• saraasse

    hur länge hade ni sex?

    Undrar till vilken månad ni hade sex?
    Är beräknad om en vecka o har fortfarande sex? Är det konstigt? Känns då...
    :(


  • Svar på tråden hur länge hade ni sex?
  • Flatliner

    Vi hade sex genom hela graviditeten, kanske inte lika ofta på slutet. Efter förlossningen blev det ju pause på några veckor.

  • saraasse
    Emmis skrev 2013-10-08 18:27:40 följande:
    Hela tiden med båda, fast inte lika ofta kanske...



    Nej är väl mindre i slutet

    Tack för svar :)
  • saraasse
    Flatliner skrev 2013-10-08 18:29:47 följande:
    Vi hade sex genom hela graviditeten, kanske inte lika ofta på slutet. Efter förlossningen blev det ju pause på några veckor.



    Tack för svar :)

    Kommer man igång efter ett par veckor typ eller
  • c89

    Hade sex hela graviditeten, men hade ju ingen foglossning eller så, kräktes kopiöst mycket till v.23, men märkligt nog var sex typ det enda som fick mig att inte må illa. Hade sex första gången 5v efter förlossningen (sydde 5 inre och 3 yttre stygn) efter att avslaget slutat men ändå med kondom för säkerhetsskull. Kändes dock inte så skönt då även om det inte gjorde ont. Testade en vecka senare så var det lite bättre och ca 2mån wefter förlossningen kände jag mig som vanligt igen efter otaliga knipövningar och tyckte det var skönare än innan förlossning, kändes som om jag hade mer känselnerver där nere...

  • Flatliner
    saraasse skrev 2013-10-08 18:51:10 följande:


    Tack för svar :)
    Kommer man igång efter ett par veckor typ eller
    Pga infektionsrisken så väntade vi till efterkontrollen efter första förlossningen, ca 2 månader efter förlossningen. Men vi tjuvstartade lite efter andra förlossningen kanske hade sex 2-3 gånger någon vecka innan kontrollen... Kanske inte jättesmart men det gick bra iallafall.

    Varför undrar du föresten?
  • saraasse
    c89 skrev 2013-10-08 18:56:07 följande:
    Hade sex hela graviditeten, men hade ju ingen foglossning eller så, kräktes kopiöst mycket till v.23, men märkligt nog var sex typ det enda som fick mig att inte må illa. Hade sex första gången 5v efter förlossningen (sydde 5 inre och 3 yttre stygn) efter att avslaget slutat men ändå med kondom för säkerhetsskull. Kändes dock inte så skönt då även om det inte gjorde ont. Testade en vecka senare så var det lite bättre och ca 2mån wefter förlossningen kände jag mig som vanligt igen efter otaliga knipövningar och tyckte det var skönare än innan förlossning, kändes som om jag hade mer känselnerver där nere...



    Tack för svar:)

    Härligt att de blev bättre :)

    Verkar va viktigt med knip övning men hur gör man :/

    Tyckte oxå illamåendet togs bort vid sex:) konstigt de där
  • saraasse
    Flatliner skrev 2013-10-08 19:04:13 följande:
    Pga infektionsrisken så väntade vi till efterkontrollen efter första förlossningen, ca 2 månader efter förlossningen. Men vi tjuvstartade lite efter andra förlossningen kanske hade sex 2-3 gånger någon vecka innan kontrollen... Kanske inte jättesmart men det gick bra iallafall.

    Varför undrar du föresten?



    Hej igen :)

    Jag bara var nyfiken för sambon frågar mig hur snabbt kan man ha sex efter:) o svaret på frågan var att jag inte minns

    Var bara 15 år när jag födde min första

    2 månader låter länge...Eftersom vi haft de regelbundet nu under graviditeten :/

    Har även läst att deras sambo/man/kille tjatar om sex för tidigt...var din så?
  • saraasse
    StarStruck skrev 2013-10-08 19:00:46 följande:
    Fram till 2 dagar innan fl, efter sista gången satte det i gång^^



    Oj sattes de igång av sex? Kan de göra de?

    Beror kanske på hur hårt eller?
Svar på tråden hur länge hade ni sex?