• JPT

    London!

    Har precis bokat en weekend till London med sambon (fredag-måndag) och det bär av i mitten av december. Vi har varit i London flera gånger tidigare, så vi har sett de klassiskt turistiga sakerna och vill nog bara vara. Hur som helst, det skadar ju inte med lite tips från er andra!

    Några restaurangförslag? Någon som testat någon av Jamie Olivers restauranger? Kikar lite på Barbecoa och det låter ju bra Glad 

    Vi har inte bokat hotell än och det är ju en djungel. Av tidigare erfarenheter vet jag ju att hotellstandarden inte är toppen, så vi tänker oss minst trestjärnigt (men då ska det vara bra), men gärna minst fyrstjärnigt. Någon som har något bra tips? Säg helst max 1500-1600 kronor per natt.  

    Den här gången är vi båda sugna på att gå på en musikal. Bör man köpa biljetter i förväg eller vågar man chansa och köpa på plats?

    Ja, vilka tips som helst är välkomna!  

  • Svar på tråden London!
  • Malima

    Vill ni se en specifik musikal bör ni nog boka innan, annars finns säkert platser kvar på någon musikal.

  • JPT
    Malima skrev 2013-10-10 19:09:24 följande:
    Vill ni se en specifik musikal bör ni nog boka innan, annars finns säkert platser kvar på någon musikal.
    Hm, just nu lutar det åt We will rock you men vi får se Glad

     
  • MamaPapa

    Hotel: boka på hotels.com eller Superbreak.com
    På den första - ta ett hotell som har gratis avbokning typ till dagen innan så du iallafall har boende. Sedan börjar du kolla mellan 1-3v innan på båda siterna för billigare hotell. På Superbreak kör de "mystery hotel" för typ £99/natt fyrstjärnigt men de säger inte vilket (för hotellet vill inte skylta med att de dumpar rum). Men kopierar man hotellbeskrivningen o klistrar in i google brukar man kunna lista ut det ändå.

  • Whambatta
    Borough Market med mat från alla möjliga världsdelar är värt ett besök tycker jag. Covent Garden ligger nära teater- och musikhögskolor och bjuder ofta på gatuunderhållning i världsklass helt gratis. Där finns även marknad och övrig shopping.  Camden Market är också värt ett besök.
    Nu var jag i London i Augusti så jag vet ju inte riktigt hur det är i December. 

    Jag skulle nog föredra Savoy Grill före Fifteen då de hade ett större urval i menyn. Det är säker säsongsbetonat så kolla på deras hemsidor innan ni åker, men boka gärna 1 månad i förväg. Båda restaurangerna var dock himla prisvärda med tanke på kvalite och service. 

     
    London
  • JPT
    evaoregon skrev 2013-10-15 23:55:34 följande:
    Den är toppenbra!  Glad  Vi har sett den här i USA.
    Be11a skrev 2013-10-11 22:56:12 följande:
    Musikal:

    Book of Mormon. Gjord av skaparna till South Park. Superbra kritik både i Lon och NYC

    rokarestaurant.com/charlotte-street/en/home för middag
    Ska kika och se om det kan vara något Glad
    Whambatta skrev 2013-10-23 20:29:55 följande:
    Borough Market med mat från alla möjliga världsdelar är värt ett besök tycker jag. Covent Garden ligger nära teater- och musikhögskolor och bjuder ofta på gatuunderhållning i världsklass helt gratis. Där finns även marknad och övrig shopping.  Camden Market är också värt ett besök.
    Nu var jag i London i Augusti så jag vet ju inte riktigt hur det är i December. 

    Jag skulle nog föredra Savoy Grill före Fifteen då de hade ett större urval i menyn. Det är säker säsongsbetonat så kolla på deras hemsidor innan ni åker, men boka gärna 1 månad i förväg. Båda restaurangerna var dock himla prisvärda med tanke på kvalite och service. 

     
    Tack för tipsen! 


  • tacohej

    Jamies Italian är helt okej. Inget ordinärt. Fifteen är mycket bra! Rekommenderas. Ska själv till London på torsdag och ska då prova Barbecoa. Har även vart på Gordon Ramsays Petrus. Helt klart den bästa restaurangupplevelsen jag vart med om. Detta kanske blir min tioende resa till London men första gången jag ska på musikal - vi valde the lion king! Är måttligt spänd! :)

    Bästa hotellet i London är The Darlington Hyde Park i Paddington. Fräscht, centralt och prisvärt! 

  • JPT

    Snart är det dags för en ny resa till London och jag behöver lite nya tips. 
    Någon som varit där nyligen och har förslag på restauranger? 
    Hotell är redan bokat så den biten är klar. 

    Andra platser som är sevärda? 

    Vi funderar även på Brighton över dagen? Är det värt det? 

  • Cattta

    Hej,
    The making of Harry Potter, studion ligger knappt tre mil nordväst om London, är värt varenda krona. Bokning sker endast på deras webplats, beställ biljetter i god tid!
    London är ju nice...

Svar på tråden London!