• Anonym (Gift(ig) man)

    Mest män på Happypancake?

    Brukar hänga där ibland, och blir inte riktigt klok på kvinnorna, eller också är det jag som inte har koll på "Koderna" som gäller där?

    Det är svårt att överhuvudtaget få kontakt med nån, särskilt när man angett att man är gift, trots att man skriver att man inte är ute efter ett "snedsteg", utan bara söker nån att snacka med.
    Går bättre (men bara lite) när man inte anger civilstånd.

    Tolkar det som att det är ett kraftigt överskott på män, så kvinnorna kan välja och vraka! 
    Samtidigt när man hängt där ett bra tag, så ser man att en del kvinnor är kvar, ända sen man gick med faktiskt, så dom kanske har svårt att hitta den rätta?

    Nån som har koll på ungefärlig procentsats på fördelningen?

    Finns ju 3 kategorier: Vänskap, kort romans och seriöst förhållande.
    Vänskap och seriöst förhållande är förstås vanligast i annonserna! 

    Det borde väl gå att hitta nån som kanske inte vill mer, än att "snacka lite skit" i all enkelhet?

    Ser väl hyfsad ut (har bild som öppnas vid anmodan), ett trevligt sätt också, skötsam.
    Dock lite blyg, som kanske ligger mig i fatet?

     

  • Svar på tråden Mest män på Happypancake?
  • Anonym (Gift?)

    Hm.. har själv hängt där en kort period och träffade faktiskt min älskling via HP. :)

    Jag tror du har svaret själv: nämligen ditt civilstånd. Är nog inte många kvinnor som vill ha en seriös vänskap eller relation som aktivt tar kontakt med en gift man. Är man däremot ute efter lite skoj och inte har något emot att bidra till otrohet-utomäktenskaplig flirt så är självklart ditt civilstånd inget hinder.

    Men frågan varför du söker kontakt med kvinnor på HP är ju synnerligen intressant? Vad förväntar du dig få för napp? Och varför behöver du den kontakten?   

  • Anonym (Gift(ig) man)

    Nåt man saknar hemma kanske? Och vill diskutera med en annan kvinna!

  • P30
    Anonym (Gift(ig) man) skrev 2013-10-31 14:35:07 följande:
    Det är svårt att överhuvudtaget få kontakt med nån, särskilt när man angett att man är gift, trots att man skriver att man inte är ute efter ett "snedsteg", utan bara söker nån att snacka med.
    ...
    Ser väl hyfsad ut (har bild som öppnas vid anmodan), ett trevligt sätt också, skötsam.
    Jag gissar att kvinnorna är lika förvirrade som jag. Vad vill du egentligen?
    Om de vill snacka är det ju bara att börja prata med någon på bussen - och där brukar ju utseendet inte spela så stor roll. Att du är skötsam, var tycker du att det passar in i snacksökeriet?

    Nejdu, du söker nog någon att ligga med. De flesta singeltjejer vill hellre ligga med någon som potentiellt har en framtid. Och om inte finns de snarare på VM eller på BC.

    Så good luck with that one... 
    Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • FeliciaA2
    Anonym (Gift(ig) man) skrev 2013-10-31 14:35:07 följande:
    Brukar hänga där ibland, och blir inte riktigt klok på kvinnorna, eller också är det jag som inte har koll på "Koderna" som gäller där?

    Det är svårt att överhuvudtaget få kontakt med nån, särskilt när man angett att man är gift, trots att man skriver att man inte är ute efter ett "snedsteg", utan bara söker nån att snacka med.
    Går bättre (men bara lite) när man inte anger civilstånd.

    Tolkar det som att det är ett kraftigt överskott på män, så kvinnorna kan välja och vraka! 
    Samtidigt när man hängt där ett bra tag, så ser man att en del kvinnor är kvar, ända sen man gick med faktiskt, så dom kanske har svårt att hitta den rätta?

    Nån som har koll på ungefärlig procentsats på fördelningen?

    Finns ju 3 kategorier: Vänskap, kort romans och seriöst förhållande.
    Vänskap och seriöst förhållande är förstås vanligast i annonserna! 

    Det borde väl gå att hitta nån som kanske inte vill mer, än att "snacka lite skit" i all enkelhet?

    Ser väl hyfsad ut (har bild som öppnas vid anmodan), ett trevligt sätt också, skötsam.
    Dock lite blyg, som kanske ligger mig i fatet?

     
    Det är gissningsvis fler män än kvinnor. Ja - kvinnornas mailkorgar blir fulla (i alla fall min)

    Nej - de flesta är inte där bara för att prata/chatta . Det är en dejtingsite!!! Många är oerhört seriösa.

    Nej - vi som inte är fullt så seriösa är inte heller alltid där för att chatta. Vi ödslar inte tid på blindskott. Jag brände tillräckligt med seriösa kandidater som tröttnade när jag hade fullt upp med att vänligt avvisa de som var helt fel ut.

    I övrigt
    Om din profil är halvtom/tom och utan bild så ödslar ingen tid på dig. 
    Om du börjar dina mail med "hej! hur är läget" så kommer du inte få svar. 

    Jag blev less på de som sökte kontakt utan att vare sig ha en profil eller togs sig tid att skicka ett vettigt mail. Att med var och en gå igenom de mest basala fakta såsom ålder, längd, vikt, intressen mm i form av privata mail är en omöjlighet - för många intressenter. De som inte presenterade sig i klartext i profilen åkte ut omgående. Dessutom är det en slags förolämpning på de som satsar på sina profiler. Det kändes fel att killen i mailkorgen visste massor om mig och jag inget om honom när han villa ta min tid i anspråk.

    Jag tjatade lite med en gift man som var ute efter ett vänsterprassel. Men jag ifrågsatte honom mest. Det var lite kul...de romanser jag haft har jag hittat på annat ställe (VM bland annat)

    Fundera på detta och lycka till :)
     
  • Anonym (Gift(ig) man)
    FeliciaA2 skrev 2013-10-31 20:29:56 följande:
    Det är gissningsvis fler män än kvinnor. Ja - kvinnornas mailkorgar blir fulla (i alla fall min)

    Nej - de flesta är inte där bara för att prata/chatta . Det är en dejtingsite!!! Många är oerhört seriösa.

    Nej - vi som inte är fullt så seriösa är inte heller alltid där för att chatta. Vi ödslar inte tid på blindskott. Jag brände tillräckligt med seriösa kandidater som tröttnade när jag hade fullt upp med att vänligt avvisa de som var helt fel ut.

    I övrigt
    Om din profil är halvtom/tom och utan bild så ödslar ingen tid på dig. 
    Om du börjar dina mail med "hej! hur är läget" så kommer du inte få svar. 

    Jag blev less på de som sökte kontakt utan att vare sig ha en profil eller togs sig tid att skicka ett vettigt mail. Att med var och en gå igenom de mest basala fakta såsom ålder, längd, vikt, intressen mm i form av privata mail är en omöjlighet - för många intressenter. De som inte presenterade sig i klartext i profilen åkte ut omgående. Dessutom är det en slags förolämpning på de som satsar på sina profiler. Det kändes fel att killen i mailkorgen visste massor om mig och jag inget om honom när han villa ta min tid i anspråk.

    Jag tjatade lite med en gift man som var ute efter ett vänsterprassel. Men jag ifrågsatte honom mest. Det var lite kul...de romanser jag haft har jag hittat på annat ställe (VM bland annat)

    Fundera på detta och lycka till :)
     
    Har en profiltext som är ifylld så gott det går, och bild som visas på anmodan.

    Har förstått att ni kvinnor får mer mailsvar än oss män, om mannen inte är modellsnygg.

    Själv så brukar jag bara skriva till tjejer som är "normalsnygga", men det är väl lika där.
    Dom har väl att välja på, så det är svårt där också.

    Kvinnor som är jättesnygga (I mina ögon) brukar jag aldrig skriva till, för dom har nog fullt upp utan mig!      
  • Philipsson
    Anonym (Gift(ig) man) skrev 2013-11-04 15:43:21 följande:
    Har en profiltext som är ifylld så gott det går, och bild som visas på anmodan.

    Har förstått att ni kvinnor får mer mailsvar än oss män, om mannen inte är modellsnygg.

    Själv så brukar jag bara skriva till tjejer som är "normalsnygga", men det är väl lika där.
    Dom har väl att välja på, så det är svårt där också.

    Kvinnor som är jättesnygga (I mina ögon) brukar jag aldrig skriva till, för dom har nog fullt upp utan mig!      
    Det är väl som irl.  Männen måste visar fäjdrarna och kvinnorna väljer och vrakar.

    Det där beror ju på att män har större sexuell lust än kvinnor.

    Kvinnor skriver inte mejl till män eftersom de inte har bråttom (de har ingen pung som behöver tömmas), utan de kan avvakta i princip hur länge som helst.
  • Anonym (Pannkakan)

    Träffade min pojkvän genom denna sida och visst var det lätt som tjej att både hitta killar att gå på dejt men också snacka med.
    Beror ju självklart vad man är ute efter men jag som då letade seriöst har ju inget intresse av att snacka med en gift man som söker vänskap.... kommer ju inte leda till något.
    Sen är det många killar som bara skriver "hej", "vad fin du är" osv, vad svarar man på det när man får typ 20 st sådana / dag?
    Skriv något intressant och lite udda, något som fångar tjejens intresse och som sticker ut lite. 

  • Anonym (Lala)

    Hej TS!

    Kan bara hålla med dej.
    Det är hopplöst att få kontakt med nån på pannkakan för vänskap.
    Folk är nog ute efter romans fast de skriver vänskap. Eller?

    Skulle du mot förmodan se mitt inlägg så blir jag gärna nån du kan prata med vid sidan av din fru.
    Jag har själv familj och sambo men vänner kan du aldrig få för många av.

  • Sensitiveguy
    FeliciaA2 skrev 2013-10-31 20:29:56 följande:

    Det är gissningsvis fler män än kvinnor. Ja - kvinnornas mailkorgar blir fulla (i alla fall min)

    Nej - de flesta är inte där bara för att prata/chatta . Det är en dejtingsite!!! Många är oerhört seriösa.

    Nej - vi som inte är fullt så seriösa är inte heller alltid där för att chatta. Vi ödslar inte tid på blindskott. Jag brände tillräckligt med seriösa kandidater som tröttnade när jag hade fullt upp med att vänligt avvisa de som var helt fel ut.

    I övrigt

    Om din profil är halvtom/tom och utan bild så ödslar ingen tid på dig. 

    Om du börjar dina mail med "hej! hur är läget" så kommer du inte få svar. 

    Jag blev less på de som sökte kontakt utan att vare sig ha en profil eller togs sig tid att skicka ett vettigt mail. Att med var och en gå igenom de mest basala fakta såsom ålder, längd, vikt, intressen mm i form av privata mail är en omöjlighet - för många intressenter. De som inte presenterade sig i klartext i profilen åkte ut omgående. Dessutom är det en slags förolämpning på de som satsar på sina profiler. Det kändes fel att killen i mailkorgen visste massor om mig och jag inget om honom när han villa ta min tid i anspråk.

    Jag tjatade lite med en gift man som var ute efter ett vänsterprassel. Men jag ifrågsatte honom mest. Det var lite kul...de romanser jag haft har jag hittat på annat ställe (VM bland annat)

    Fundera på detta och lycka till :)

     


    Om du är trött på de mail du får - skriv själv till män. ;)
Svar på tråden Mest män på Happypancake?