• Anonym (Kaffedraken)

    Hjälp! Är detta ett missfall?! Bilder, varnar känsliga personer!

    Som rubriker lyder skulle verkligen behöva hjälp av någon som vet, är detta ett missfall?! och om inte, vad fasen är det då? hade ingen aning om någon eventuell graviditet.. Är så tacksam för snabba svar, ber verkligen om ursäkt för de obehagliga bilderna, men måste får svar!..



    a de obehagliga bilderna! 
  • Svar på tråden Hjälp! Är detta ett missfall?! Bilder, varnar känsliga personer!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jajjemän! Precis så såg mitt tidiga MF ut, beklagar eller vad som nu passar...:/ kan tillägga att jag inte var i mer än vecka 5 ungefär.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ser liknande ut som jag hade när jag tror jag fick ett tidigt missfall... isamband mef Detta så hade jag en väldigt slemmig böödning å lite klumpar.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack så hemst mycket för svar! Kan inte heller varit långt gången, förstår knappt hur de kan ha blivit något, så himla osannolikt, men men..

  • Anonym (Kaffedraken)

    Shit, jag fick ett sånt också när jag var yngre. Ingen tror mig men jag har alltid trott att det var ett missfall jag fick. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    ja jag förstår inte vad det skulle vara annars liksom... men måste man kontakta läkare om man fått missfall? typ kolla om allt är ute eller de behövs inte?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Eftersom det är så tidigt missfall så tror jag inte att det är jätte viktigt att du kollar, men för säkerhets skull så boka vaginalt ultraljud för att se om det eventuellt finns rester. Kan bli allvarliga infektioner om det ligger kvar rester i livmodern och drar åt sig bakterier. Kolla för säkerhets skull! Lycka till

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tvärtom va det för mig emtherese, TS borde absolut åka och kolla sig hos läkare eller gyn!
    TS, ring läkare!
    Och beklagar, kram! 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vilken chockartad upplevelse det måste vara för dig Kanske särskilt obehagligt när du inte ens visste att du var gravid. Det ser helt klart ut som ett litet foster. Beklagar det inträffade även om graviditeten kanske inte var planerad eller önskad. Ring och få en gynekologisk undersökning så att någon får kolla så att allt är ute. Lycka till. <3

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Otäckt) skrev 2013-11-05 14:33:46 följande:
    Vilken chockartad upplevelse det måste vara för dig Kanske särskilt obehagligt när du inte ens visste att du var gravid. Det ser helt klart ut som ett litet foster. Beklagar det inträffade även om graviditeten kanske inte var planerad eller önskad. Ring och få en gynekologisk undersökning så att någon får kolla så att allt är ute. Lycka till. <3
    Det är inget foster du ser, i v. 5 (där ts förmodligen var omkring) är embryot ca 1mm stort.
    http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Tema/Gravid/Graviditeten/vecka-for-vecka/Graviditeten-vecka-for-vecka/ 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ts, det ser ut som mf, men inte ett foster. Klumparna som kommer vid ett tidigt mf är slemhinnorna som växt sig tjocka i livmodern. I v 5 ( 1 vecka efter missad mens) är embryot bara någon mm, någon mm till veckan därpå osv.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Otäckt) skrev 2013-11-05 14:33:46 följande:
    Vilken chockartad upplevelse det måste vara för dig Kanske särskilt obehagligt när du inte ens visste att du var gravid. Det ser helt klart ut som ett litet foster. Beklagar det inträffade även om graviditeten kanske inte var planerad eller önskad. Ring och få en gynekologisk undersökning så att någon får kolla så att allt är ute. Lycka till. <3
    Det ser väl inte ut som ett foster. Det ser ut soim skinslamsor och blod men inte ett foster. Ts ta ett g-test- var du gravid borde det visa sig på testet. 
    Instagram...LOVALOVISA
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack! De där sista bringade ju lite klarhet i allt! Tyckte inte de var ett foster och dessutom alldeles för stort för att bara vara några veckor, men slemhinnor lär ju vara förklaringen!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (ella) skrev 2013-11-05 14:27:42 följande:
    Tvärtom va det för mig emtherese, TS borde absolut åka och kolla sig hos läkare eller gyn!
    TS, ring läkare!
    Och beklagar, kram! 
    Jag sa inte att hon inte ska kolla upp det. Mitt svar var lite mer menat att hon inte behöver sitta med rå panik, utan kan boka en tid i lugn o ro och kolla. Jag själv har fått ett tidigt missfall i tidig ålder och kollade inte upp om det fanns rester. Visste inte ens att man kunde behöva det. Sen när jag genomgick en sen abort så kollade jag självklart upp om det fanns rester! 

    TS, det mesta har förmodligen lyckats blöda ut, eller så kommer det att göra det. Det har inte hunnit bildas någon moderkaka eller liknande så det finns inte så mycket som behöver komma ut. Men självklart, boka tid hos gyn för din egen säkerhet!
    Jag beklagar verkligen.  
  • Anonym (Kaffedraken)

    Kolla med bm och ta med. Jag fick också så en gång, inte lika stor men stor var det och trodde det var missfall, men det visade sig vara rester (gammla celler) i från livmodern. Vissa kan få en hel klump medans andra inte märker nå då det komma tillsammans med mensen.

  • Anonym (Kaffedraken)

    jag fick nått liknande den understa bilden inatt, och det tillsammans med kraftig mensverk, mycket värre än vad de brukar vara, och riklig mens. kan det också vara missfall? 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vet att tråden är gammal, men om du läser undrar jag vad som hände sen. Fick du det kollat? Jag fick ngt likanande idag i samband med en vecka för tidig mens. Mycket ont i magen och riklig blödning. Orolig.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ja) skrev 2018-11-29 11:49:38 följande:

    Ja det är missfall. Det vita är fostrets hud.


    Du tror inte hon har förstått att det var missfall nu, så här 4-5 år senare? 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mrs Moneybags skrev 2018-11-29 11:52:58 följande:

    Du tror inte hon har förstått att det var missfall nu, så här 4-5 år senare? 


    1 år senare kunde hon inte det
Svar på tråden Hjälp! Är detta ett missfall?! Bilder, varnar känsliga personer!