• Problemet

    Bedhead tigi?

    Jag vet inte riktigt om jag satt tråden i rätt katagori, men iallafall
    jag har kollat runt på bedhead tigi shampoo och har hittat några som går upp mot 500 kr (balsam och shampoo) vilket jag tycker är orimligt mycket pengar

    min fråga är då ifall någon av er använt er av detta orimligt dyra shampoo och om det ger något ''speciellt'' resultat? 

    jag anser att shampoo  är som vilket  shampoo som helst, men tänkte fråga ändå med tanke på att shampoot är så dyrt
     

  • Svar på tråden Bedhead tigi?
  • Fjärilslarv

    Hej.
    tigi verkar vara ett märk som inte testar på djur av vad jag ser på google, så det är ju bra.
    500kr för schampo och balsam (antar att du menar stora pumpflaskor?) är inte speciellt dyrt =).
    jag använder själv goldwell dual senses green serien och 1,5 liter av vardera schampo, balsam och inpackning kostar ca 300kr styck.  

  • Annastalknapp

    Hittade deras 500ml flaskor (massa olika sorter) på rusta igår för 99 (!!!) kr styck! Vilken lycka!:)

  • Vinterankan

    Jag använder bara schampon i den prisklassen och de är helt klart mycket bättre än icaschampon. Bedhead har jag dock dålig erfarenhet av, men vet andra som gillar det. Det passar inte mitt hår helt enkelt, blev flottigt.

  • LillaJag06

    Det är bra schampo och balsam och absolut värt pengarna.

    Själv använde jag Curl schampot och håret luktade jättegott och gav fukt/glans.

    Använder inte det längre då jag fått en allergisk reaktion sen 2 år tillbaka.

    Använde det i ca8 år och kommer byta tillbaka om jag blir bättre :)

  • MikaelaKarespang

    Jag använder TIGI och är jättenöjd. Jag har de röda flaskorna och även de rosa. 
    Du får mycket schampo för pengarna. Jämför med detta schampo mot ett vanligt från mataffären som tar slut på en gång så kommer du att bli nöjd. Dessutom så finns de att köpa på Rusta från 99 :- .
     

  • IsaSS

    För mig fungerar varken tigi schampot eller balsamet bra. Det ger varken glans eller styrka, utan snarare får det mitt hår att sära på sig, bildar en kletig konsistens som får håret fettigt. Och det är inte pga att jag inte sköljer ut det ordentligt efteråt. Jag kan sitta i över en halvtimme bara för att få bort den konstiga kostistensen. Jag vet inte om det är för att den ej passar min hårtyp - mellantjockt, rakt med tunna hårstrån, eller om det faktiskt är något fel på schampot. Mitt hår har aldrig reagerat såhär förut och jag har använt det i över ett år nu...

Svar på tråden Bedhead tigi?