• ev127

    Örngott 50x60x10

    Hej,

    Någon som kan berätta var jag kan få tag i örngott till en kudde på 50x60x10? Har sökt på Google, och fick upp två sidor, men ingen hjälp. 

    Tack     

  • Svar på tråden Örngott 50x60x10
  • ev127
    JeanSoul skrev 2013-10-29 07:48:23 följande:
    Har du kollat på jysk.se ?

    Ja jag köpte kuddarna därifrån, men tjejen bakom disken sa att Jysk inte har örngott för dem. Så jag köpte dem ändå, tänkte att det måste ju gå att få tag i, men jaghittar ingenting :(
  • Fia 28

    I finland är 55 x 65 cm standardmåttet på örngott. Har ni andra mått i Sverige?

  • tjej87

    50 x 60 är standard här i Sverige. Har du någon form av memory foam-kudde som gör att vanliga inte fungerar?

  • Kag

    Jag köpte likadana kuddar idag och vanliga örngott är ju på tok för små, kudden vlir ju för hård :( hur löste du det, hittade du några örngott som du kanske kan tipsa om??

  • ev127

    Hej Kag. Jag sydde först egna för jag gillade dem fyrkantiga hörnen. Men jag är ingen sömmerska så jag slopade dem efter några tvättar när dem inte såg okey ut längre. Då provade jag från Ikea Sanela 65x65. Lite stora men funkar. synd bara att man inte ser den snygga formen på kudden dock.

    Jag pratade med en dam i en affär som sa att dem här måtten är vanliga i England. Så du kanske kan söka på brittiska sidor och köpa online annars?

    Lycka till ????

  • Mymlan L

    Jag kanske skulle börja tillverka måttanpassade örngott till Jysk:s boxkuddar i 50 x 60 x 10?

  • Mymlan L
    ev127 skrev 2015-07-04 22:57:12 följande:

    Det vore kanon Mymlan . Skulle vilja ha två silver glansiga Tack ????????


    Hur mycket är du beredd att ge för dem?
    Vet du något glansigt silvertyg i bomull?
  • Anki2017

    Det är ju helt sjukt att Jysk säljer kuddar som det inte finns några örngott till! sådant gör mig irriterad!

  • lotta1964

    Hittade tråden när jag sökte på örngott 50*60*10. Ett par år senare kvarstår problemet! Jag har nyligen köpt en sådan kudde på Jysk. Tänkte inte på att vanliga örngott blev för tighta. Jysk har fortfarande inte örngott i dessa mått.!! Har mejlat deras kundtjänst nu, tycker det är väldigt märkligt....

  • linneaflora

    Jag beställde örngott i icke-standard storlek för mina kuddar som jag sydde då till mina barn. Här är sidan: https://futonota.se/
    Örngott var väldigt bra, i 100% lin då är mina barn allergiska och behöver giftfria produkter.

  • neverpreggo
    Carro8202 skrev 2021-09-21 22:14:56 följande:

    Har köpt mina haetaf


    Sure.
Svar på tråden Örngott 50x60x10