• chiqita

    Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

    Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

    Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 
     


    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • chiqita

    Så spännande! Jag har bokat uttag av staven 15 januari och vi har förhandsbokat en 7-säters som kommer under 2015 så här har planerna plötsligt tagit riktig fart.

  • chiqita

    Har du börjat förbereda dig på något sätt Dahlia? När under året är dina barn födda? Har en son från 2012 och en dotter från 2009

  • SommarDahlia

    Min stora är född i oktober och minstingen i juli så vi har nästan exakt lika långt emellan våra barn :)

    Oj, ska ni ha ny bil? Skoj! Det har vi inte alls funderat på, jag hoppas vi kan ha kvar den bil vi har.  

    Jag har än så länge bara gjort mentala förberedelser :) Men jag har inte ätit piller eller liknande sen jag fick första barnet så vi hoppas att bara kunna köra på när det blir dags :)    

  • chiqita

    Jao, känner att det blir för trångt i vår VW så satsar på en Tesla i stället
    Ska man köra någon fler än familjen blir det ju omöjligt att få till med fem säten. Fast det hade säkert fungerat kortvarigt. Min mans familj hade sju säten som barn och det var grymt.
    Sist tog det 1,5 år av försök trots att vi inte tagit något preventivmedel innan så hoppas kroppen hittar tillbaka snabbare den här gången.

  • SommarDahlia

    Vår första tog fyra försök efter piller och andra tog på första försöket men det finns ju aldrig några garantier. Bor ni så ni får plats en till eller ni får flytta/bygga om? Vi håller på att bygga om och ska snart byta plats på köket så vi hoppas bli klara med de nya rummen innan bebisen är född eller i alla fall innan den behöver eget rum.

  • chiqita

    Så det kan variera från gång till gång. Det sägs ju att med ålder som för mig, över 30 kan det ta ännu längre tid men inget verkar vara hugget i sten..
    Vi klarar oss nog med de rum vi har. Får nog möblera och tänka om lite men det ska fungera, hoppas jag

  • chiqita

    Nu är planerna nära igång. På onsdag ryker staven ur armen, sen är det bara att hoppas att kroppen kommer igång

  • Titt ut

    Hej!

    Vi är också på gång i tankarna kring att försöka med ett tredje barn.
    Mina tidigare barn är födda 09 och 12 de med Glad
    Vi har som tidigast börjat prata om det, tankarna är många om hur det skulle vara med tre, vart vi så småningom skulle bo, då vi har en lägenhet på 4:a rum, bil har vi ingen och bör väl kanske ha en om vi får 3 barn. Har vi ekonomin osv...
    Tankarna är som sagt många men i slutändan kommer vi ändå fram till att oron och en massa tankar på vad vi inte har och kanske måste ha inte spelar någon roll. Med andra barnet var vi inte alls oroliga på samma sätt, undra varför det är så med 3:e?

    Så vi är i startgropen men vi vill vänta till vårt yngsta barn är 1 år äldre än vad hans storasyster var när han föddes. Hon var 2 år 3 månader, så vi vill att yngsta ska vara 3 år minst. Då vi har fått för oss att det blir "lättare" i den åldern att klara sig själv lite bättre. Så vi siktar in oss på vår/sommar 2015. Känns som en evighet dit då det inte blir start förren sensommaren. Men det är ju lite småmysigt med själva planeringen innan också

    Vad spännade chiqita, tänker ni "köra" på en gång eller har ni några planer nu när staven är ute?
    Ett tips jag har inför graviditet är att äta folsyra tabletter. Det rekommenderade starttillfället för att börja ta folsyra är 3 månader innan ni börjar försöka bli med barn samt genom graviditetens första trimester.

    Dahlia har ni kommit något längre i era tankar?

  • minahjärtan0609

    Här är en till som är i planeringsstadiet. Har två barn födda 06 och 09  och nu har vi blivit sugna på en trea. Vi har pratat fram och tillbaka i två år och pga olika omständigheter som jobb och boende så har vi väntat. Nu har dock allt fallit på plats och efter denna kartan p-piller tänkte jag sluta (två veckor).  Funderar dock på att vänta med riktiga försök till april. 

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)