• vårblommans

    Min sambo har varit otrogen - med en 18-årig tjej!

    Vet inte vad jag ska göra. Är gravid i v 11, idag fick jag reda på att min sambo varit otrogen. Han var på toa, han fick ett sms som kom till hans iPad från ett nummer han inte hade inlagt, jag såg vad hon skrev från vart jag låg ''vill känna dig igen'' det fångar min uppmärksamhet och jag tar upp ipaden och kollar igenom deras konversation. Tidigare på dagen hade de träffats och haft sex i VÅRAN bil! Och på sättet de skrev verkar de ha träffats flera gånger innan, och han skrev flera gånger att han älskade att tänka på hur ung hon var när de hade sex, att hon bara var 18. Han är 36 år och jag vet att han gillar yngre för jag är 20. Jag är helt förkrossad. Jag konfronterade honom, han sa att det var rollspel med en kompis, yeah right! Vi bråkade länge och till slut stormade han ut och åkte iväg i bilen, vet inte vart han är nu. Hur ska jag kunna föda hans barn efter detta!? Jag är helt förkrossad och förbannad, vet inte vad jag ska göra. Jag vill aldrig mer se honom! Så känner jag nu! Vad skulle ni gjort??


  • Svar på tråden Min sambo har varit otrogen - med en 18-årig tjej!
  • Mrs Fii

    Ingen aning om vad jag skulle gjort. Så svårt att sätta sig in i din situation.
    Kan bara säga att trots att han är såpass mycket äldre än dig så verkar han vara mogen till hälften.

    Fundera ordentligt om du är redo att vara ensam mamma. För mig hade det nog varit omöjligt att förlåta, men vad vet jag...

     

  • stjärnmamman

    Du har två val

    Lämna eller förlåta

    Jag skulle ha svårt med både och,,

    Ta och vila och sov och ta sen ett snack med honom

    Fy för honom

  • såärdet

    eftersom han är SÅ gammal (bara några år yngre än mig) så verkar han totalt omogen. Vill du verkligen ha barn ihop med en sån person? Om han inte är mer mogen nu så lär han ju inte bli det, kan man tänka. 

    Det är hårt att föreslå abort, jag brukar inte göra det men i detta fallet så vete katten. Kanske bättre du startar om med en vettigare kille helt enkelt. Gå och prata med någon på rådgivning innan du tar något som helst beslut men om jag var du skulle jag ha med det som ett alternativ.  

  • mammasmirakel

    Jag hade lämnat och behållit barnet. Utan att tveka. Det är faktiskt ett alternativ.
    Tycker så hemskt synd om dig :/

  • Vthomsen2

    Det hände mej ungefär samma sak i början på mitt nuvarande förhållande.. D v sjukt jobbigt och tig väldigt hårt men efter mkt diskussioner o löften från honom om att d va ett misstag sova jag villig att försöka förlåta.. Sa att jag inte kunde garantera nåt o att han skulle verkligen bevisa att d va mej han ville ha.. D tog tid kan jag lova att komma över d men nu e allt bra.. Vad jag vet iallafall ...
    Om killen ångrar sej o förstår felet i vad han gjort så kan d vara värt ett försök att gå vidare.. Annars bör man enligt mej bara gå vidare- trots barn på väg.. Barnet blev ju trots att till av er kärlek hoppas jag..
    Jag hoppas att d löser sej för dej.. Styrkekramar från mej- vet att d behövs många såna...

  • ulrikaemi

    Jag har också blivit bedragen av min man. Det gjorde hemskt, hemskt ont, men jag valde att stanna med honom när jag förstod att det bara varit ett stort misstag och en engångsförteelse på fyllan.
    Det var Jättesvårt att bygga upp förtroendet igen, och gjorde väldigt ont i perioder. Men nu, efter snart ett år har jag överlevt och känner mig starkare än någonsin. Både i mig själv och i vårt förhållande.

     Jag tycker att du ska fundera ordentligt på vad du ska göra med den här mannen.
    Det som talar emot honom är att det var något pågående och att du tvingades komma på honom själv...

    Det går att överleva sånt här, men Utsätt dig inte för risken att han ska göra det igen, om du tror att den finns. Du klarar dig utan honom också!
     
    Nu har det ju gått ett tag.. hur har det gått? 

  • vårblommans
    ulrikaemi skrev 2013-11-14 20:42:07 följande:
    Jag har också blivit bedragen av min man. Det gjorde hemskt, hemskt ont, men jag valde att stanna med honom när jag förstod att det bara varit ett stort misstag och en engångsförteelse på fyllan.
    Det var Jättesvårt att bygga upp förtroendet igen, och gjorde väldigt ont i perioder. Men nu, efter snart ett år har jag överlevt och känner mig starkare än någonsin. Både i mig själv och i vårt förhållande.

     Jag tycker att du ska fundera ordentligt på vad du ska göra med den här mannen.
    Det som talar emot honom är att det var något pågående och att du tvingades komma på honom själv...

    Det går att överleva sånt här, men Utsätt dig inte för risken att han ska göra det igen, om du tror att den finns. Du klarar dig utan honom också!
     
    Nu har det ju gått ett tag.. hur har det gått? 
    Ja när det är på fyllan och det bara hänt en gång är ju en annan sak.. men i det här fallet så har han träffat henne flera gånger innan jag blev gravid, och när jag blev gravid så fortsatte det bara. Misstag? Nej det känns inte så. Känns som han fått flera chanser att fundera ut hur han vill göra. 

    Nu har det ju gått ett tag som du skriver, och jag är gravid i vecka 14 nu. Beslutade mig alltså för att behålla barnet själv. Exet (som det är nu) däremot visar sig inte så intresserad av varken mig eller barnet, han har istället bosatt sig i norge och skickar pengar till mig ibland.. varför vet jag inte. Han känner sig väl skyldig. Vi har inte riktigt pratat ut om allting, det som sagts är väl att jag ska ta hand om barnet själv, och han får hälsa på en eller två gånger i veckan. Han svarade dock inget på det. Kan inte säga att jag bryr mig så mycket.. det här är det värsta någon gjort mot mig någonsin och jag kommer nog aldrig att förlåta honom för det. 
     
  • ulrikaemi

    Okej. Jag tycker att du har fattat ett bra beslut! Jag tycker inte heller att han verkar speciellt pålitlig....
    Kul att du behåller barnet också, det kommer att bli så mysigt. :) 

    Jag är 21 år och nu gravid med barn nummer två i vecka 15(14+3) . Vi kan gärna hålla kontakten om du vill!
    Styrkekram! 

  • Carolaiine

    Styrkekram till dig! Vilket svin :-@ hoppas du känner att du har stöd från andra runt omkring dig...

    Mitt ex gjorde något liknande, dock var jag som tur var inte gravid. Började komma sms till honom på dygnets alla timmar, han var sen hem från jobb osv. Vaktade sin telefon med sitt liv typ. Fy vad jag blev förbannad och ledsen! Personligen skulle jag ha svårt att förlåta, men beundrar er som kan!

Svar på tråden Min sambo har varit otrogen - med en 18-årig tjej!