• Latte

    The sims 3 startar inte

    Hej! Mitt The sims 3 vägrar starta, det funkade igår kväll men inte nu längre. Det går att trycka på "play" knappen på själva start launchern, men sedan så laddar det bara med en svart skärm. Någon som vet vad felet är?

    Har startat om datorn ett antal gånger samt dammsugit den ifall det berott på damm.

  • Svar på tråden The sims 3 startar inte
  • CorneliaG

    Jag har precis samma problem just nu. Har försökt med det mesta tycker jag men ingenting fungerar. Har du fixat problemet än?

  • Robert 832

    Jag har upplevt liknande problem med andra spel. Då har det berott på att spelet har korrigerat upplösningen efter datorns prestanda till något som skärmen inte klarar av.
    Ett annat problem var att launchern behövde uppdateras men sims är ju inget onlinespel (gissar jag) så det borde inte vara det som är felet.

    Om du öppnar spelets mapp så finns det kanske en textfil med grafikinställningar i vilken du kan ändra upplösningen innan du startar spelet eller så finns möjligheten att ta sig in i options innan du startar spelet. Jag vet inte eftersom jag inte spelat sims 3 men nått sånt kan jag tänka mig.

    Hör du något? Dvs, startar spelet fast du inte ser något?

  • Latte
    CorneliaG skrev 2013-12-10 14:15:24 följande:
    Jag har precis samma problem just nu. Har försökt med det mesta tycker jag men ingenting fungerar. Har du fixat problemet än?
    Spelet vill fortfarande inte gå igång :/
  • Latte
    Robert 832 skrev 2013-12-14 13:55:14 följande:
    Jag har upplevt liknande problem med andra spel. Då har det berott på att spelet har korrigerat upplösningen efter datorns prestanda till något som skärmen inte klarar av.
    Ett annat problem var att launchern behövde uppdateras men sims är ju inget onlinespel (gissar jag) så det borde inte vara det som är felet.

    Om du öppnar spelets mapp så finns det kanske en textfil med grafikinställningar i vilken du kan ändra upplösningen innan du startar spelet eller så finns möjligheten att ta sig in i options innan du startar spelet. Jag vet inte eftersom jag inte spelat sims 3 men nått sånt kan jag tänka mig.

    Hör du något? Dvs, startar spelet fast du inte ser något?
    Det startar men jag ser ingenting, skärmen blir liksom svart med en timglas.. Förstår inte vad felet kan vara :/
  • Robert 832
    Latte skrev 2013-12-26 22:09:27 följande:
    Spelet vill fortfarande inte gå igång :/
    Vad använder du som skärm? Vad är dess högsta upplösning och vilken upplösning startar spelet med?
  • 0000000000000000000000

    hej jag har problem med att starta sims 3 varje gongn jag startar kommer det
    upp ange din reginsterings kod och när jag har gjort det kommer det upp i gen och igen och så vidare
    snälla hjälp mig jag vill jätte järna spele sims 3 nuuuuuu

  • Apopan

    Har du windows 8, så kan du räkna med att det är det som är grunden till problemet.

    Prova först att starta spelet från ursprungskällan. Om inte det fungerar så högerklicka och kör spelet som adminitratör. Kan också kanske hända att du installerat en nyare version av directX vid något tillfälle, så det kan du ju kolla upp, och eventuellt installera om till rätt version.
    Om inte det heller fungerar, så installera om spelet. Avinstallera (går väl att spara det en gjort, har jag för mig), och installera om. Om det ändå inte fungerar så blir det till att googla upp och ladda ner passande patchar till spelet.

Svar på tråden The sims 3 startar inte