• synthp­op
    Äldre 6 Dec 20:59
    7510 visningar
    62 svar
    62
    7510

    Vi som tecknar/ritar/målar :)

    Hej!

    Söker likasinnade där ute! Som rubriken lyder...

    Vore jättekul om vi kunde bli ett gäng som disskuterar, ger tips eller slänger upp bilder på våra alster!?
    Tveka inte att skriva!

  • Svar på tråden Vi som tecknar/ritar/målar :)
  • Äldre 22 Dec 21:01
    #1

    kul!
    här är en iaf likasinnad :)

  • Äldre 22 Dec 21:01
    #2

    kul! här är en likasinnad iaf :)

  • Äldre 2 Jan 01:48
    #3

    Här med

  • TnG
    Äldre 2 Jan 01:56
    #4

    Jag, tecknar/skissar.. Tog upp det nu i jul när jag hade tid, det är skönt! Men jag har så svårt för landskap, kanske har med tekniken jag använder? Bra tråd!


    Man blir så stark när man måste förstår du Lukas!
  • Äldre 2 Jan 02:34
    #5

    Jag vill utvecklas, gärna igår . Har saknat tecknandet/måleriet så länge. Det går inte ihop med tre små barn.

    Skulle vilka testa prisma color pencils. Problemet är bara att de är så dyra. Får spara ihop till en stor låda.

  • Äldre 2 Jan 02:58
    #6

    Detta är konst-->

  • Äldre 2 Jan 12:24
    #7
    TnG skrev 2014-01-02 01:56:12 följande:
    Jag, tecknar/skissar.. Tog upp det nu i jul när jag hade tid, det är skönt! Men jag har så svårt för landskap, kanske har med tekniken jag använder? Bra tråd!
    landskap är det jag alltid målat, nu har jag äntligen fått lite koll på porträtt ;) men va kul att du tagit upp det igen!
    vad är det du tycker är svårt?
  • dennis­02
    Äldre 2 Jan 12:28
    #8

    Jag har tecknat karikatyrer och serier ända sen jag var liten. Mina förebilder är bl.a, Christer Petterson som tecknar Uti vår hage samt en del influenser från 91:an.

    Det finns nog inte nån som garvat åt mina serier. Jag brukar roa mig med att teckna serier om vänner och deras komiska beteende och personligheter.

    Men numer har jag lagt det på is då den folkliga humorn verkar vara på utgående.'


    De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Äldre 2 Jan 13:07
    #9
    dennis02 skrev 2014-01-02 12:28:14 följande:
    Jag har tecknat karikatyrer och serier ända sen jag var liten. Mina förebilder är bl.a, Christer Petterson som tecknar Uti vår hage samt en del influenser från 91:an.

    Det finns nog inte nån som garvat åt mina serier. Jag brukar roa mig med att teckna serier om vänner och deras komiska beteende och personligheter.

    Men numer har jag lagt det på is då den folkliga humorn verkar vara på utgående.'
    har alltid önskar jag kunde tecka åt serie hållet, min familj har hur mkt ideer som helst men kommer inte av o göra nåt åt det för ingen tror sig om att kunna göra stripar.

    mer folklig humor till världen säger jag, kan du inte visa nåt? ;)
  • Monste­rmaker
    Äldre 2 Jan 13:43
    #10

    Uti vår hage & Pondus är så jädra bra.
    dennis02...du har inget att visa här?

    Det är synd att svenska serier som riktar sig till de som är lite äldre inte går så bra att sälja.
    Vart tog alla svenksöversatta Marveltidningar som fanns att köpa när jag var tonåring vägen?

    Själv så målar jag så smått med akrylfärg.
    Ska gå en nybörjarkurs på Medborgarskolan nu i februari för att lära mig grunderna.

Svar på tråden Vi som tecknar/ritar/målar :)