• Äldre 5 Nov 23:34
    2672 visningar
    9 svar
    9
    2672

    Reklam

    Reklam ska ju fastna, och jag hittade en bild som jag tror är tämligen ny från ett företag ikväll, jag har svårt att tro att företaget självt bett om den här reklamen, men jag tror absolut att den kan vara effektiv när det gäller att folk ska minnas varumärket.. (Nyfikna kan se bilden -som inte innehåller något annat än en tjej som dricker mjölk- här).

    Reklam fastnar som sagt. På gott och ont. Vi älskar att hata reklampauserna, men det är med viss nostalgi som jag tänker tillbaka på t ex blöjreklamen med "jag är inte bara läkare, jag är även mamma..." eller den fula värktablettsgubben med den otroligt störiga sången.. "jag är ..... den intelligenta värktabletten..."  osv.

    Vilka reklamer har ni fastnat för eller hatat genom åren, vad gör en reklam BRA enligt er? LÄNKA GÄRNA till bilder eller videos, så kan man kanske få ett gott skratt :)
    Tycker du jag verkar klok/korkad/smart/rolig ska du se min blogg! gulligheter.blogspot.se är adressen.
  • Svar på tråden Reklam
  • Äldre 5 Nov 23:42
    #1

    Jag hatar den där "besväras du av illaluktande flytningar". INTE kul när man äter framför teven :P

    Den där mot analklåda, där dom gnuggar sig mot träd är lite rolig.

    Iprenreklamerna var irriterande.

    Snickers har ju en rolig med dom som åker bil och dom säger "du blir alltid så divig när du är hungrig". =)

  • Äldre 6 Nov 00:23
    #2
    roffe skrev 2013-11-05 23:42:15 följande:
    Jag hatar den där "besväras du av illaluktande flytningar". INTE kul när man äter framför teven :P

    Den där mot analklåda, där dom gnuggar sig mot träd är lite rolig.

    Iprenreklamerna var irriterande.

    Snickers har ju en rolig med dom som åker bil och dom säger "du blir alltid så divig när du är hungrig". =)
    Håller med, Ipren har aldrig varit en reklam jag gillat, inte vare sig iprenmannen eller de där lite senare med musikanknytning.. deras grej är att göra irriterande reklam kanske?
    Tycker du jag verkar klok/korkad/smart/rolig ska du se min blogg! gulligheter.blogspot.se är adressen.
  • Äldre 6 Nov 14:01
    #3

    <iframe width="480" height="360" src="//www.youtube.com/embed/MYNj6r4gtoc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

    En annan favorit för min del. "Knäckehäxan"
    Kom igen, länka några roliga nu :)


    Tycker du jag verkar klok/korkad/smart/rolig ska du se min blogg! gulligheter.blogspot.se är adressen.
  • Äldre 6 Nov 14:02
    #4
    JessicaDeluxe79 skrev 2013-11-06 14:01:44 följande:
    <iframe width="480" height="360" src="//www.youtube.com/embed/MYNj6r4gtoc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

    En annan favorit för min del. "Knäckehäxan"
    Kom igen, länka några roliga nu :)
    Hoppsan tog fel kod.


    där har ni länken, kunde inte bädda in :)
    Tycker du jag verkar klok/korkad/smart/rolig ska du se min blogg! gulligheter.blogspot.se är adressen.
  • Ankmor
    Äldre 8 Nov 23:56
    #5

    Här är den ultimata reklamfilmen! Älskar
    " target="_blank">ÅKE
    !!  :D


    Jag har lagt ner tron på att APPen någonsin kommer att funka bra!
  • Ankmor
    Äldre 8 Nov 23:58
    #7

    "Har ho' fastnat?" :D

    ">


    Jag har lagt ner tron på att APPen någonsin kommer att funka bra!
  • Äldre 8 Nov 23:59
    #8

    Helt klockren!


    ">


    Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • Ankmor
    Äldre 8 Nov 23:59
    #9

    ArgaKillen - Jag kan inte riktigt förstå vad du menar i 56:e raden... kan du förklara lite närmre?


    Jag har lagt ner tron på att APPen någonsin kommer att funka bra!
  • LivetP­åJorde­n
    Tue 7 May 2019 00:36
    #9

    tycker den hä e skitkul



    min favorit!Skrattande


Svar på tråden Reklam