• Äldre 30 Nov 17:36
    2825 visningar
    3 svar
    3
    2825

    Bo med barn i Spanien.

    Hej har bott i Spanien tidigare har haft funderingar på att flytta tillbaka med mina två barn är ensamstående med en 6- åring och en 3- åring. 

    Jag blir eventuellt erbjuden ett jobb i Barcelona kommer att få ut ca 14 00 euro netto. 

    Fungerar det med barn? Får då hyra en 3.a för ca 900 euro med el av en vän. 

    Kommer att kunna behålla underhåll från Sverige på 2200 kr så kommer att ha ca 7000 kr till mat, busskort , nöje osv. 

    Hur fungerar det med barnomsorg? Min stora lär väl gå i skola, vilka tider är det? Förskola går de väl från 3 års ålder.  Jag kommer att jobba 8.30-5 ungefär. Har funderat på att hyra ut ett rum till en student gratis som då ev kan ta barnen på eftermiddagar + fickpengar. 

    Låter det omöjligt?Glad

  • Svar på tråden Bo med barn i Spanien.
  • Äldre 30 Nov 18:21
    #1

    En av anledningarna är dels , att jobbet, är bra, jag vill bo med värme och sol, samt att jag älskar Barcelona.
    Min äldsta son Oscar, som är 6 år hans pappa är Katalan, vi har inte så bra kontakt med honom men hoppas att sonen kan träffa honom mer om vi bor i Barcelona.

  • Äldre 2 Dec 22:08
    #2

    Är det underhållsstöd eller underhållsbidrag? Är det underhållsstöd är det tveksamt om du får behålla det om du flyttar till Spanien...

  • Äldre 2 Dec 22:17
    #3

    Det ena är underhåll från mins son pappa som bor i Spanien är på ca 1700 kr han tjänar bra.

    Det andra är underhållsstöd på 1125 så ja det kommer jag nog att förlora. Men förlorar inte bidraget från min sons pappa som lever i Spanien. Han betalar det frivilligt.

Svar på tråden Bo med barn i Spanien.