• Fridaa87

    Vad tycker ni om denna idé att få ihop pengar?

    Hejsan!

    Om ni tycker att detta är en dum idé och ska skriva om hur korkad man är så behöver ni inte svara...

    Men det är såhär att vi är en svensk familj på mamma, pappa och tre barn. Min sambo har en stor hobby där han är extremt duktig, det är så att han håller på och gör egen musik med hjälp av synthar, piano och dator. Nu vill han bygga en egen studio så han kan göra musiken med "de rätta prylarna" och detta kommer uppskattningsvis kosta oss ca 20.000-30.000 kr. Dom pengarna har vi förstås inte men har kommit på en liten idé. Vad tror ni om att lägga ut som en "profil" där man beskriver vårt "projekt" eller "dröm" och sen får den som vill hjälpa till att bidra till detta, skänka oss 1kr eller valfritt belopp och sätta in på vårat konto? Är det tillräckligt många som vill hjälpa till att bidra så skulle man ju komma en bit på vägen iaf. Vad tycker ni om denna idé?

  • Svar på tråden Vad tycker ni om denna idé att få ihop pengar?
  • Petrol

    Generellt brukar ju liknande privata fundraising projekt erbjuda något i utbyte i efterhand mot insattsen.

    Vad har jag eller någon annan att tjäna på att investera i projektet?

    jag skulle nog försöka nå ut till andra musiker eller artister på väg upp och försöka nå pengar till investeringen den vägen, kanske mot studiotid eller kraftigt rabbaterad produktion längre fram?

    Lite löst  sådär, men något att spinna vidare på iallafall.

    Skänk 1krona tror jag inte att ni kommer att komma speciellt långt på om jag ska vara ärlig.

  • Lowika

    Skulle du själv sätta in pengar på en okänd människas konto, så att denne kunde leka med sin hobby?

  • Fridaa87
    Lowika skrev 2013-10-14 11:24:44 följande:
    Skulle du själv sätta in pengar på en okänd människas konto, så att denne kunde leka med sin hobby?
    Förståg att det skulle bli så... dumt att skriva i forum på familjeliv... blir bara knas jämt
  • Fridaa87
    puss skrev 2013-10-14 11:25:25 följande:
    Menar du tigga?
    Om man vill uttrycka det så så ja... ungefär som de som står och spelar musik på gatan lägger upp gitarrfodralet så får frivilliga lägga pengar OM man VILL
  • puss

    Och ni är en SVENSK familj alltså? Som i ETNISKT SVENSK? Det är ju fullständigt relevant.

    SVENSK FAMILJ alltså. Observera.

  • Fridaa87
    Fridaa87 skrev 2013-10-14 11:26:29 följande:
    Om man vill uttrycka det så så ja... ungefär som de som står och spelar musik på gatan lägger upp gitarrfodralet så får frivilliga lägga pengar OM man VILL
    I "utbyte" så kan man ju få lyssna på producerad musik när studion blir färdig..
  • puss
    Fridaa87 skrev 2013-10-14 11:26:29 följande:
    Om man vill uttrycka det så så ja... ungefär som de som står och spelar musik på gatan lägger upp gitarrfodralet så får frivilliga lägga pengar OM man VILL
    Gör det du.
  • Fridaa87
    puss skrev 2013-10-14 11:27:08 följande:
    Och ni är en SVENSK familj alltså? Som i ETNISKT SVENSK? Det är ju fullständigt relevant.
    SVENSK FAMILJ alltså. Observera.
    Glöm.... kan man ta bort trådar på familjeliv eller??
Svar på tråden Vad tycker ni om denna idé att få ihop pengar?