• PFmammaGBG

    Vilket assistansbolag betalar högst lön till sina Personliga assistenter?

    Hej
    Jag behöver hjälp för att hitta ett assistansbolag som betalar höga lön till sina personliga assistenter. Ni som har barn med funktionshinder vilket bolag använder ni?

    Jag har just nu ett privat assistansbolag som arbetsgivare för mig som jobbar som PA för min dotter + 1 assistans till.
    De bolag som jag är anställd hos är ganska stora och har inte huvudkontoret i Göteborg. Jag har hört också att det finns mindre bolag i Göteborgstrakten som ger bättre förmåner till sina Brukare och assistenter och deras löner är +160 sek/timmen.

    Själv får jag en timlön som är mycket lägre och skulle vilja veta om ni har några tips om vad betalar andra bolag för löner och ser deras organisation ut? DVS har de kundansvarig i Göteborg också?

    Tacksam för alla tips!


    Personlig assistans, löner
  • Svar på tråden Vilket assistansbolag betalar högst lön till sina Personliga assistenter?
  • fridan59

    Hej!Jag vet ett assistentbolag där ingångslönen är 135:- i timmen +ob efter viss tid på kväll.Detta assistentbolag är Frösunda.M.V.H.Anneli

  • fridan59

    Det finns ju också Carpe diem som har huvudkontor i Göteborg vet inte va de har för timlön men ligger i Götrborg.M.V.H.Anneli

  • UlleGull41

    Kolla upp de där riktigt noga, för har du högre timlön så kan i värsta fall OB tillägget ligga inbakat i lönen.

    Vilket innebär att du inte får några tillägg alls vid helg,kväll,natt och storhelger. Vet vissa bolag som har det så .

  • Alice34

    Du kan även använda dig av en så kallad assistansförmedling och sätta det som ett krav (eller önskemål) att assistansbolaget ska hålla en viss lönenivå.  Då kan du också få flera förslag. Har själv använt http://assistansformedlaren.se  - och det kostar inget att göra det. 

  • Smurfdotter