• Äldre 8 Oct 18:15
    43241 visningar
    83 svar
    83
    43241

    Hur lång tid tog det för er att bli gravida (30-35 år)

    Hur lång tid tog det för er att bli gravida, ni som är mellan 30-35 år? 
    Jag är 33 år och vi har nu börjar försöka. Har ägglossning nu. Undrar hur lång tid det kan ta 

  • Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida (30-35 år)
  • Äldre 8 Oct 18:45
    #1

    Gick på första försöken båda gångerna, jag var 31 första gången och 34 andra gången.

  • Äldre 8 Oct 19:12
    #2

    Jag är 31, slutade med mini piller i februari och fick ett plus i augusti :)

  • Äldre 8 Oct 19:19
    #3

    Slutade med p piller i februari och vi kämpar för fullt:)

  • Äldre 8 Oct 19:22
    #4

    Första gången alla tre gångerna. Första barnet blev till en månad innan 30, andra två månader innan 32 och tredje när jag just fyllt 35. Är dock bara i v 6 än så länge så denna graviditet kan ju sluta hur som, men gravid blev jag i alla fall.

  • Äldre 8 Oct 19:26
    #5

    Slutade m minipe i januari i år, gravid i maj. Fyllde 35 i år.

  • Äldre 8 Oct 20:10
    #6

    Kul att många svarade. Verkar som det gått relativt fort för alla Hur prickade ni in ägglossningen? Använde ni ägglossningstest ? Försökte ni innan, under ägglossning och efter eller tog ni det bara som det kom?

  • Äldre 8 Oct 20:41
    #7
    majsan1980 skrev 2013-10-08 20:10:20 följande:
    Kul att många svarade. Verkar som det gått relativt fort för alla Hur prickade ni in ägglossningen? Använde ni ägglossningstest ? Försökte ni innan, under ägglossning och efter eller tog ni det bara som det kom?



    Första 2 mån äl-test men lyckades aldrig fp utslag ordentligt på dem. Sen i april provade jag tempen, den verkade klockren. I maj när jag blev gravid hade jag bestämt mig för att strunta i alla test och sånt. Kände o märkte ganska tydligt när jag hade äl och hade mycket sex dagarna omkring det. Då funkade det.
  • Äldre 8 Oct 20:46
    #8

    De två senaste graviditeterna använde jag ÄL-test, fast det var mer en bekräftelse förser stämde helt med vad jag själv trodde. Är lite testoman, så det var kul att testa

  • Äldre 8 Oct 20:55
    #9

    Jag använder en app på telefonen som visar när det är en bra period:) den har koll på det mesta.. :)

  • Äldre 8 Oct 21:56
    #10

    Med första körde vi bara på utan att ha koll på ägglossning etc och med andra använde jag precis som Daniella81 en app på telefonen.

Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida (30-35 år)