• Anonym (ska döpas)

    Fråga mig om Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga

    Även kallad mormonkyrkan.
    Fråga på!  

  • Svar på tråden Fråga mig om Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga
  • Aniiee
    Anonym (j) skrev 2013-10-27 18:15:41 följande:
    Mormoner knackar väl inte dörr??
    Jo, mormoner knackar dörr... i alla fall här i området....
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Anonym (ska döpas)
    Hummeldummel skrev 2013-10-27 18:09:38 följande:
    Tror du att Josep Smith är en sann profet? Samt att plåtarna finns?
    Ja, det tror jag.
    gelica skrev 2013-10-27 18:12:36 följande:
    Varför går ni runt och knackar dörr? Varför firar ni inte jul? :)
    Vi knackar dörr för att vi vill missionera och sprida budskapet om Jesus Kristus runt i världen.
    Det är jehovas vittnen som inte firar jul, mormoner firar de flesta högtider!
  • Anonym (ska döpas)

    Anonym Z:
    Vi tror på bibeln och Jesus som det berättas om där. Som ett tillägg till detta tror vi även på Mormons bok, som berättar hur en judisk släkt från Israel på 500-talet f.kr. seglar till Amerika efter Guds befallning. I Amerika byggde de upp ett samhälle och bodde där tills ca 400 e.kr., när deras civilisation gick under.
    Jesus uppenbarade sig för dessa "andra får" som de kallas, innan sin himmelsfärd.
    En profet som levde strax innan detta folks undergång hette Mormon och sammanställde folkets historia på gyllene plåtar som hans son Moroni grävde ned innan sin död.
    År 1820 uppenbarade sig Moroni för en pojke vid namn Joseph Smith och visade honom var plåtarna fanns. Gud befallde Smith att översätta plåtarna och att starta en ny kyrka, den återställda. Efter många år var Smith färdig med översättningen och gav ut den som Mormons bok.

  • Anonym (ska döpas)
    Anonym (kul?) skrev 2013-10-27 18:54:35 följande:
    Tycker du detta är kul? 
    " rel="nofollow" target="_blank">

    Ja, man måste kunna bjuda på sig själv. Det de säger är förvisso inte riktigt sant, och jag kan störa mig lite på om folk tror att det är det. Men south park ska driva med allt möjligt, så jag ser inget problem i det.

    Musikalen the book of mormon är jättekul!
  • ellbennet

    Stämmer det att ni måste ha speciella underkläder som är mer täckande på kroppen 24/7 är gäller detta bara lite mer extrema mormorner som Mitt Romney?

Svar på tråden Fråga mig om Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga