• LillaJagMaria

    Vi som plussat med pergotime hösten 2013

    Hej, 
    Jag och min sambo har fått efterlängtade plus efter två års försök. Igår fick vi se två små tickande hjärtan på VUL, chockade men väldigt glada :))

    Nu hoppas vi bara allt ska gå vägen och att det äntligen är vår tur nu! 

    Är i vecka 7 (6+5) idag så fortfarnde ganska tidigt i graviditeten. 

    Tänkte denna tråd kunde vara en fortsättningstråd för oss som följts åt under vår tid med pergotime. Här kan vi prata symtom och allt annat :)  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-09 12:20
    Lista på oss som är med i tråden med BF:

    Poison82 - Jessica 31 år - andra barnet - BF 2 augusti 2014.

    Mylady - Johanna 31 år - första barnet - BF 31 augusti 2014.

    LillaJag Maria - Maria 28 år - första barnen (tvillingar) - BF 15 juli 2014.

    Immi - Kajsa - första barnet (sambons andra) - BF 27 juli 2014.

    Smalltowngal - Cecilia 25 år - första barnet - BF 19 juli 2014.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-13 11:53
    Silje92 - första barnet - BF 22 augusti 2014

  • Svar på tråden Vi som plussat med pergotime hösten 2013
  • Smalltowngal

    Jag hoppar in här :) är också i vecka 7 idag (6+2). Plussade med pergotime efter mer än 1,5 års försök. Har vul den 5/12, är SÅ nervös att man inte ska se ett tickande hjärta där inne. I övrigt är jag hemskt trött typ jämt, väldigt svullen om magen och har lite smått växtvärk till och från.

  • Poison82

    Wow, tvillingar - dubbel lycka!!
    Vet inte om det var pergo som hjälpte mig direkt, tagit det i 5 månader men denna gången gjorde vi spolning av äggledarna så jag tror mer på det.
    Har försökt i 2 år, varit gravid i dec 11 men fick då missfall och sen inte ett endaste plus på 22 månader så detta var ju verkligen på tiden. Ska på vul den 5 dec, då är jag i v. 5+6. Hoppas hjärtat börjat slå

  • LillaJagMaria

    Välkomna hit ! Kul om vi är några stycken som kan följas åt :) 

    Ni ska se att ni båda får se små tickande hjärtan på VUL sen! Spännande att ni verkar har VUL samma dag också :) 

    Mitt värsta graviditetssymtom är att jag mår grymt illa, hela dagarna. Riktigt jobbigt men om det ger hos våra underverk till sommaren så är det värt det....

    Jag gjorde också en spolning precis efter sommaren så kanske att den hjälpte till lite också :))

  • Poison82

    Jag gjorde spolning den 7 nov, hade ägglossning den 9 nov och blev sen gravid nu. Så jag ger all cred till spolningen.
    Känner mig ganska ogravid dock , de andra graviditeterna har jag mått väldigt illa

  • LillaJagMaria
    Poison82 skrev 2013-11-27 12:19:43 följande:
    Jag gjorde spolning den 7 nov, hade ägglossning den 9 nov och blev sen gravid nu. Så jag ger all cred till spolningen.
    Känner mig ganska ogravid dock , de andra graviditeterna har jag mått väldigt illa
    Ja då var det nog absolut spolning som hjälpte till! :) De säger väl att spolningen kan öka chanserna att bli gravid i tre månader efter spolningen. 

    Jag hade inga symtom precis efter jag plussat heller, varken ömma bröst eller illamående. Men illamående kom i början på vecka sex ungefär så det har suttit i snart två veckor.....
  • Poison82

    Fruktansvärt trött är jag dock, inte kännt av sån trötthet såhär tidigt i graviditeten förr. Är väl åldern

  • LillaJagMaria
    Poison82 skrev 2013-11-27 16:04:25 följande:
    Undrar om jag kommer få se något hjärta på vul. Är ju trots allt bara på vecka 5+6 då
    Kan ju vara lite tidigt men hjärtat börjar väl slå i vecka sex så jag hoppas du får se ett litet hjärta slå :)) 
  • Poison82

    Enligt min gravid app så börjar hjärtat slå 22-24 dagar efter befruktning och då borde det ju ha börjat i 5+6

  • LillaJagMaria
    Poison82 skrev 2013-11-29 12:26:25 följande:
    Enligt min gravid app så börjar hjärtat slå 22-24 dagar efter befruktning och då borde det ju ha börjat i 5+6
    Ja men nu när du säger det så har jag också läst det någonstans.....men då ska du se att hjärtat slår på VUL sen! :))
Svar på tråden Vi som plussat med pergotime hösten 2013