär, rån osv.) Kul för barnen och lätt att allergianpassa också.

  • londonkarin

    Åh vad bra, tack så jätte mycket för tipset! Glass hade jag faktiskt inte tänkt på. Lär bli en hel del kaos men det får man ta när det samlas en massa barn.... Lycka till med ditt barns partaj :)

  • Alexi

    Ett treårskalas behöver inga uppstyrda lekar, även på fyraårskalaset vi hade förra året så räckte det med fika, fri lek och sen fiskdamm.

    Men det är bra att börja med fikat rätt tidigt, då hinner barnen spana in varandra och bli lite tryggare och leker bättre sen.

  • sötare

    Om det e fint och soligt höstväder kan ni kanske vara ute i e park. Bjud på grillat, pastasallad varm choklad kaffe 

  • Margaux

    När vår 3 åring hade kalas så var det allt från bebisar till mormödrar etc. Vi hade korv med bröd, saft och mjölk till barnen. Tapas och vin till de vuxna. Tårta naturligtvis med Blixten McQueen... Och fiskdam som var den enda organiserade aktiviteten. Barnen lekte bra ändå.

    Vill man byta fiskdam till en pinata så är det ju jättekul. Vi brukar fylla med guldpengar(choklad), torkad frukt i silkespapper, små såpbubblor etc.
    www.google.no/search&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=QFpUUuSOCIOshQeCu4HYCA&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1415&bih=780&dpr=1#facrc=_&imgdii=_&imgrc=9qyyEE-R153dsM%3A%3Bd6e9vjGasCVKpM%3Bhttp%253A%252F%252Fraiseaboy.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2013%252F04%252Fhit-pinata-1024x628.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fraiseaboy.com%252F2013%252F04%252Fpaper-mache-pinata%252F%3B1024%3B628 

  • londonkarin

    Pinata låter spännande. Hoppas på en solig dag så skulle man kunna göra det ute :) Tack för jätte bra tips.

Svar på tråden Kalas tips för 3 åring (men med blandade åldrar på gästerna)