• Äldre 5 Nov 23:34
    2672 visningar
    9 svar
    9
    2672

    Reklam

    Reklam ska ju fastna, och jag hittade en bild som jag tror är tämligen ny från ett företag ikväll, jag har svårt att tro att företaget självt bett om den här reklamen, men jag tror absolut att den kan vara effektiv när det gäller att folk ska minnas varumärket.. (Nyfikna kan se bilden -som inte innehåller något annat än en tjej som dricker mjölk- här).

    Reklam fastnar som sagt. På gott och ont. Vi älskar att hata reklampauserna, men det är med viss nostalgi som jag tänker tillbaka på t ex blöjreklamen med "jag är inte bara läkare, jag är även mamma..." eller den fula värktablettsgubben med den otroligt störiga sången.. "jag är ..... den intelligenta värktabletten..."  osv.

    Vilka reklamer har ni fastnat för eller hatat genom åren, vad gör en reklam BRA enligt er? LÄNKA GÄRNA till bilder eller videos, så kan man kanske få ett gott skratt :)
    Tycker du jag verkar klok/korkad/smart/rolig ska du se min blogg! gulligheter.blogspot.se är adressen.
  • Svar på tråden Reklam
  • Äldre 5 Nov 23:42
    #1

    Jag hatar den där "besväras du av illaluktande flytningar". INTE kul när man äter framför teven :P

    Den där mot analklåda, där dom gnuggar sig mot träd är lite rolig.

    Iprenreklamerna var irriterande.

    Snickers har ju en rolig med dom som åker bil och dom säger "du blir alltid så divig när du är hungrig". =)

  • Äldre 6 Nov 00:23
    #2
    roffe skrev 2013-11-05 23:42:15 följande:
    Jag hatar den där "besväras du av illaluktande flytningar". INTE kul när man äter framför teven :P

    Den där mot analklåda, där dom gnuggar sig mot träd är lite rolig.

    Iprenreklamerna var irriterande.

    Snickers har ju en rolig med dom som åker bil och dom säger "du blir alltid så divig när du är hungrig". =)