• Cilla93

    Silverschampo

    Jag är blond, men tänkte färga delar av håret rosa och tror inte att jag har nog ljust hår. Jag vill inte bleka det mer just nu så undrar hur effektivt silverschampo är och om det sliter väldigt mycket på håret? 

  • Svar på tråden Silverschampo
  • 1978

    Enligt kemikalieinspektionen (och många andra) är silver (i jonform) en fara för miljön, så jag tycker att du ska undvika det av det skälet.

  • micha123

    Håret blir ju inte "ljusare" av silverschampo, det tonar bara ner gula nyanser... Däremot kan jag rekommendera en goldwell skumtoning eller en revlon färgbomb. Finns att köpa hos de flesta frisörer och sliter typ ingenting på håret. Lycka till :)

  • Cilla93

    Jag antar att blekningsmedel inte heller är speciellt bra för miljön? Tänker däremot testa färga en slinga av håret rosa först för att se om håret behöver bli ljusare. Har beställt färg men den har inte kommit ännu.

  • Cilla93
    micha123 skrev 2013-10-13 19:53:54 följande:
    Håret blir ju inte "ljusare" av silverschampo, det tonar bara ner gula nyanser... Däremot kan jag rekommendera en goldwell skumtoning eller en revlon färgbomb. Finns att köpa hos de flesta frisörer och sliter typ ingenting på håret. Lycka till :)
    Aha kan ju testa något av det ifall håret behöver bli ljusare. :) 
  • Cilla93

    Tagen med webbkameran. Men ni ser ju att det redan är rätt ljust. Men orkar inte hålla på med det flera veckor, så en färgbomb kanske är bäst? 


  • Cilla93
    Mirali skrev 2013-10-13 20:16:48 följande:
    Silvershampoo skulle ju också ha tagit flera veckor, hade du väntat dig något annat? Tungan ute

    Vill du ha en snabbfix är det nog blekmedel som gäller. Men som du säger är det redan rätt ljust, har du en bra hårtork kan du köra flera omgångar kamomillspray efter varandra och då får du resultat mycket snabbare. kanske räcker att du sprayar och torkar 5 gånger om det går bra.. 
    Har aldrig använt silverschampo, så svårt att veta. Men vet en del som säger att det gått jättefort för dem att använda det, så tänkte att eftersom jag redan har rätt ljust hår skulle det kanske gå fortare. Håret behöver ju inte bli vitt, men något ljusare tror jag. 
  • rockdoll

    Det enda som komner ge en ljusare färg är blekning. Silverschampo är till för grått hår, för att ge en silverreflex. Används dock på blekt blobda hår för att neutralisera gula toner också. Färgbomber är inpackningar med färg i. Kommer inte att bleka håret till en ljusare nyans. Möjligen kan mörkare färg fastna, men man kan aldrig färga ett hår ljusare. Endast blekning gör håret ljusare. Simple as that.

  • LillGris

    Grejen är att de flesta rosa toningar som finns kräver blekt hår. Alltså blekt utan någon blond färgning uppepå. Det fäster liksom inte annars, du kommer möjligen vara rosa tills du tvättar håret första gången.

  • Let it Rain

    Om du ska köpa dig ett silverschampo kan jag rekommendera So silver av Matrix. Den hade jag själv när jag var blonderad. Överdosera inte! Max en gång i veckan.

  • Fiiee

    För att få en bra rosa färg som sitter. Rekommenderar jag att du bleker. Det öppnar upp fjällen i hårstrået och låter sedan den rosa färgen fastna. Förenklat kan man säga att blekning "ruggar upp" håret lite. Och fjällen sluter sig inte igen som dom gör efter en vanlig färgning.

Svar på tråden Silverschampo