• CoC

    Kostråd och förberedelser i flickbak- häng med!

    Jag har en son runt året som var mycket efterlängtad och det tog cirka 7 månader att bli gravida. Den månadern jag blec gravid trodde vi inte det var möjligt eftersom min man var bortrest över ÄL( en lördag) . Men med sex på fredag morgon och måndag kväll blev det en prins. Den månaden och förgående hade jag och min man ätit bisolvon och jag ätit Royal Jelly ( bidrottningsgele). Niu är det dags för en baby till och denna gången önskar jag innerligt att vi får en lillasyster till vår son. Har läst rätt mycket trådar om "flickbak" och även pgd ( att bestämmma kön utomlands via IVF). Jag och min man önskar att vi kan få möjligheten att få tre barn så prova ett flickbak på naturlig väg med nr 2. Så här tänkte vi gå till väga; 

    Förberedelser

    Sex 3-5 dagar innan ÄL. ( Har börjat anv ÄL- stickor)
    Tänkt att min man ska duscha innan sex
    Kvinnan anv Aco intimtvål
    Kvinnan inte orgasm 
    Mannen inte komma så långt i mig ( missionären) 

    Min kost
    Mkt nötter, blåbär, mjölkprodukter, morötter, avocado, kaffe...
    Är gluten känslig så undviker det

    Mina kosttillskott
    Kalcium tabletter 2 st
    Folsyra
    C- vitamin
    Magnesium 
    Tranbärskapslar 2 st 
    D- vitamin ( har på recept så har inte med detta att göra) 
    B- vitamin ( har det på recept så har inte m detta att göra) 
    Bisolovon 3 ggr dag fr första mensdag- äl stegring
    Royal jelly ( bidrottningsgele) små drickkapslar på 2000mg ( innan sänggående fr första mensdag- äl stegring) 

    Min mans kostilskott
    Bislovon 3 ggr dag fr mens- äl 
    C- vitamin
    Folsyra
    Zink
    Omega 3 
    Man vitamin fr aco
    D- vitamin

    Har mens nu så vid nästa äl kör vi!! Någon som vill hänga på?

     


    Bisolvon, bidrottningsgele, royal jelly, längtan att få en dotter
  • Svar på tråden Kostråd och förberedelser i flickbak- häng med!
  • längtan 89
    Mamapingu skrev 2013-11-09 16:33:47 följande:

    Vad är bisolvon bra för? Eller liksom hur är det bra?


    Har hört att det ska göra sekretet i kroppen mer lättflytande =slemlösande o på så vis lättare för spermierna o ta sig fram till ägget. Har ej testat. Men har man tunna trådiga flytningar vid ÄL så ska det inte behövas skulle jag tro.
  • CoC

    Hej, 
    Har läst att bidrottninggele ska göra ägglossning starkare och säljs som fertilitets höjande naturläkemedel. Bisolvon för att spermierna ska bli snabbare och för mig att att det ska vara lite slemlösnade så spermierna hittar till ägget...
    Jag har satt ihop min kur efter mycket googlande bla. på FL. Vore kul om ngn vill följas åt.

    Har köpt clearblues nya ägglossningstest som visar de 4 mest fertila dagarna. Idag med en blinkande Skrattande, vilket betyder fertil men inte som mest fertil då ska den tydligen inte blinka. Jag och mannen hade sex i duschen igår innan han åkte på affärsresa. Inte tillbaka förrens söndag så stor sannolikhet att det inte blev något men man hoppas alltid...   

  • Mamapingu

    Jag är skeptiskt till att ta mediciner över huvud taget så det skulle inte falla mig in att ens testa men hoppas det funkar för er :) Vi har en pojke sen innan och det skulle såklart vara kul med en flicka för att ha en av varje men jag känner att det får naturen avgöra. Vi planerar dessutom för tre barn och jag tänker mig att nästa också är en pojke och att den sista blir en tjej, men vad vet jag :P 

    På vilket sätt ska könet kunna bestämmas av att mannen duschar innan, du inte kommer och att du använder aco intimtvål? *nyfiken*  

  • MammaMia93

    Vi har inte satt igång ännu, men lär göra det snart. Vi hoppas också på en liten tjej.


    Elliot 30 December 2011
  • längtan 89
    CoC skrev 2013-11-14 18:32:39 följande:
    Hej, 
    Har läst att bidrottninggele ska göra ägglossning starkare och säljs som fertilitets höjande naturläkemedel. Bisolvon för att spermierna ska bli snabbare och för mig att att det ska vara lite slemlösnade så spermierna hittar till ägget...
    Jag har satt ihop min kur efter mycket googlande bla. på FL. Vore kul om ngn vill följas åt.

    Har köpt clearblues nya ägglossningstest som visar de 4 mest fertila dagarna. Idag med en blinkande Skrattande, vilket betyder fertil men inte som mest fertil då ska den tydligen inte blinka. Jag och mannen hade sex i duschen igår innan han åkte på affärsresa. Inte tillbaka förrens söndag så stor sannolikhet att det inte blev något men man hoppas alltid...   
    okej men på vilket sätt är det bättre om ägglossning blir starkare? Ursäkta om jag är trög men är inte så insatt i detta än hehe
  • sarasessi

    Jag hänger gärna på här. Vi har en helt fantastisk son född 2011 och nu i slutet av december börjar vi vårt första syskonförsök. Vore roligt med en av varje, men det är inte en längtan som är överväldigad hos mig. Jag har en väldigt dålig relation med min mamma och har alltid varit min pappa närmare, så det finns en rädsla hos mig av en "mamma-dotter-relation". Jag är mycket medveten om vad jag inte vill att min eventuella dotter ska få för relation med mig, ändå finns en smygande rädsla för att få en dotter, en rädsla som aldrig funnits till min son idag. Jag känner mig trygg i min mammaroll och det borde inte vara någon skillnad att få en dotter, men ändå finns rädslan där av egna erfarenheter att inte vara tillräcklig för min dotter.  

    Det som vi kommer köra på är sex innan äl. Har köpt cb test som visar de fyra dagar då man är mest fertil. Vi kommer att ha sex innan den visar på högst fertilitet. Tog ut min spiral i våras redan och har väldigt bra koll på min äl, men vi kommer ändå köra på testen. Äl för mig är enligt mina beräkningar 4 januari. När har du äl?

    Jag kommer även att äta kalcium- och magnesiumtabletter, folsyra och tranbärskapslar. Folsyra äter jag redan nu. Kanske får andra tips här i tråden på vad jag kan äta. Sambon är inte lika insatt, så vet inte om jag får honom att äta några extra tillskott. 

      

       

         

  • sarasessi

    Glömde skriva att vi även kommer att köra: Varm dusch innan för sambon och ingen orgasm för mig vid sex :)

  • rallymamman

    Hallåjsan alla "tjejbebisbakare"

    Vilken spännande tråd :)
    Vi har försökt få ett syskon till våran underbara son som är född 08..
    Slutade med mina p-piller i slutet av augusti nu, och har köpt ägglossningstester och läst massa om schettlesmetoden,att försöka baka flicka... :)
    Självfallet vore de hur kul som helst med en till grabb,men skull vilja testa å se om de funka :)
    Så vi har (eller rättare sagt jag hehe) tänkt ut vilken dag och räknat dagar innan äl..
    Men nu senaste försöket så kändes det liksom bara kört .
    Vi mös på ons och fredag sen så hade jag äl nångång mellan mån eftermiddag fram till tisdag natt..
    svårt att veta exakt..
    Men det kändes bara som att de va kört den månaden att de va alldeles för många dagar mellan,att spermierna  dött ut...

    Skulle haft min mens mån18/11 nu men den kom inte(och den bruka alltid komma samma tid nästan samma dag)
    Köpte test,har nu gjort flera flera test,tillochmed varit till vårdcentralen och dom har sagt att jag är gravid..
    Men ändå så tro jag inte riktigt på det..?

    Vore spännande och se hur teorin stämmer..de här med att tjejspermierna överlever längre att killspermierna ut..
    Hur blir det man räknar i mitt fall..är det någon som har koll..?? alltså hur många dagar efter de bli ungefär..? :S

Svar på tråden Kostråd och förberedelser i flickbak- häng med!