• mumsan8

    kört vid 43?

    Är det kört att få ett till barn vid 43? Jag vill så gärna ha en till. Har en dotter som blir 5 o en son som blir 12.

  • Svar på tråden kört vid 43?
  • Pipal

    Många i Hollywood har ju äggdonator. Men det snackas inte om det. Det är därför dom är övermänniskor och inte åldras.

  • Pimpinellan

    Det är rent statistiskt mycket svårt,men ingalunda omöjligt. Jag känner ett flertal som lyckats,vissa har t.o.m fått tre barn efter 40 och en vid 47 helt spontant. Dock kan man misstänka att rätt många av de där hollywwodgamlingarna egentligen gjort ÄD och det får de ju gärna,men de borde stå för det för folk kan ju tro att det är mycket lättare än vad det egentligen är att bli gravid runt 45.

    Du kan alltid försöka,man vet aldrig! Finns ingen hjälp att få i Sverige om det inte går,men utomlands är det mesta tillåtet till 49.

  • Pipal

    Min famors mamma fick faktiskt sin sista vid 50. Helt otroligt. Det var ju länge sen så hon fick ju inte vara med så länge efter det :(

  • Natulcien

    Jag känner en kvinna som fick två barn mellan 42-46 års ålder, och en annan kompis fick ett andra barn när hon var 42. Så kört är det ju inte.

  • KameliaDamen

    Inte kört! Blev gravid vid 43. Har ett barn fött 2009, var då 40 när vi startade, med IVF för att vi försökt i 8 år men inte lyckats. Men tydligen så gick det bra 2012 för då blev jag gravid på naturlig väg. 
    Lycka till!

  • Shab

    Hej Jag är nu 41 och min förste är 2 1/2 måned. Känner mig inte alls 'gammal'. Men klart en fordel att ha en god fysik och leva hälsosamt for att hålla sig 'ung' och orke.


    Vh Mamma 41
  • Shab
    Shab skrev 2014-01-26 22:53:57 följande:
    Hej Jag är nu 41 och min förste är 2 1/2 måned. Känner mig inte alls 'gammal'. Men klart en fordel att ha en god fysik och leva hälsosamt for att hålla sig 'ung' och orke. Nu funderar vi på att skaffa ett mer barn, hur länge törs vi mon vänta?
    Vh Mamma 41

    Vh Mamma 41
  • Wilmersmamma

    Hej,

    Är 40 och väntar vår andra- det finns hopp. Försökt i 1 år- tänkte börja med IVF men det löste sig naturligt.
     Läste om någon som var 47 här i en annan träd. De i USA med äggdonator måste väl ändå ha mens?- man kan väl inte bli gravid med äggdonator om man gått in i klimakteriet och mensen har upphört?

  • Lyckomamman

    Inte alls kört så länge du har regelbunden ägglossning. Strular ägglossningen finns det ju en hel del man kan göra för att boosta den.

    Jag har fått barn på helt naturlig väg vid både 43 och 45 års ålder, hade dock 3 missfall däremellan.

  • PaulinaoEllen

    Ny här;) Nä...tycker inte att det är försent. Fick en dotter i Januari och själv fyller jag 42. Njuter på ett annat sätt med Ellen än dem första barnen som nu är 13 och 15 år gamla Lycka till:) //Paulina.


    mumsan8 skrev 2013-11-17 10:50:29 följande:
    Är det kört att få ett till barn vid 43? Jag vill så gärna ha en till. Har en dotter som blir 5 o en son som blir 12.

  • Anninka

    Jag är 45 och väntar mitt andra barn med BF idag.
    Blev gravid helt på naturlig väg men om du är öppen för att ta hjälp av en homeopat så kan jag varmt rekommendera det.


    Jag har sett till att alla mina värden är optimala och då tänker jag på både de som vanliga vården tittar på samt flera andra som det pratas mer om inom det alternativa. Det finns en kvinna i Bromma som hjälpt många 'äldre' att bli gravida när inget annat funkat.

    Hon heter Marika Jalil. Du kan googla på hennes namn.
    Lycka till och ge inte upp Glad


     

  • hoppaspatur

    Är 43 och gravid i vecka 34, det går! Men var beredd på en radda missfall, att det inte går på första försöket. Många ägganlag är skruttiga i vår ålder men det finns guldkorn kvar om man är beredd stå ut med lite missfall på vägen så går det om man orkar kämpa lite.

  • sextiotalist

    Två i min bekantskapskrets har fått barn (på naturlig väg) efter 45 en fick tre stycken efter 40

Svar på tråden kört vid 43?