• Flisan

    Så jävla trött

    Är det bara jag som är så faaaantastiskt jävla trött på alla: dieter, träningsformer, matupplägg, vikthets m.m.

    Har tidigare haft en ätstörning och äntligen lyckats bli så frisk man kan önska.
    Har aldrig haft "Lätt" med vikt, utan lägger på mig precis som vem annan som hellst när man äter onyttigt m.m.


    Iom vikthets så föll jag som många andra ner i annoerxia-träsket och har varit sjul i ca 12-13 år.
    Nu äntligen är man "sund" och har en normal vikt och bmi.


     


    Men!
    Vart man än vänder sig går ALLA på någon form uav Diet, det ska vara GI hit, LCHF dit! 5 dagars svält, yoga, spinning, simning, gym, pass, powerwalk! Herre min fucking gud.


    När?! när slutade mänskligheten tänka vettigt. Självkalrt är det sund att röra på sig, självklart är det bra att tänka på vad man äter, men VARFÖR måste man ta allt till en överdrift hela jädra tiden??


    Varför bara inte äta allsidigt, sunt. Unna sig något då och då.. och OM Man märker att vågen visar några kilo för mycket; lev på en sallad en vecka eller ta en 30 min promenad extra om dagen så ORDNAR det sig.


    Jag förstår dom som sitter med en övervikt på 20 kilo eller mer. då kan man behöva ta i med lite regälare tag.
    Men alla ni vackra helt normalviktiga människor VARFÖR pinar ni er med den här skiten?
    Kan man inte bara leva? Kan man inte bara inse att en kvinna ska ha bröst, bak och höfter, en man ska inte ha höftbenen utstickande ur kroppen eller en kroppsprocent på 5%.


     


    tycker det är så jädra sorgligt.


    Har själv vaknat upp efter 14 år och insett att jag slösat bort så stora delar av mitt liv på att pinas, på att vantrivad i min egen kropp och maniskt arbeta för att alltid bli "bättre", "snyggare", "smalare".
    först nu vid en ålder av 26 har jag insett att wow.. livet har så mycket mer att erbjuda än att 90% av min hjärnkapacitet går åt till att planera veckans matschema, träningschema, kallorimängder och kilon på vågen.


    Våga älska dig själv! och Våga leva ditt LIV inte. Köp inte allt du hör runt om kring dig och stå upp för individualitet. DU är du, du kommer aldrig kunna vara någon annan hur många salladsblad du äter eller vikter du lyfter.


    Ta hand om dig på ett SUNT sätt .
    lagom med träning, bra allsidig kost, och UNNA dig av livets goda.

  • Svar på tråden Så jävla trött
  • traveler
    Flisan skrev 2013-12-07 21:38:35 följande:

    Är det bara jag som är så faaaantastiskt jävla trött på alla: dieter, träningsformer, matupplägg, vikthets m.m.

    Har tidigare haft en ätstörning och äntligen lyckats bli så frisk man kan önska.
    Har aldrig haft "Lätt" med vikt, utan lägger på mig precis som vem annan som hellst när man äter onyttigt m.m.


    Iom vikthets så föll jag som många andra ner i annoerxia-träsket och har varit sjul i ca 12-13 år.
    Nu äntligen är man "sund" och har en normal vikt och bmi.


     


    Men!
    Vart man än vänder sig går ALLA på någon form uav Diet, det ska vara GI hit, LCHF dit! 5 dagars svält, yoga, spinning, simning, gym, pass, powerwalk! Herre min fucking gud.


    När?! när slutade mänskligheten tänka vettigt. Självkalrt är det sund att röra på sig, självklart är det bra att tänka på vad man äter, men VARFÖR måste man ta allt till en överdrift hela jädra tiden??


    Varför bara inte äta allsidigt, sunt. Unna sig något då och då.. och OM Man märker att vågen visar några kilo för mycket; lev på en sallad en vecka eller ta en 30 min promenad extra om dagen så ORDNAR det sig.


    Jag förstår dom som sitter med en övervikt på 20 kilo eller mer. då kan man behöva ta i med lite regälare tag.
    Men alla ni vackra helt normalviktiga människor VARFÖR pinar ni er med den här skiten?
    Kan man inte bara leva? Kan man inte bara inse att en kvinna ska ha bröst, bak och höfter, en man ska inte ha höftbenen utstickande ur kroppen eller en kroppsprocent på 5%.


     


    tycker det är så jädra sorgligt.


    Har själv vaknat upp efter 14 år och insett att jag slösat bort så stora delar av mitt liv på att pinas, på att vantrivad i min egen kropp och maniskt arbeta för att alltid bli "bättre", "snyggare", "smalare".
    först nu vid en ålder av 26 har jag insett att wow.. livet har så mycket mer att erbjuda än att 90% av min hjärnkapacitet går åt till att planera veckans matschema, träningschema, kallorimängder och kilon på vågen.


    Våga älska dig själv! och Våga leva ditt LIV inte. Köp inte allt du hör runt om kring dig och stå upp för individualitet. DU är du, du kommer aldrig kunna vara någon annan hur många salladsblad du äter eller vikter du lyfter.


    Ta hand om dig på ett SUNT sätt .
    lagom med träning, bra allsidig kost, och UNNA dig av livets goda.


    Jag tror att hur smart och motståndskraftig man än är så dras man med i medieträsket vare sig man vill eller inte.
  • Flisan

    tragiskt nog säkert sant..


    Jag bara önskar att fler faktiskt kunde försöka stå upp för att vi alla är olika och rata hela den här tänket.
    Jag tycker detär sorgligt när så mycket tid som skulle kunna läggas på något mycket mer givande (och något som får en att må mycket bättre) än att ägna tiden åt att "låta bli", *inte äta", "måste träna", "följer en diet" osv osv. för att man är rädd att inte passa in.


     


    rätta mig om jag har fel.

  • traveler
    Flisan skrev 2013-12-07 21:49:06 följande:

    tragiskt nog säkert sant..


    Jag bara önskar att fler faktiskt kunde försöka stå upp för att vi alla är olika och rata hela den här tänket.
    Jag tycker detär sorgligt när så mycket tid som skulle kunna läggas på något mycket mer givande (och något som får en att må mycket bättre) än att ägna tiden åt att "låta bli", *inte äta", "måste träna", "följer en diet" osv osv. för att man är rädd att inte passa in.


     


    rätta mig om jag har fel.



    Ja självklart får alla vara på det sättet som man vill och jag tror faktiskt att alla är rätt överens om det också. Jag tycker att du skall välja vilka tåg du vill hoppa på. Känner du att du inte vill följa diettrenden så gör det inte, se inte dig själv som någon tävlingsdeltagare bland alla hälsogalningar.

    Dock tror jag att hur olika vi än är så kommer det alltid att finnas normer i ett samhälle. Ett slags normaltillstånd. Det verkar ju bland annat som att det är norm att åka till Thailand varje år om man är en medelsvenssonfamilj. Sen ska man tycka om sushi också och gärna äta det minst en gång i veckan. 
  • Fettot

    Tycker också det är överdrivet. Det hela är enkelt. Ät inte mer än man förbrukar i energi.

  • saga666

    Hej jag håller med fullständigt , det enda man ser i tidningar och i media överlag är en jäkla hets på hur vi ska se ut eller inte , ät det , träna si o skaffa platt mage med den o den metoden ...alltså suck !! Vi i sverige har välfärdsproblem och bantar , tränar och njuter inte av maten vi faktiskt kan och har råd att äta, finns miljontals människor som svälter och har näringsbrist , vattenbrist osv ..Är vi dumma i huvudet ?? jag är 48 år och har insett att livet är faan så mycket mera än att hela tiden gå o tänka på vad man ska äta o inte !!Äter det jag är sugen på , rör på mig när jag har lust och motivation , inte fan ska media eller anorektiska heroinchic hollywood kärringar få bestämma över hur vi ska se ut eller inte!!

    Har dessutom ledsnat på att allt fler väljer silikoninmpantat, fettsugningar, löshår , lösnaglar , läppar som jävla grodor , det är inne att se ut som en plastick fantastic docka ...helt jävla sjukt !! Naturlighet verkar vara något som inte existerar längre ...by the way Kim Karadashians storaa rumpa ---usch !! bred ladugårdsvägg kallades det förr !!

    Tack för ordet --

    Saga

Svar på tråden Så jävla trött