• Äldre 1 Nov 20:59
    5526 visningar
    35 svar
    35
    5526

    Sponsorer till blogg

    Hej! 
    Jag driver ett mat blogg, som ni förstår så lägger jag upp recept på mat/godis och tårtor. Jag undrar hur man får sponsorer? om det är någon som har ett tips svara!!

    www.lundza.com 

  • Svar på tråden Sponsorer till blogg
  • Äldre 1 Nov 21:02
    #1

    Du får söka upp företag och sedan maila om ett eventuellt samarbete ;)

  • Äldre 1 Nov 21:12
    #2

    Ja men hur ska ett sånt mail se ut, och vilka ska man vända sig till stora/små företag?

  • Äldre 1 Nov 21:16
    #3

    Har du många som följer din blogg? Jag skulle gissa att det är lättare att kontakta mindre företag alt företag som har en ny produkt som ska ut på marknaden.

  • Äldre 1 Nov 21:18
    #4

    Jag har väl 140-200 i veckan och jag skulle vilja bli sponsrad med produkter till tävlingar, eller till recensioner.  

  • Äldre 1 Nov 21:48
    #5

    Jämför man med andra matbloggar tyckte jag inte din kändes som en matblogg dock, mer en allt i allo med matinslag. Sen tror jag du behöver betydligt mer trafik än du har för att kunna få en sponsor.


    William 2011-02-08
  • Äldre 1 Nov 22:01
    #6

    Vad kan jag förbättra eftersom du gav kritik?   :)

  • Äldre 1 Nov 22:01
    #7

    Om det är stora företag du söker dig till, kontakta marknadschefen.
    Är det små företag, kontakta VD, eller möjligtvis styrelseordföranden.
     

  • Äldre 1 Nov 22:03
    #8

    Du måste nog dock förändra en del och börja jobba på mer trafik innan någon blir intresserad.
    Men du kan ju alltid försöka. 

  • Äldre 1 Nov 22:15
    #9

    Förändra vad? :) kritik behövs men i så fall behöver jag veta vad som ska bättras? 

  • Äldre 1 Nov 22:23
    #10
    lundza skrev 2013-11-01 22:15:20 följande:
    Förändra vad? :) kritik behövs men i så fall behöver jag veta vad som ska bättras? 
    Till exempel är det första man möts av - "Bitchigaste bloggen i Sweden"
    Skippa det laddade språket om du vill ha seriösa samarbeten, skippa mixen av svenska - engelska och svengelska.
    Ta bättre bilder, de tre som rullade var suddiga och helt ärligt, ganska oaptitliga. De är fotade alldeles för nära. Tänk på att man måste förmedla det goda man bakat/lagat genom bilden, läsarna kan inte känna lukten av det och ännu mindre smaka på det. Lägg upp det på ett snyggt sätt, tänk på belysning etc. 
    Läs på om hur man tar bra matbilder. 
Svar på tråden Sponsorer till blogg