• Chiquita07

    Är det ens möjligt??

    Jag är gravid. Hur ska jag kunna föda ett barn vaginalt? Liksom det gör nästan ont bara av en penis när jag har sex. Någon mer som känt så men lyckats föda vaginalt? Hur gick det?

  • Svar på tråden Är det ens möjligt??
  • Majblomma14
    Chiquita07 skrev 2013-10-14 20:10:39 följande:

    Jag är gravid. Hur ska jag kunna föda ett barn vaginalt? Liksom det gör nästan ont bara av en penis när jag har sex. Någon mer som känt så men lyckats föda vaginalt? Hur gick det?


    Det går inte att föreställa sig, och lika bra är nog det. Man får vara inställd på att det kommer göra svinont men att man klarar det!!
  • Blomman77

    Nu är jag riktigt elak, men det gick faktiskt åt helvete fick skador för livet. Fick sen ett planerat snitt andra ggr och det var fantastiskt.

  • Afasi

    Jodå det går och det är inte lika hemskt för alla. Jag hade en fantastisk förlossning även om jag var nervös då jag gick 2 veckor över tiden och fick bli igångsatt med dropp. Något som brukar leda till långa förlossningar som kan sluta med sugklocka, klipp osv. Jag föder hellre barn än har mensvärk för det är för mig mycket lindrigare att föda barn. Finns gott om smärtlindring.

  • Zirap

    Jag har vestibulit och kände lite som du,men man klarar det ändå. Dessutom blev min vestibulit 10ggr bättre efter förlossningen och det är tydligen vanligt. Båda mina förlossningar har gått bra, även om jag inte hann få den bedövning jag ville. Behövde sy två stygn med första och inte alls med andra.

  • Majbaby2011

    TS, jag känner verkligen igen mig, och det gick helt ok ändå. Kroppen brukar fixa det där på något underligt vis :) 

  • himlafin

    Förra gången förnekade jag förlossningen ända tills det, bokstavligt talat, va dags att åka in. Då va det liksom försent att tänka på det och det va bara att tuta och köra. Kommer nog bli samma sak denna gången. Det funka sist iaf. Jag fick verkligen panik när jag tänkte på att jag skulle trycka ut ett helt litet barn genom det där lilla hålet. Det är liksom inte normalt. hehe. Men att förneka det funka för mig iaf. Jag tänkte bara att ut kommer ungen, på ett eller annat sätt.

Svar på tråden Är det ens möjligt??