• Äldre 25 Nov 12:56
    4470 visningar
    11 svar
    11
    4470

    Någon som köpt korsett?

    Hej!

    Har hittat en dröm-korsett som jag så gärna vill ha. Men är lite fundersam över vilken storlek jag ska välja. Är mellan small och medium enligt tabellen. Någon som handlat korsett från www.swedishsin.se och vet hur storlekarna är?

    Det är den här korsett-klänningen jag vill ha. Tycker den är så burlesk-snygg. http://swedishsin.se/klader-underklader/korsetter/satin-korsett-klanning-strumpyxor-med-som.html     

  • Svar på tråden Någon som köpt korsett?
  • Äldre 25 Nov 13:00
    #1

    Maila deras kundtjänst med dina mått och fråga om råd, de borde ha koll :)

  • Äldre 25 Nov 13:01
    #2

    Otroligt snygg!!!

    Har aldrig handlat där men du kanske kan maila dem och fråga?

  • Äldre 25 Nov 14:03
    #3

    Verkar ju vara överlappande storlekar. Jag skulle generellt säga "Ta inte för stor" för då drar du ihop snörlivet helt och då blir det inte lika snyggt.
    Vi vill se bildbevis sen!

    Nej, jag brukar inte ha korsett själv... men jag har varit på en och annan fest med burlesktema. Underbart!


    Kille, 36år från Borlängetrakten i Dalarna, med en son på 11år
  • Äldre 25 Nov 15:20
    #4

    Du kan ju börja med att använda storlekstabellerna på sidan. En riktig korsett väljer man vanligtvis 10-15 cm mindre än midjestorleken men detta är ju ingen korsett med stålfjädrar så räkna inte med någon större korsetteffekt.

  • Äldre 25 Nov 20:21
    #5

    Verkar inte som det svar jag skrev kom fram... hm.

    Jag fick lite hjälp av kundtjänst och så lite chansning på det, valde den mindre storleken... Tror det blir kanon! Ska bli så spännande. Hoppas den är lika fin i verkligheten och att den kommer i brevlådan snart!

  • Äldre 16 Dec 18:00
    #6

    Det finns oxå läckra korsetter på TwilFit, Lindex och NK dam, d'är kan du prova och få bra hjälp, har Inga problem att köpa till min fru ;) och passer det inte så gäller öppet köp, bytesrätt

  • Anonym (Irons­prings­)
    Äldre 16 Dec 19:50
    #7
    TomAnd skrev 2013-12-16 18:00:02 följande:
    Det finns oxå läckra korsetter på TwilFit, Lindex och NK dam, d'är kan du prova och få bra hjälp, har Inga problem att köpa till min fru ;) och passer det inte så gäller öppet köp, bytesrätt
    Hmm nja... tror inte det är samma typ av korsett som det pratas om här... de på dessa är mjuka och ja sexiga underkläder punkt slut... medan en riktig korsett är något helt annat.... 
  • Anonym (/)
    Äldre 17 Dec 14:01
    #8
    Anonym (Ironsprings) skrev 2013-12-16 19:50:45 följande:
    Hmm nja... tror inte det är samma typ av korsett som det pratas om här... de på dessa är mjuka och ja sexiga underkläder punkt slut... medan en riktig korsett är något helt annat.... 
    En riktig korsett är det enda som egentligen ska kallas korsett. Fuskkorsetter som inte drar in livet borde inte få kallas så, det är falsk marknadsföring enligt min mening.
  • Anonym (Irons­prings­)
    Äldre 17 Dec 15:29
    #9
    Anonym (/) skrev 2013-12-17 14:01:16 följande:
    En riktig korsett är det enda som egentligen ska kallas korsett. Fuskkorsetter som inte drar in livet borde inte få kallas så, det är falsk marknadsföring enligt min mening.
    Är av samma åsikt... dock finns det ju folk som inte vet om skillnaden och tror man kan köpa en korsett på Lindex....
  • Äldre 26 Nov 21:33
    #10

    Jo det är sant, en riktig korsett med syfte att spänna in är nåt anat än de sexiga jag köper till frun ;), hoppas det gått bra

  • Anonym (kk)
    Äldre 10 Dec 18:52
    #11

    sexy4you.se/ursula-reversible-p-604.html

    har köpt denna strl 36, är också mellan small och medium.

    passade utmärkt

Svar på tråden Någon som köpt korsett?