• Lilja0­7
    Äldre 5 Feb 14:09
    3972 visningar
    25 svar
    25
    3972

    Väder på Gran Canaria i mars?

    Står lite olika? 22, 24?? Vi åker i början på mars-ngn som varit där då? Vi ska till Bahia Feliz...
    Tror det är lite mulet där nu...

  • Svar på tråden Väder på Gran Canaria i mars?
  • Plittb­lipp
    Äldre 6 Feb 23:42
    #11

    Har varit där i mars för två år sedan, hade härligt väder.
    Men ett tipps är att ta me nått att sova i för hotellen är kalla på natten, de tippset fick vi och de stämde... Var varmare utomhus än inne!
    Pyjamas och sockar hade jag

  • nattin­attio
    Äldre 7 Feb 00:06
    #12

    Plittblitt: inte undra på .. var på GC för 2 år sedan 5 veckor från slutet av jan -
    sista feb, hade regn å åska, åter regn, blåst... nästan hela sista veckan , dvs förmodligen just innan du kom dit då ?

    Håller fullt med Varma halksockar på barnen är super! hårda ofta även hala stengolv på de flesta hotellen/lägenheterna! Jag brukar köpa från Domus/obs de har billiga, varma sköna med bra antihalk - tyvärr är de värdelösa redan efter 1-2 tvättar, men superbra att ha med!

    Filippa, vi hoppas på sol naturligtvis! är det soligt så kan det vara riktigt varmt oxå

  • Plittb­lipp
    Äldre 7 Feb 00:11
    #13

    De stämmer nog, för när vi kom med bussen så berättade dom att de varit värsta ovädret och en sandstorm hade blåst förbi som just höll på att lägga sig så de var super disigt då men sen vart de fint...

  • nattin­attio
    Äldre 7 Feb 00:24
    #14

    ja sandstorm vart det oxå men förra året var det mycket värre sandstorm, alla hostade å harklade sig (även inhemska), typ varannan var till sjukstugan.. själv drog jag oxå på mig lugninflamation där... den gången var det så finkorningt sand så det syntes inte så mycket. året innan (då du vart där oxå) var det tjockare å just som du säger man såg typ inte långt, men den var inte lika besvärande.

    calima som de heter (har även nått annat namn) kommer då å då - speciellt under vintern, sand som flyger från afrika. Man märker det först genom att temperaturen höjs med flera grader ibland under en enda timme (från typ 24 till 30), luften blir kvav å sådär typ när det är åska här. sen blåser det massor å sen kommer sanden smygande..

    får jag va lite värre? för tre år sedan (då i början av dec) var jag dit med en väninna (å våra barn) väninnas första utlandsemester å tror du inte en orkan drog över canaris just då! vi blev utkörda från restaurangen, polisbilar körde å pratade i högtalarna att orkanen kommer om 20 minuter... vägarna å flygplasen stägdes... det var ingen fara på taket för oss men inte det roligaste!

  • nattin­attio
    Äldre 7 Feb 01:05
    #15

    Håll dig uppdaterad med canaris nyheter, aktuella temperaturen har du lägst ner på sidan, dygnet runt. just nu på natten 17 grader

    www.grancanaria.st/

  • nattin­attio
    Äldre 7 Feb 01:08
    #16

    en annan sida: www.kanarieoarna.nu/default.asp

    svensk-spansk-svensk lexikon: (du hittar där även andra språk)

    lexin.nada.kth.se/sve-spa.shtml

  • Äldre 7 Feb 07:59
    #17

    Hej! Jag kom hem från bahia feliz i förgår. Vårat väder där har varit ganska så tråkigt. Var där 14 dagar varav kanske 5 var bra. Hoppas du får bättre lycka=)

  • Lilja0­7
    Äldre 7 Feb 09:39
    #18

    vikohenk : men hur många grader ca? Var det inte varm alls? *suck*

  • pysis
    Äldre 7 Feb 09:49
    #19

    En liten fråga bara (menar inget illa)
    Men varför åker man dit i mars??
    Varför inte åka till ett varmare land istället?

  • nattin­attio
    Äldre 7 Feb 09:57
    #20

    pysis, har varit till västindien i slutet av november, vill åka en kort resa utan planbyten, bara för att slappna av, å en del sol blir det ju ändå. uppvärmd pool gör att man kan bada ändå. Men visst hade aldrig egentligen valt Bahia (utan Puerto rico) men det var billigt å enda stället var bamseklubben finns.

  • Lilja0­7
    Äldre 7 Feb 10:06
    #21

    pysis: vi åker dit för att pappa fyller år, man kan ju inte flytta på sin födelsedag! Om man ska åka till typ indien å så, så måste man ju vara borta ett par veckor! Dessutom så hörde vi att bahia feliz ska vara bra & bra för barnfamiljer!

  • Lilja0­7
    Äldre 7 Feb 10:07
    #22

    nattinattio Varför hellre puerto rico?

  • pysis
    Äldre 7 Feb 10:15
    #23

    Jag har varit där i bahia feliz..och skulle inte åka dit igen.....tycker inte det är speciellt barnvänligt!

    Mne hoppas Ni får en trevlig semester och att värmen hittar Er!

  • nattin­attio
    Äldre 7 Feb 11:34
    #24

    Filippa K: poerto rico har du så mycket mer att göra å lätt att göra små utflyckter, i snitt mycket bättre å varmare väder, inte ständig blåst (blåser dock överallt, men inte så som i norra delen av ön).. men visst kan det vara skitväder i puerto oxå! men inte lika många dagar å oftast inte lika dåligt!

  • Lilja0­7
    Äldre 7 Feb 12:33
    #25

    pysis :: konstigt att så många åker dit då Jag tror att man tycker så olika om alla ställen, så jag tror att det säkert blir bra. Om det nu inte var så barnvänligt, varför inte? Vad är det som brister? KAn ju vara bra att veta..

Svar på tråden Väder på Gran Canaria i mars?